Gå til innhold

Nato-topp: – Norge imponerer stort med sine F-35


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
96I178X9 skrev (17 timer siden):

Jeg trodde poenget med F-35 er at de skal bære alle våpen inne i flykroppen og slik minimere radasignatur og luftmotstand?

Foreløpig kan Aim-9 kun bæres utvendig, men det jobbes med en oppgradert intern versjon. Statusen er uklar, etter at Aim-9X Block 3 ble kansellert i 2015. Det er imidlertid indikasjoner på at dagens versjon Ami-9X B2+ på F-35 har redusert radarsignatur, selv om dette er ubekreftet. 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
96I178X9 skrev (På 3.3.2020 den 5.05):

Jeg trodde poenget med F-35 er at de skal bære alle våpen inne i flykroppen og slik minimere radasignatur og luftmotstand?

Nå er F35 Norges eneste jagerfly og må oppfylle mange roller og til rollene der stealth ikke er påkrevd ser jeg ingen problemer med å ha våpen utvendig.
Det faktum at F35 faktisk kan bære våpen utvendig er bra med tanke på den begrensede innvendige plassen.

Lenke til kommentar
perpyro skrev (1 time siden):

Det faktum at F35 faktisk kan bære våpen utvendig er bra med tanke på den begrensede innvendige plassen.

Begrenset, men for å sette det i perspektiv har F-35 samme innvendig våpenkapasitet som en F-16 normalt tar med seg på et multirolleoppdrag.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...