Gå til innhold

Tidskapsel?


Corp Por

Anbefalte innlegg

Har ikke peiling på hvor dette spørsmålet passer inn så jeg prøver her; finnes det tjenester for å sende seg selv og andre en tidskapsel?

Av typen hvor man filmer seg selv og dama snakke inn i et kamera eller et brev som blir levert til barna X antall år senere?

Jeg har tenkt på hvor morsomt det vil være for barna å få en melding fra foreldrene når de var unge. Før vi ble gamle og kjedelige og for preget av Parenthood. Jeg har forsøkt å søke litt på dette men jeg kan ikke finne noe sånt.  Noen som kjenner til det?

 

Litt stilig hvis det ligger i et bankhvelv eller noe sånt og vi begge har glemt det, men ungene får en dag et brev på en dato vi har definert om at det ligger noe å venter på dem i en bankboks  eller noe sånt.  Selv kan vi miste det, angre på eller whatever. Gøy om det lå uberørt og ventet på en dato

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Har ikke hørt om noen som har gjort det før, men det er sikkert helt mulig. Eneste er vel at det koster vel litt å betale for en sånn "lock box" i x antall år. Dere kan jo bare lage det, oppbevare det hjemme, og når dere føler at tiden er riktig, begynne å betale for det. Og kanskje andre viktige papirer, som testamente og sånt. Og da ha en advokat eller jurist som gir myndighet til barna til å hente det ut, så ingen andre får tak i det.

Sikkert ikke noe problem. Og en god idé. Kan jo bare lagre det på en minnepenn. Får plass til et godt stykke video på dem. Kanskje både på cd og video for sikkerhet.

Endret av Taurean
Lenke til kommentar

Om ikke tjenesten eksisterer her til lands kunne jeg faktisk tro at det kan være marked for det.. Men enn så lenge er jo advokatbyrå mange bruker for slike tjenester, de ber de utlever en pakke på en dato så sant de ikke har gått dukken da via konkurs eller noe.. Så det er jo umulig å være 100% sikker på at slikt kommer frem til slutt..  Finnes jo historier hvor slike tidskapsler har gått i glemmeboken tidligere og blitt åpnet først 200 år etter av arkeologer..

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...