Gå til innhold

Motorola Android One voLTE 4G/wifi Tale


Anbefalte innlegg

Jeg har en Motorola One Action med Android One 9 med operatør GE Mobil (Telenor infrastruktur). 4G tale og wifi tale fungerer smertefritt med Android 9. Nå har Android 10 meldt sin ankomst, men før jeg installerer den må jeg sikre meg at wifi tale og 4G tale virker med denne oppdateringen.

Er det noen med Motorola One Action eller One Vision som har oppdatert til versjon 10 som har fått 4G tale og Wifi tale til å virke?

Dersom nei, hvilken operatør bruker du? og fungerte det med Android 9?


Aktiveres med innstillingene "Nettverk og Internet" -> Mobilnettverk -> Avansert -> "Forbedret 4G LTE-modus": på og "Wi-Fi-anrop": "Wi-Fi er foretrukket".


voxxxsettings.thumb.jpg.d208dfc3e0771506898d81643273aa79.jpg
 

Det vil dukke opp to ikoner i statuslinjen dersom dette virker:

voxxx.thumb.jpg.cb387c6c24b398c89651c48d3b530f08.jpg

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Ikke et svar, men en kommentar; fjerning av slik essensiell funksjonalitet mellom OS versjoner vil eventuelt kunne være grunnlag for heving av kjøp. Ser at denne modellen bruker Samsung sitt Exynos 9609, så jeg hadde ikke vært bekymret for at modemfunksjoner forsvinner, den tid Samsung sine chipset "topper" (flest modeller) 4G/Wi-FI-tale modelloversiktene til de norske operatørene.

Hva er grunnlaget for din bekymring, har du lest noe sted om at funksjoner har forsvunnet med Android 10?

   
Endret av mandela
  • Liker 1
Lenke til kommentar

Grunnlag for heving er litt i tåkeland da produsenten og nettoperatører begge utelater å nevne støtte for 4G/Wifi tale for Motorola One Action. De baserer seg på at jungeltelegrafen skal formidle dette. Play safe taktikk. Regner med at dette blir et litt mer betent tema når flere 3G master etter hvert stenges ned.

Min bekymring kommer av noen innlegg i Motorola og xda-developer forumene. Noen brukere rapporterte problemer med 4G/Wifi tale etter oppgradering til Android 10. Mulig bekymringen var overdrevet. Ser i ettertid at disse brukerne har lekt med fastboot flash/TWRP. etc.

Jeg har nå OTA-installert Android 10 + 1.jan 2020 security update. Det gikk bra. Så langt fungerer alt som før. Ser igrunn ingen endringer mellom 9 og 10.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
  • 2 år senere...

Hei 

 

Det varier fra operatør til operatør , om en får VoLTE på sin mobil, for eksempel har Chilli den i bruk men byttet til ice og da er er ikke den i bruk , til tross for at jeg har samme mobil og Aktivert funksjonen og modelltype er ikke listet opp av enheter som støtter VoLTE

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...