Gå til innhold

Freakforum har gått av hengslene.. Ble utestengt fordi jeg motsa synsere..


Anbefalte innlegg

hekomo skrev (3 timer siden):

Når moderatorene selv krangler og troller og bare utestenger folk som motsier dem i diskusjoner så er det ikke mye liv i topplokket der, for å si det sånn.

Nå snakker jeg ikke nødvendigvis om bare denne konkrete situasjonen, men hva jeg har hørt om det søppelforumet gjennom årene.

Jeg har ikke postet på Freak tror jeg, men jeg har lest litt...

Uansett vil jeg ikke kalle det søppelforum bare fordi de har et eget perspektiv på rusmidler..

Det er bra det finnes forum for både mødre, hififolk, jaktfolk, freakere, facebooksider, klokkesider , aksjeforum osv.

Men om man ikke er kjerne-medlem og er ute etter en krangel så er det bedre å gjøre det på et forum nærmere sin eget standpunkt. Så slipper man bli kastet på hue og rævva ut hverken for sveise feil, linjeskift eller at man mener likestilling går feil vei på menns bekostning på kvinneforum..

Og om man griner og syter på andre forums om dette, så synes jeg det er butthurt syting. Voks opp og bruk andre forums og slutt å klage, så syte og grine.

En moderator fra forumet har allerede nevnt årsaker til at det ble finito for brukeren.

Også er det så billig og lavmål å hyle med moralsk pekefinger om rus og subkultur... Bare fordi kultur er annerledes.

Jeg vet ikke hele saken, men spamming er et av rødt flagg flere steder, ikke kun på Freak.

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Gouldfan skrev (2 timer siden):

Jeg har ikke postet på Freak tror jeg, men jeg har lest litt...

Uansett vil jeg ikke kalle det søppelforum bare fordi de har et eget perspektiv på rusmidler..

Det er bra det finnes forum for både mødre, hififolk, jaktfolk, freakere, facebooksider, klokkesider , aksjeforum osv.

Men om man ikke er kjerne-medlem og er ute etter en krangel så er det bedre å gjøre det på et forum nærmere sin eget standpunkt. Så slipper man bli kastet på hue og rævva ut hverken for sveise feil, linjeskift eller at man mener likestilling går feil vei på menns bekostning på kvinneforum..

Og om man griner og syter på andre forums om dette, så synes jeg det er butthurt syting. Voks opp og bruk andre forums og slutt å klage, så syte og grine.

En moderator fra forumet har allerede nevnt årsaker til at det ble finito for brukeren.

Også er det så billig og lavmål å hyle med moralsk pekefinger om rus og subkultur... Bare fordi kultur er annerledes.

Jeg vet ikke hele saken, men spamming er et av rødt flagg flere steder, ikke kun på Freak.

Det er ikke et søppelforum fordi de har et eget perspektiv på rusmidler. Jeg er ikke negativ til f.eks. avkriminalisering og det at rusmisbruk behandles som et helseproblem snarere enn at det tas strafferettslig.

Jeg snakker bare om måten forumet blir driftet på generelt, og de forferdelige moderatorene.

Hvorfor syter du over at andre syter hvis du ikke liker syting, forresten? Det må da være lov å komme med meninger på et diskusjonsforum. Ja, med mindre det er på freak.no da, for der er det bare greit å mene det samme som moddene.

Dette er uavhengig av hva som skjedde med TS her.

Endret av hekomo
Lenke til kommentar
hekomo skrev (14 timer siden):

Det er ikke et søppelforum fordi de har et eget perspektiv på rusmidler. Jeg er ikke negativ til f.eks. avkriminalisering og det at rusmisbruk behandles som et helseproblem snarere enn at det tas strafferettslig.

Jeg snakker bare om måten forumet blir driftet på generelt, og de forferdelige moderatorene.

Hvorfor syter du over at andre syter hvis du ikke liker syting, forresten? Det må da være lov å komme med meninger på et diskusjonsforum. Ja, med mindre det er på freak.no da, for der er det bare greit å mene det samme som moddene.

Dette er uavhengig av hva som skjedde med TS her.

Om man er uenig med moderering, så er det greit å ta ballen istedenfor å falle for å bruke fordomsfulle ordelag..

Det er jo veldig "lettvint" å ta de på Freak fordi de er fritt vilt i motsetning til andre grupper...

 

  • Liker 2
Lenke til kommentar
12 minutes ago, Gouldfan said:

Om man er uenig med moderering, så er det greit å ta ballen istedenfor å falle for å bruke fordomsfulle ordelag..Det er jo veldig "lettvint" å ta de på Freak fordi de er fritt vilt i motsetning til andre grupper...

Ikke uenig men problemet er jo at det ikke går ann å "ta ballen" der. Ballen blir sparket av banen før man får sjangs.

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Gouldfan skrev (5 timer siden):

Om man er uenig med moderering, så er det greit å ta ballen istedenfor å falle for å bruke fordomsfulle ordelag..

Det er jo veldig "lettvint" å ta de på Freak fordi de er fritt vilt i motsetning til andre grupper...

Jeg tar ikke de på Freak. Jeg tar moderatorene.

Lenke til kommentar
Gouldfan skrev (1 minutt siden):

Freak.no er nok som sagt et privat nettsted, de har sine egne regler, og velger hvilke de vil ha som medlemmer. Det er nok ikke alle som er velkomne. Men det er jo greit å vite for de som er interessert i freaking.

 

De modererer ikke ut folk bare pga. regelbrudd. Det er nok å være uenig med en moderator som mener at en person med angst burde begynne å knaske piller istedenfor å endre livsstil. Det vil si at det i veldig mange tilfeller handler om et dødfødt tyranni som ender i en nådeløs utestengelse når det koker over for en av moderatorene..

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Lyncs skrev (19 minutter siden):

De modererer ikke ut folk bare pga. regelbrudd. Det er nok å være uenig med en moderator som mener at en person med angst burde begynne å knaske piller istedenfor å endre livsstil. Det vil si at det i veldig mange tilfeller handler om et dødfødt tyranni som ender i en nådeløs utestengelse når det koker over for en av moderatorene..

Det der er fullt forståelig, dvs at folk som liker å spise dop, foredrar det foran å jogge for rusen...

Oppsøk jogge-forum istedenfor da vel?

Dere er vel ikke så naive at dere tror dere kan omvende Freak.no med noen gulrøtter og joggetips?????

Om det er sånn så er ikke det lagt unna Troll som oppsøker en krangel..

 

Endret av Gouldfan
  • Liker 2
Lenke til kommentar
Gouldfan skrev (1 time siden):

Det der er fullt forståelig, dvs at folk som liker å spise dop, foredrar det foran å jogge for rusen...

Oppsøk jogge-forum istedenfor da vel?

Dere er vel ikke så naive at dere tror dere kan omvende Freak.no med noen gulrøtter og joggetips?????

Om det er sånn så er ikke det lagt unna Troll som oppsøker en krangel..

 

Poenget var at de ikke modererer pga regelbrudd slik du påstod i innlegget ditt. Du sporer jo av hele tiden og fortsetter å kverulere uansett hvor mange fornuftige argumenter folk serverer deg. Det blir derfor umulig å diskutere med deg dersom du skal fortsette på et slikt lavmål.

Endret av Lyncs
  • Liker 1
Lenke til kommentar
Lyncs skrev (11 timer siden):

Poenget var at de ikke modererer pga regelbrudd slik du påstod i innlegget ditt. Du sporer jo av hele tiden og fortsetter å kverulere uansett hvor mange fornuftige argumenter folk serverer deg. Det blir derfor umulig å diskutere med deg dersom du skal fortsette på et slikt lavmål.

Poenget er at Freak.no er et privat sted. Og de kan kaste ut hvem de vil.

Og who Cares??? Om man absolutt må henge på Freak.no fordi personen VET hvordan sveising funker,fordi han kjenner en fyr som har sveiset.....

Bare ved å se den setningen, så kjenner jeg at det klikker innvendig..

Kanskje var samme for de? Jeg vet ikke.

Endret av Gouldfan
  • Liker 1
Lenke til kommentar
schrøder skrev (På 2.3.2020 den 3.01):

Som trådstarter av denne tråden ble jeg motsagt av en fra Crewet i forumet med navn @Myoxocephalus, men valgte likevel å holde fast på at det var mulig å lodde sammen et båndsagblad. Jeg fikk da en privat mail fra denne moderatoren med følgende beskjed:

----------------------------------------

Hei lorentz! Du avslører fundamental og gjennomgående kunnskapsløshet om så og si alt, i absolutt alle tråder du oppretter. Det er for så vidt greit nok; alle må starte et sted for å lære. Problemet er at du etter alle soletegn ikke vil lære. Du spør om hjelp, og får det, men du tar ikke rådene til deg. Tvert imot, du insisterer på at det du tror er riktig må være riktig, uansett hvor gode motarguemtner du blir møtt med. Så hvorfor spør du om hjelp når du allerede tror du sitter på svaret? Hvis du er så sikker på at du veit hva du driver med, hvorfor prøver du ikke bare og ser hva som skjer? Hvorfor oppfører du deg som verdensmester når det er du som spør om hjelp? Jeg skriver dette til deg for å få deg til å forstå at du skaper utrolig mye frustrasjon på forumet. Folk prøver oppriktig å hjelpe deg, men du behandler de svært dårlig tilbake.

-----------------------------------------

Dette til tross for at jeg allerede hadde henvist til at det finnes flere you-tube videoer som bekrefter min påstand og attpåtil fikk jeg støtte fra en annen innlegger som skrev at han hadde reparert mange slike sagblad. Da jeg fortsatte å poste innlegg til tross for denne mailen fra denne moderatoren, ble kontoen min slettet og det til evig tid med følgende begrunnelse: Ingen bedring i sikte..

Hvem er egentlig disse personene som driver dette forumet? Er det folk som doper seg og er ute av stand til å tenke klart??

På en veldig pen måte, bes trådstarter om å gi seg å snakke om sveising pga at han har begrenset av kunnskap dvs Kjenner en fyr!! Og lært noe lurt på YouTube!!

 

Det er et langt saklig brev og en formaning.

Men den etterfølges ikke, derimot fortsetter spamming med poster om samme tema...

Jeg ser ikke problemet? Hadde han med seg tips om gulrøtter,og joggedress også?? Det var kanskje en annen smart fyr??

Endret av Gouldfan
  • Liker 3
Lenke til kommentar
Reg2000 skrev (På 17.10.2020 den 15.58):

Du kaller stort sett alle som er uenige med deg for psykopater. For meg er dette bare nok et eksempel på hvordan ord totalt mister sitt innhold pga av de som tror de må bruke ekstreme ord og skrike høyest for å få frem "budskapet". Har dine påstander lenger injurierende kraft overhodet? 

Har du noensinne forsøkt å reflektere over hvorfor du blir kastet ut av en god del forum? Eller har du bare avfeid alle eierne av disse forumene som psykopater? 

Har du egentlig forstått hva et nettforum er? Hvorfor i alle dager skulle vi være interessert i å lovregulere bruken av privateide forum? Hvis du ikke liker de som driver et forum så finn deg et annet forum å kaste bort tiden i, eller start ditt eget. Hvis du er milevis unna målgruppen til forumet kan det være en ide å velge et annet forum.

1) Det er totalt feil. Det er kun de jeg har funnet ut å ha svært lav empatisk sans, og særlig over lang tid, som jeg bruker det ordet om. Hvis du hadde giddi å brukt hodet litt, og sett litt tilbake i posthistorikken min, så hadde du kanskje skjønt det. På alle de hundrevis, tusenvis av postene jeg har hjulpet folk ut av ren godhet. Det gjorde jeg også på freakforum, det ble totalt oversett. Nok et tegn på inkompetent lederskap.

Jeg er ikke en person som skriker høyest for å bli hørt, jeg er en person som er ekstremt grundig og solid, jeg bruker masse tid og krefter på å dømme det jeg leser opp og ned, jeg gir folk tvilen til gode hele tiden. Det er kun når jeg ser folk, og særlig folk i maktposisjon, viser totalt mangel på god dømmekraft og sans for etikk, at jeg bruker det ordet. Kun når det er fortjent. Men da bruker jeg det også. Jeg er ikke redd for å kalle en spade for en spade. For jeg vet at for hver person som tør å si sannheten, er det tusen som lider i stillhet.

2) Selvfølgelig. Men når oppfører meg pent, når jeg ser 100% bevist at andre skriver mye verre ting enn meg, og de får ingen reaksjoner, og når jeg tråkker utenfor grensa bare bittelitt, ubevisst, så blir jeg sparka for godt - da forteller det meg at ledelsen er toalt inkompetent. Igjen, en spade for en spade.

3) Så du velger altså å angripe meg enn å faktisk prøve å ta det jeg skriver seriøst? Hvorfor gjør du det? For å høste billige populærpoeng, om så mange andre gjør? Dét er kjent rundt om på nett. Folk som ikke har peiling på noen ting av det de skriver om, men som bare er ute etter å bli populære ved å angripe andre der det er størst mulighet og sårbarhet. Når jeg skriver ting som jeg gjør, så har jeg lagt mye energi i det. Jeg skriver ikke ting bare for moro skyld. Da forventer jeg en smule respekt, som jeg viser alle andre respekt. Det er når folk viser total disrespekt over lang tid, at jeg gir opp. Jeg vet det er internett og anonymt, men det er faktisk mennesker bak skjermene og ordene, så derfor fortjener folk respekt selv på anonyme forum. Noe annet er ignoranse. Når lederne av et forum, ikke viser brukerne sine respekt, da er det ikke håp.

Endret av Taurean
Lenke til kommentar
Gouldfan skrev (4 timer siden):

På en veldig pen måte, bes trådstarter om å gi seg å snakke om sveising pga at han har begrenset av kunnskap dvs Kjenner en fyr!! Og lært noe lurt på YouTube!!

 

Det er et langt saklig brev og en formaning.

Men den etterfølges ikke, derimot fortsetter spamming med poster om samme tema...

Jeg ser ikke problemet? Hadde han med seg tips om gulrøtter,og joggedress også?? Det var kanskje en annen smart fyr??

Du virker like mye ute av stand til å oppfatte hva som var spørsmålet til trådstarter som freak-moderatorene, men du har jo allerede skrevet i tidligere innlegg på andre tråder at du selv bruker medikamenter av benzo-typen daglig, så muligens er det derfor du ikke klarer å skjønne hva det egentlige spørsmålet til trådstarter var.

Når de gjelder betegnelsen Freakforum og at dette er et forum for såkalte freakere, så må det vel da også være plass der til helse-freakere, eller mener du på alvor at dette forumet kun er et pille-knasker og rus-freaker-forum?

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Lyncs skrev (21 minutter siden):

Du virker like mye ute av stand til å oppfatte hva som var spørsmålet til trådstarter som freak-moderatorene, men du har jo allerede skrevet i tidligere innlegg på andre tråder at du selv bruker medikamenter av benzo-typen daglig, så muligens er det derfor du ikke klarer å skjønne hva det egentlige spørsmålet til trådstarter var.

Når de gjelder betegnelsen Freakforum og at dette er et forum for såkalte freakere, så må det vel da også være plass der til helse-freakere, eller mener du på alvor at dette forumet kun er et pille-knasker og rus-freaker-forum?

Jeg bruker ikke Benzo daglig, jeg bruker det ved behov. I nåtid er det ca 2-4 dager i måneden.

Sovetablett om jeg absolutt ikke får sove.

Jeg er ikke knasker, tar det mot sykdom jeg har. 

Men om du ser på alle som tar medisin som knaskere så har du fordommer om ganske mange mennesker da medisin og tabletter er mye forskjellig.

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Lyncs skrev (26 minutter siden):

Du virker like mye ute av stand til å oppfatte hva som var spørsmålet til trådstarter som freak-moderatorene, men du har jo allerede skrevet i tidligere innlegg på andre tråder at du selv bruker medikamenter av benzo-typen daglig, så muligens er det derfor du ikke klarer å skjønne hva det egentlige spørsmålet til trådstarter var.

Når de gjelder betegnelsen Freakforum og at dette er et forum for såkalte freakere, så må det vel da også være plass der til helse-freakere, eller mener du på alvor at dette forumet kun er et pille-knasker og rus-freaker-forum?

Nei helse-freak er nok ikke dagligtale.

Treningsnarkoman har jeg dog hørt.

Nå vet ikke jeg hva freak.no sin ideologi er, men jeg tror det er samfunnets gråsoner og forbud. Altså opplysninger om rusmidler, toleranse, farer, virkning, legaliseringsdebatt, piratkopi åndsverk informasjon dvs nettsider, hvordan lage bomber osv, kjemi.

 

Endret av Gouldfan
Lenke til kommentar
Gouldfan skrev (1 minutt siden):

Jeg bruker ikke Benzo daglig, jeg bruker det ved behov. I nåtid er det ca 2-4 dager i måneden.

Sovetablett om jeg absolutt ikke får sove.

Jeg er ikke knasker, tar det mot sykdom jeg har. 

Men om du ser på alle som tar medisin som knaskere så har du fordommer om ganske mange mennesker da medisin og tabletter er mye forskjellig.

Jeg har ihvertfall ikke mer fordommer enn du har mot helse-freakere, eller gullrot-joggere som du kalte dem. Rusmidler er rusmidler selv om det skrives ut på resept av pilletrillere som kaller dette for medisiner. Egentlig like dumt som om at Friele skulle si at tretthet er et symptom på koffeinmangel og at kaffe er medisin..

Lenke til kommentar
Gouldfan skrev (5 minutter siden):

Nei helse-freak er nok ikke dagligtale.

Treningsnarkoman har jeg dog hørt.

Nå vet ikke jeg hva freak.no sin ideologi er, men jeg tror det er samfunnets gråsoner og forbud. Altså opplysninger om rusmidler, toleranse, farer, virkning, legaliseringsdebatt, piratkopi åndsverk informasjon dvs nettsider, hvordan lage bomber osv, kjemi.

 

Fremdeles like avsporet? Treningsnarkomani har ingenting med helse å gjøre. Du kunne hatt mye nytte av å lese deg litt opp på kroppens funksjoner og grunnen til at pilleknasking er et usunt og unødvendig alternativ til en sunn livsstil.

Lenke til kommentar
Lyncs skrev (4 timer siden):

Jeg har ihvertfall ikke mer fordommer enn du har mot helse-freakere, eller gullrot-joggere som du kalte dem. Rusmidler er rusmidler selv om det skrives ut på resept av pilletrillere som kaller dette for medisiner. Egentlig like dumt som om at Friele skulle si at tretthet er et symptom på koffeinmangel og at kaffe er medisin..

Noen mennesker er veldig sneversynte.

For meg når jeg har huekjør så hjelper medisin meg å holde meg frisk. Jeg liker ikke rus virkningen, jeg liker at jeg slutter å tenke mer den dagen.

Og vi er alle forskjellige mennesker, jeg trener hver dag jeg har tid, men huekjør kan forekomme en dag.

En annen person kan være overdrevent positiv, får stor eufori av å jogge 2mil, er avholds og drikker ikke alkohol fordi det står i en bok at det ikke er sunt.

Selvom det står i en bokat det er sant, så er faktisk alle mennesker er forskjellig. Det er stor debatt om hvor mye det er som er arv og miljø.

Om man forstår at vi er forskjellige så kanskje man er hakket mer ydmyk før man slenger skjellsord og gulrøtter rundt omkring...

Endret av Gouldfan
  • Liker 4
Lenke til kommentar
  • Uderzo låste denne emne
Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
×
×
  • Opprett ny...