Gå til innhold

Nå kan du prøve Final Fantasy VII Remake


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Har 2 spørsmål.

Har spilt demoen ett par ganger og er et soleklart kjøp for min del. Aner ikke hvor mange ganger eg har rundet originalen.

Spørsmål 1: Skal eg gå for fysisk kopi eller digital? Tenker at fysisk hadde vært litt stas da det er en, ja fysisk ting å ha, eller digital så slipper eg å ta inn å ut disk osv.. så hva tenker dere?

Spørsmål 2: dette med episoder, ikke satt meg inn i det, men når man får spillet kan man spille hele greia fra start til slutt eller er det noe som er stengt, mtp dette episode greiene?

Lenke til kommentar

Første "episode" skal være Midgar-delen, enkelt og greit. Dette har vært kjent en god stund så jeg har stusset litt over hvor mange i forskjellige Final Fantasy-fora som er forvirret rundt dette.

Jeg kjøper fysisk. Har forhåndsbestilt Deluxe Edition, men vurderer å la den stå forseglet og kjøpe en helt vanlig utgave som jeg spiller. 

Originalen har jeg i tre forskjellige fysiske utgaver (original PAL, platinum PAL og japansk NTSC).

Lenke til kommentar
Slagen mann skrev (6 minutter siden):

Wait, blir ikke det et fullstendig spill? 

Blir det virkelig delt opp ?

Hvert spill blir et fullstendig, enkeltstående spill, som forteller en del av historien til FF7. Første spill dekker Midgar-delen.

Dette ble annonsert i 2015 og er blitt omtalt i spillmedia flere ganger siden den gang.

https://www.vg247.com/2015/12/07/final-fantasy-7-remake-is-episodic-otherwise-wed-have-to-cut-some-parts-says-director/

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Spartapus skrev (51 minutter siden):

Hvert spill blir et fullstendig, enkeltstående spill, som forteller en del av historien til FF7. Første spill dekker Midgar-delen.

Dette ble annonsert i 2015 og er blitt omtalt i spillmedia flere ganger siden den gang.

https://www.vg247.com/2015/12/07/final-fantasy-7-remake-is-episodic-otherwise-wed-have-to-cut-some-parts-says-director/

Ok, men det er greit så lenge spillet leverer. Det virker veldig lovende så langt uansett!

Lenke til kommentar
IcedInsanity skrev (3 timer siden):

Spørsmålet mange sikkert lurer på her er jo om denne utgaven som kommer 10.04 er HELE spillet eller kun denne "Midgar" delen, for så å måtte vente 1år på neste episode på neste fysiske/digitale utgivelse.

Midgar-delen er hele spillet. Jeg forstår ikke hvorfor dette er vanskelig, eller hvordan det får blitt noe klarere.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Urh...da bør jaggu de andre episodene komme brennkvikt etter. Midgar er jo bare 3% av originalen. Smådustete.

 

Lest meg litt opp på hele greia. Virker lovende når SE ikke selv vet hvor mange episoder etc det blir. Men når ting etter Midgar er open world så kommer det vel til å ta lang tid tenker eg, uansett hvor mange assets de allerede har fra spill nr 1.

Endret av IcedInsanity
Lenke til kommentar

Har aldri spillt et FF spill før.

Fantastisk grafikk, kul setting, kule karakterer, blir nok kjøp. Eineste minuset er det heilt forferdelige combat systemet, men di var nok ganske låst der pga fanatiske fans som hadde gått amok hadde di fikset mer på det enn dei allerede har gjort.

Lenke til kommentar

Kampsystemet er en perfekt balanse mellom taktikk og action. Ja, du kan hamre litt på knappene og svinge sverdet, men samtidig så har du en versjon av ATB-systemet som åpner for mye og helt nødvendig taktikk.

Å satse på et rent actionbasert system ville endt med et system der man hamrer på knapper mens hjernen er slått av, samtidig som et strengt turbasert system ville skremt bort mange. Her må du hamre på knappene, men også tenke over fiendetypen, elementer, statuseffekter, staggering, healing og mer.

Jeg har spilt flere JRPGer med kampsystemer som nesten kun er buttonmashing og det blir veldig fort gammelt, så takk gud for at de ikke gikk for noe sånt.

IcedInsanity skrev (7 timer siden):

Urh...da bør jaggu de andre episodene komme brennkvikt etter. Midgar er jo bare 3% av originalen. Smådustete.

Lest meg litt opp på hele greia. Virker lovende når SE ikke selv vet hvor mange episoder etc det blir. Men når ting etter Midgar er open world så kommer det vel til å ta lang tid tenker eg, uansett hvor mange assets de allerede har fra spill nr 1.

Midgar er en liten del av originalen, men dette blir et stort spill. Det vil f.eks. bli en rekke sidequests der du blir kjent med karakterer som hadde en mindre rolle i originalen, som medlemmene av Avalanche.

Det eneste som bekymrer meg er at når de har så store ambisjoner kun for Midgar, så kan det å lage resten av remaken bli et overveldende stort prosjekt. Men jeg regner med de kanskje senker ambisjonsnivået betraktelig for en del av de andre lokasjonene.

Lenke til kommentar
barezell skrev (6 timer siden):

Skjønner jo folk blir skuffa om de forventer den nå populære souls-ish combaten. Remaken kjører en litt mer moderne take på FF combat og bør jo ikke sammenlignes med action hack & slash aktige spill imo.

Souls combat og annet dritt kan bare dra til helvete for min del. Det opplegget der og den vanskelighetsgraden får meg til å spy og gråte sæd. Har ikke tid eller tålmodighet til slikt. Takler det rett og slett ei. 

Upopulær mening.  Respekt til alle dere som får en halvkram en av slikt!

  • Liker 2
Lenke til kommentar
IcedInsanity skrev (21 timer siden):

Men når ting etter Midgar er open world så kommer det vel til å ta lang tid tenker eg, uansett hvor mange assets de allerede har fra spill nr 1.

Vel, tingen er at hvis man begynner å se litt tilbake, så er egentlig ikke Final Fantasy VII open world heller. Joda, du har en slags free roam ute på kartet, men det er langt i fra det som vi i dag kjenner som open world. Derfor tror jeg heller ikke at resten av remaken kommer til å være det. Ja, det kommer sikkert til å virke stort og "åpent", men med mindre de gjør voldsomme endringer til hvordan alt fungerer og utspiller seg, så tror jeg neppe vi kommer til å få noe ala Witcher 3, RDR2 og andre open world-spill som har satt dagens standard. 

Endret av Nevnarion
Lenke til kommentar
Nevnarion skrev (23 minutter siden):

Vel, tingen er at hvis man begynner å se litt tilbake, så er egentlig ikke Final Fantasy VII open world heller. Joda, du har en slags free roam ute på kartet, men det er langt i fra det som vi i dag kjenner som open world. Derfor tror jeg heller ikke at resten av remaken kommer til å være det. Ja, det kommer sikkert til å virke stort og "åpent", men med mindre de gjør voldsomme endringer til hvordan alt fungerer og utspiller seg, så tror jeg neppe vi kommer til å få noe ala Witcher 3, RDR2 og andre open world-spill som har satt dagens standard. 

Det håper jeg heller ikke de forsøker på, for selv om det var en viss grad av fri utforsking i FF7 var dette aldri fokus eller hva som gjorde spillet så bra. Hovedstyrkene til FF7 slik jeg ser det er historien, musikken og materia-systemet.

Lenke til kommentar
Spartapus skrev (9 minutter siden):

Det håper jeg heller ikke de forsøker på, for selv om det var en viss grad av fri utforsking i FF7 var dette aldri fokus eller hva som gjorde spillet så bra. Hovedstyrkene til FF7 slik jeg ser det er historien, musikken og materia-systemet.

Ja, jeg er enig at disse 3 er hva ff7 er bygd på. Men bare synd hvor mye ff7r rett og slett nerfer summon materia bruken. Ut i fra det som har blitt sagt av devsa og videon rundt ifrit.

Jeg også er/har vært sykt hyped for ff7r, grafikken er dritbra. men grafikk er ikke alt. Storyen ser bra ut.  Bare håpe de ikke kutter batteri delen i midgard. Hvis ff7r skal være huska gjennom 20-30 år så må ff7r alle partene gi ekstra historie, men la gameplayet være slikt det er i ff7 originalen. Materia systemet bør ikke forandres på, la alt være som det er i originalen, la oss summon så mye summons vi vil så lenge vi har nok MP. Jeg er heller ikke no spesielt glad for at man blir belønnet nye type materia som ikke er i originalen heller.

Jeg har alltid likt turbasert ATB og har fungert i alle ff spill jeg liker mest. 

Lenke til kommentar

Man kan jo håpe, men realistisk sett tror jeg de fleste nettbutikker ikke kommer til å ta veldig hensyn til dette, og samtidig har sikkert posten kraftig redusert kapasistet hele påskeuka. Tipper vi kommer til å se mange frustrerte folk påskehelga som må vente helt til uka etterpå med å få spille. 

Har selv bestilt fysisk Deluxe Edition, men er fortsatt litt usikker på om jeg bare bør avbestille den og gå for digital.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...