Gå til innhold
Spørsmål om bil og motor? Still spørsmål her ×

Hvor er kjørelyset på en Citroen?


r2d290

Anbefalte innlegg

Hallo

Etter en kollisjon med en Citroen, hevder jeg at bilen jeg kolliderte med kjørte uten kjørelys (kun parklys) mens det var mørkt. 

Jeg tenkte aldri over det mens  jeg sto og tok bilder (grunnet trafikk foran gikk jeg aldri foran for å ta bilder). Jeg tok dette bildet, og jeg lurte på om noen med mer erfaring kan fortelle meg hva dette bildet viser.

1. Det er en lysende prikk øverst på lykta - er dette parklys eller eventuell refleksjon fra blits e.l.?
2. Under det øverste feltet ser det ut til å være to lykter: Til venstre den orange blinklyspæra, og litt lenger til høyre en litt større running. Er det her kjørelyspæra står, eller er kjørelyspæra utenfor bildet til høyre?
3. Er dere enig i at det umulig kan stemme at kjørelyset i denne lykta er på?

image.png.516a63fdd58005532341c20e366204c6.png

 

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Det er nok parklyset som er på ja. Ser man på de modellene så har de to lykter, pluss den "stripa" med parklys som du ser på bildet ditt, samt blinklys. Hvis det kun var det lyset på bildet som var på så var det kun parklys ja.

Det er nyere biler som har slike små kjørelys også, men tviler at en 2007 C4 ville hatt noe slikt.

Endret av Comma Chameleon
Lenke til kommentar
Gjest Slettet+234981
r2d290 skrev (19 minutter siden):

 

image.png.516a63fdd58005532341c20e366204c6.png

 

99% sikker på at runding til høyere for blinklys er kjørelys. Stripa øverst er park. 

Så du ikke bilen pga manglende kjørelys, er det årsaken til ulykken? 

Lenke til kommentar
5 minutes ago, Comma Chameleon said:

Det er nok parklyset som er på ja. Ser man på de modellene så har de to lykter, pluss den "stripa" med parklys som du ser på bildet ditt, samt blinklys. Hvis det kun var det lyset på bildet som var på så var det kun parklys ja.

Det er nyere biler som har slike små kjørelys også, men tviler at en 2007 C4 ville hatt noe slikt.

Mange takk! Har ikke vært hundre prosent sikker på dette enda. Jeg vet at hennes venstre lykt ikke fungerte i allefall, så da virker det jo innlysende. Forsikringsselskapet hevder uansett at mangel på lys i mørket er irrelevant i skyldspørsmålet ?
 

 

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...