Gå til innhold

Bethesda trodde flere ville være interessert i Fallout 76s flerspillerkamper


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Bommet på hva spillerene ønsket?

Åja, så de trodde at folk ville ha en spill proppa med så mye bugs, feil og en inngame shop som prøver å lokke folk til å bruke enda mer penger på elending inn-game søppel til absurde priser?

De vet jo utmerket godt at spillet var totalt ødelagt ved realease og det er vel strengt tatt enda verre pr. dags dato med hacks, exploits og liknende.

  • Liker 2
Lenke til kommentar

Helt latterlig at de kan sitte som så store spørsmålstegn. Det virker som spill blir ikke laget lenger av spillere. Skulle tro at ingen av utviklingsteamet har engang prøvd spillet.

PvP'en var helt horribelt ubalansert, og jo lavere level man var jo høyere diminishing returns ga det, så lv 10 spillere gikk rundt å drepte lv 150.

Mange våpen var så sterke at det var oneshotting hele veien. Med VATS fikk man auto-aim og trengte bare å specce aim for mange våpen.

I tillegg ble hele seansen bare hopping, for enkelte armor bonuser krevde at man var i bevegelse, og de ble jo dupet i stor skala.

Bonusene var så grenseløst ubalansert at hvem ville egentlig bli ganket av en som juksa i spillet?

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Det kan vell ikkje være så overraskande at kundane som valgte å kjøpte ein Fallout spel i staden for eit av dei mange Battle Royal spela gjorde det fordi dei ikkje ville ha ei anna speloppleving enn det Battle Royal kan tilby.

Bethesda må gjerne hive seg på bølga og lage PvP spel, men då må dei også være ærlege på kva slags spel du kan forvente deg.
At kundane som forhandsbestillte eit Falloutspel forventa å få eit spel som liknar på tidlegare Falloutspel kan vell ikkje være overraskande?

Det blir litt som alle dei dårlege mobilspela som er dønn like med utanom kva kjent merkevare som er tittelen.
Sidan vi snakkar om Fallout så kan eg vise til mobilspelet Fallout Shelter. Det einaste det har til felles med Fallout-serien er tittelen og temaet. Ei lita stund seinare kom WB med ein blåkopi, denne gangen med WestWorld tema. Det er fortsatt eit spel som ikkje har særleg mykje med verken TV-serien WestWorld eller spelserien Fallout, men ettersom alt ein treng er ein gjenkjenneleg tittel slik at folk lastar ned og betalar for mikrotransaksjonar så er det ikkje nødvendig å skape noke nytt og unikt, og det treng heller ikkje å likne på inspirasjonskilda.

Slik er det med Fallout 76 også, det var eit skamlaust forsøk på å flyte på at Fallout er populært utan å legge arbeidet i integrere dei funksjonalitetane som gjorde Fallout populært.

 

Lenke til kommentar
17 hours ago, Fnix said:

Det virker som spill blir ikke laget lenger av spillere. Skulle tro at ingen av utviklingsteamet har engang prøvd spillet.

Helt riktig (velkommen til spillutvikling post 2010 ? ), de fleste spill fra "AAA"-utviklere blir i stor grad diktert fra PR- og økonomiavdelingen. Dvs. utviklingsteamet får beskjed, ovenfra, nøyaktig hva de skal lage, og hvor lang (dvs. kort) tid de har på å pushe det ut døra. Samtidig legges Q&A-avdelinga ned, for hvem trenger vel det nå om dagen da de kan patche det værste (om de får lov, siden det er viktigere å få implementert in-game shoppen post-launch, post-review og post-aldersgrensemerking), og vet at de generelt komme unna med ganske mye.

 

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...