Jump to content
Mann1982

Er registreringsnummer knyttet til bare en person eller kan den bli knyttet til flere personer?

Recommended Posts

Hei,

En bils registreringsnummer ( som "AB 12345") er for å identifisere hvem som eier bilen. Men kan samme registreringsnummer peke på flere en en eier?

Eller en registreringsnummer kan maksimalt bare peke på en person?

13 minutes ago, Gavekort said:

Registreringsnummeret er knyttet til bilen, men en bil har en eier som er oppført i vognkort.

Kan en bil ha flere eiere oppført i vognkort?

Grunnen til jeg spør er at jeg skal lage en liten database.

Zash skrev (15 timer siden):

Ja. Det kan være flere eiere (medeier) av en bil. 

Kjøretøyet vil alltid ha en hovedeier. Denne kan være enten en fysisk person (identifisert med norsk personnummer eller D-nummer) eller en juridisk person, dvs. bedrift eller organisasjon (identifisert med org. nummer.)
I tillegg er det mulig å registrere en medeier.

Så svaret er nok at et kjøretøy i de fleste tilfeller vil ha bare en eier, men at det i noen tilfeller kan være to dersom man inkluderer medeieren.

• Like 1

Bgr skrev (3 timer siden):

Kjøretøyet vil alltid ha en hovedeier. Denne kan være enten en fysisk person (identifisert med norsk personnummer eller D-nummer) eller en juridisk person, dvs. bedrift eller organisasjon (identifisert med org. nummer.)
I tillegg er det mulig å registrere en medeier.

Så svaret er nok at et kjøretøy i de fleste tilfeller vil ha bare en eier, men at det i noen tilfeller kan være to dersom man inkluderer medeieren.

Det var der han skrev. Du skrev det bare mer komplisert.

Cocola skrev (4 timer siden):

Det var der han skrev. Du skrev det bare mer komplisert.

Eller mer utfyllende og presist. Innbilte meg i min naivitet at jeg tilførte noe ekstra. Men jeg kan ta feil. Det har faktisk skjedd før ?