Gå til innhold

PL — Everton vs United


Jakobk

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Just now, Snikpellik said:

Han ligger jo rett foran keeper og gjør en handling for å unngå ballen så er vel involvert i spillet? Kan ikke reglene godt nok til å vite helt sikkert, jeg. 

Slik jeg også har tolket reglene på det. Han er involvert, påvirker hva DDG ser og hvor han står, og dermed i offside. 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Mr. President™ skrev (3 minutter siden):

Sitter jo likevel i veien. Sånn er offsideregelen.

Kan ikke de reglene godt nok i slike tilfeller så godt mulig det er riktig. 

Ettersom utfallet hadde blitt mål uavhengig om han satt der eller ikke så mener jeg det blir for dumt, men flere regler i PL som er for dumme om dagen ?

Lenke til kommentar
blured skrev (7 minutter siden):

Slik jeg også har tolket reglene på det. Han er involvert, påvirker hva DDG ser og hvor han står, og dermed i offside. 

Han er jo på vei mot høyere for å stoppe skuddet. Så hvor han står påvirker det ikke. 

Men hva han ser er nok helt riktig. Tipper Everton spiller blokkerer synes så han ikke ser deflection. 

Og der sto det på skjermen og.  Ikke så dumt som jeg først trudde ?

Endret av barezell
Lenke til kommentar
barezell skrev (33 minutter siden):

Kan ikke de reglene godt nok i slike tilfeller så godt mulig det er riktig. 

Ettersom utfallet hadde blitt mål uavhengig om han satt der eller ikke så mener jeg det blir for dumt, men flere regler i PL som er for dumme om dagen ?

Dommer kan ikke vurdere hva utfallet hadde blitt dersom en spiller befinner seg i offside og påvirker spillet. Akkurat som at hands i feltet er straffe uavhengig av hvor ballen var på vei, eller at en felling i feltet også er straffe selv om angripende spiller ikke hadde noen mulighet til å ta igjen ballen dersom han ikke hadde blitt felt.

Lenke til kommentar

Er vel nettopp "påvirkinga" som diskuterast her. Vi har sett mål som har snissa offsideplasserte spelarar uten at det har blitt dømt før. Eg har en eller anna newcastlekamp i tankane.

 

Fant for øvrig kampen eg tenkte på - beklager potetkvaliteten:

 

Endret av Whiteshit
Lenke til kommentar
Mr. President™ skrev (6 minutter siden):

Dommer kan ikke vurdere hva utfallet hadde blitt dersom en spiller befinner seg i offside og påvirker spillet. Akkurat som at hands i feltet er straffe uavhengig av hvor ballen var på vei, eller at en felling i feltet også er straffe selv om angripende spiller ikke hadde noen mulighet til å ta igjen ballen dersom han ikke hadde blitt felt.

Jupp. Kan ikke si no imot det ?

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...