Gå til innhold

Mens Google skrinlegger sin vindkraftdrage, satser norske Kitemill på høydevindkraft


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Og som vanlig ingen kommentarer eller tanker om hvordan miljøet påvirkes. Lista er en av Norges viktigste innfallsporter for trekkfugl. Med denne greia veivende fram og tilbake i høyt tempo og med en lang tråd under seg ser jeg for meg mange potensielt døde fugler. Men, ingen refleksjon rundt dette dessverre.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Proton1 skrev (På 2.3.2020 den 13.06):

Har sagt det før, og sier det igjen - et totalt idiotisk kraftprosjekt i vannkraftens hjemland. Det hjelper litt på fortvilelsen at det er EU's penger som kastes bort, og ikke våre egne.

Vi har uendelig med uutnyttede vannkraftressurser å ta av? Som kan utbygges uten miljøkonsekvenser og sinna miljøvernere?

For sammenlikningens skyld kan jeg nevne at Statkraft per 2018 har tapt 4,5Mrd på å bygge gasskraftverk i Knapsack, Tyskland. Kanskje pengene hadde gjort mer nytte for seg om de ble brukt på forskning på høydevind?

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...