Gå til innhold

Innkjøp av vannkjøling


tho_kva2

Anbefalte innlegg

Hei,

Jeg har fått et behov for en stillere PC og skal derfor gå til innkjøp av vannkjøling. Jeg trenger ekstern kjøling fra kabinettet. Vurderer ALPHACOOL EISWAND 360 CPU. Var ikke så lett å finne stående eksterne kjølere på norske nettsider.

Jeg har idag: i7-7820x. Vil den passe til pakka? Ser ut til å være denne som er med i pakka og den skal støtte socket 2066 ser det ut til.

Jeg har også en R9 290 4GB "OC", som det ikke ser ut til å finnes noen blokk for. Så vurderer å kjøpe PowerColor RX 5700XT Liquid Devil.

Så det jeg vel da trenger er par ekstra vannkabler på 11/8mm til GPU. Samt kjøpe med kjølepasta til CPU?

Er det slik å forstå at både reservoar og pumpe er innebygget i kjøleren? Ser ikke at det er noe info om hvilken heatload den skal takle eller flowrate. Når jeg tok "testen" på ekwb fikk jeg estimated heat load på 300W og max flowrate på 321 L/h. 

Å både ha kjøler, reservoar og pumpe i en og samme del er vel sikkert ikke optimalt med tanke på senere oppgradering og evt deler som bryter sammen, men eneste alternativet jeg fant med en grei pris og hvor jeg ikke trenger å mekke et stativ selv for kjølerne.

Er det noe jeg har glemt som førstegangkjøper for slikt?

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...