Gå til innhold
Spørsmål om bil og motor? Still spørsmål her ×

Motorsykkeltråd - Vårklargjøring!


Anbefalte innlegg

Hei!

Tenkte det sikkert er flere her inne som også kjøre motorsykkel, og som klør i fingrene etter å komme i gang med sesongen.

Tenkte det kunne være interessant å høre om følgende: 
Hvilken sykkel kjører du?
Hva gjør du ifb med vårklargjøringen?
Hvis det er ett sted du anbefaler at man tar turen til på MC i sommer, hvor er det?

Jeg er veldig glad i å kjøre MC, og ser et inspirasjon etter nye mc-turer i sommer. Her er en film fra min "langtur" i sommer :) Vil gjerne høre din mening på filmen og :) 

Jeg kjører en Honda cb500 96 mod.

Før sesongen skifter jeg olje (hvis det ikke er gjort før sesongslutt), lader batteriet, sjekker lufttrykk, sjekker over bremser og bremseolje og vasker. Annet gjør jeg i henhold til serviceintervallen :) 
Hvis jeg skal anbefale ett sted så må det være Sognefjorden. Var der for et par år siden. Nydelig natur og flotte veier.

Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...
Videoannonse
Annonse
Darkbill skrev (9 timer siden):

Allerede luftet sykkelen. Nytt bakdekk, og overhalt bremsene foran. 

Kawasaki GPZ1100 '97

 

Emilsen skrev (9 timer siden):

Har vært ute et par turer selv! 

Har en Yamaha MT-10 2017 modell. Eneste jeg har gjort er å bytte bakdekk, tut å kjør ellers! Tar oljebytte hver 5000 km :)

Fine sykler :) I år måtte jeg også bytte dekk. Nå må jeg visst også bytte tenningslås. Noen har stukket noe nedi og ødelagt den, i forsåk på å starte den tenker jeg. Sånn er det å ha sykkelen stående ute i byen. Hadde skivelås på og, men de har kanskje ikke lagt merke til den. Burde få meg sånn strikk man kan feste fra den til styret. Noen som forresten har forslag til hvor jeg kan få tak i en tenningslås til honda cb 500 96 mod?

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...