Gå til innhold

Se Baldur's Gate 3 i aksjon


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Dette var jo riktig så interessant! Her var det mer nytt enn jeg hadde forventet. På forhånd var jeg litt bekymret for at det skulle bli for likt de eldre spillene og systemene. Det er mye nostalgi knyttet opp til de eldre spillene for meg og jeg har spilt dem såpass mye opp gjennom at jeg trengte noe mer enn en nostalgisk trip. Liker spesielt godt hvor vertikalt spillet er og alle de tilsynelatende rare mulighetene interaksjon med omgivelsene kan gi. Det hele virker veldig dynamisk og åpent for ulike spillestiler. Synes også det er et friskt pust at de har gått over til turn based combat.

Nå har jeg ikke spilt Larians nyere spill og flere av de senere års større rollespill så mye av det som fremstår nytt for meg er kan hende ikke det for andre?

Jeg er i hvert fall positivt overasket nå og gleder meg mye til spille :)Men tror jeg venter til spillet er ute av early access.

 

 

 

 

 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Iki skrev (3 timer siden):

Ser ut som divinity.

Tror jeg liker arpg litt bedre enn sånt som dette, blir litt for tregt.

Er jo samme folka, og garantert samme motoren så en får nok en del Divinity inntrykk av spillet vil jeg tro. 
Jeg visste på forhånd at det nok ikke ble ett ARPG, og er midt på treet der. Syntes de kunne kjørt noe som Pillars of Eternity 2 hvor man har begge deler, var riktignok ikke på lansering, men ble lagt til senere.

Jo eldre jeg har blitt jo mer foretrekker jeg rundebasert, men er ikke for alle. Får se hvordan spille utfolder seg etterkvart, pent var det ihvertfall.

Endret av Akrabra
  • Liker 1
Lenke til kommentar
2 hours ago, Iki said:

Ser ut som divinity.

Tror jeg liker arpg litt bedre enn sånt som dette, blir litt for tregt.

Taktisk er ypperlig for skjerm, så dette passer meg bra, er dessuten mer tro mot serien og pen & paper rpg. Action RPG vil jeg ha i VR, gir mer mening i det mediumet, Skyrim f.eks.

Endret av Enceladus
Lenke til kommentar
10 minutes ago, grim_reaper_jib said:

Ble skikkelig skuffa. Dette er jo Divinity original sin 2 men med cutscenes.

Lyder og en drøss av landskap cursors etc er jo rippa rett ut av d-os2.

Rett og slett flaut og se på. Trodde Larian faktisk skulle klare og lage noe bra her men dette blir for dumt.

Atmosfæren og komediske innslag er jo original sin 2 også. 

?‍♂️

Litt glad for at jeg ikke har spilt de spillene nå hvis det stemmer at det er såpass likt :p Jeg digger dette!

Det var plenty med humor i Baldur's Gate spillene. Mange rare skruer man kunne møte ute i villmarka langs Swordcost i eneren. 2ern var dog noe mørkere.

Endret av Enceladus
Lenke til kommentar

Jeg er virkelig ikke fornøyd.

Alt er tatt fra det tidligere spillet fra Larian.

Noen har tenkt at de skulle lage Divinity 3 og brukt navnet til Baldurs Gate, ingenting annet.

Det at de endrer combat, spesielt med det teite flytt bokser og hopping ???? kombinert med det der "origins" character creation.

Sorry, dette kjøper ikke jeg. Vil du lage Divinity 3 greit nok .. men ikke tull med BG serien.

 

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Jeg ønsker meg Divinity 3 langt mer enn BG3. så imo helt topp at det ligner mye på den serien, men ser også ut som til tilfører en del nytt(evt gammelt?)

Det er jo vanskelig å lage oppfølgere så mange år etterpå og det er jo umulig å gjøre alle fans fornøyde. Folk sitter jo gjerne med umulige forventninger.

Uansett det er pre alpha, masse kommer nok til å endres via feedback og Larian har tidligere vært flinke til å lytte til spillerne under DOS2 Early access.

Jeg kan ikke si sikkert at dette blir et jævlig bra Baldurs gate spill, men jeg er bombesikker på at det blir et sabla bra RPG som jeg kommer til å kose meg med :)

  • Liker 5
Lenke til kommentar

Det er bare tull at de kommer til å gjøre store endringer her.

Kort fortalt, ville du ha Divinity 3 så fikk du det du ville ha..... problemet er da at de bruker  Baldurs Gate 3 navnet.

Dette blir ikke et Baldurs Gate spill, og noen er fornøyd med det slik som @barezell 

Men hvis vi snur på flisa og sier at Larian skulle slippe ut Divinity 3 og gjorde det helt likt som Baldurs Gate 1-2 så tror jeg kanskje Baldurs Gate fans hadde likt det nye "divinity 3" men ikke Divinity folka.... og det hadde da heller ikke vært greit.

Dette rett og slett sikkelig søppel.

Jeg mener at Baldurs Gate 3 skal være en Baldurs Gate spill.... og jeg føler at dette bør være åpenbart for alle som har en franchise de liker.

Endret av Vorastra
  • Liker 1
Lenke til kommentar
Akrabra skrev (3 timer siden):

Er jo samme folka, og garantert samme motoren så en får nok en del Divinity inntrykk av spillet vil jeg tro. 
Jeg visste på forhånd at det nok ikke ble ett ARPG, og er midt på treet der. Syntes de kunne kjørt noe som Pillars of Eternity 2 hvor man har begge deler, var riktignok ikke på lansering, men ble lagt til senere.
 

Spilte aldri de originale BG, men spilte dark alliance, hvilket jeg likte svært godt.

Nå for tiden, når jeg sammenligner divinity med Poe og andre, så blir det ikke mulig å bare spille i korte perioder.

Man kommer seg liksom ingen vei.

I arpg spill så kan du lett ta et kart eller to om gangen, for du løper jo bare gjennom spillet.

(Ikke at man ikke kan hoppe over store deler av divinity, men da føles det mer som du jukser)

Lenke til kommentar

store endringer var det vel ingen som sa? men endringer basert på feedback er veldig naturlig. 

Dette er jo bare litt pre alpha som er vist frem så synes jo kanskje du er litt i overkant negativ mtp at nå hele spillet er skikkelig søppel basert på det lille vi har fått se. 

Jeg har spilt gjennom baldurs gate spillene tidligere, men jeg må innrømme det er voldsomt mange år siden og jeg var ung. Sett fra din side hva er problemet med det du har sett?  Ser du nevner hopping og slik, men det er jo naturlig at  combat med mer må moderniseres noen hakk. 

Origin story var jo genialt i i DOS2 og skjønner ikke hvorfor det er negativt at man har tatt det med, man velger jo bare selv å spille en custom character om man ikke "ferdig" laga, man får nok uansett samtlige som companions om man ønsker og det er jo ikke noe negativt at de har lagt mye jobb ned i karakterene sin bakrunnshistorie.  

  • Liker 1
Lenke til kommentar

@barezell

Vel, alt du nevner nå er fra Divinity, det er jo et problem. Fordi det er da et Baldurs Gate spill.

Det er ikke modernisert combat, det er divinity combat. Jeg mener turn-based er et skritt tilbake, og uansett så er det ikke Baldurs Gate.

Vertical scaling\Puzzels med bokser osv er 100% Divinity. ikke Baldurs gate. Dette enviroment\elementkombo tingene er også 100% Divinity.

(Det er et mønster her som du kanskje merker)

Origin Story mener du var genialt i Divinity , jeg mener ikke det. Igjen Divinity , ikke Baldurs Gate. Jeg bemerket meg også at de ikke engang gadd å endre ikonene på character creation biten så den var mer eller mindre identisk til Divinity sin. Så nå vet du character archen til 4 av companions i alle fall, og du garanterer da at den vanlige custom character du lager IKKE har denne "extra story delen" Noe jeg synes dårlig... og igjen.. 100% divinity.

Og husk før vi begynner å krangle... dette er en sequel Baldurs Gate Fans har ventet på i 20 år...... som nå blir brukt ... til å lage Divinity3.

 

Det er åpenbart at du er en Divinity fan og jeg er en Baldurs Gate fan..... og vi snakker om et Baldurs Gate spill.

Hvem av oss burde vært mest fornøyd?

 

Endret av Vorastra
  • Liker 2
Lenke til kommentar

@Vorastra
Jeg har spilt Baldurs gate 2, med et rimelig ferskt inntrykk. Og sånn jeg ser det, så er RTwP ikke helt hva dnd er. Faktisk skulle jeg ønske at BG2 var turn based, er vel det eneste elementet som manglet for min del :) Så det at Divinity folka kjører Baldurs gate med turn based combat er win for min del, og i grunnen burde det alltids ha vært det. Dnd skal gi deg frihet, og det er i grunnen en upgrade med tanke på hva Larian leverer. Alt de legger til Baldurs gate 3 er en oppgradering som alltids burde ha vært der, med tanke på hva dnd handler om. However, selve stemningen og utsende er helt bortevekk, det er vel kanskje det mest skuffende, at det har det samme filteret til Divinity er noe de virkelig burde ta til betraktning.

  • Liker 3
Lenke til kommentar

Dette var trist.

Jeg likte BG veldig godt for 15år siden. Kjøpte de nylig på nytt via Steam og fullførte 1 og 2 med like stor glede, mens ToB bare ble skummet gjennom. Prøvde Divinity fordi jeg liksom var godt i gang med RPG og ble imponert, men ikke like engasjert. Bra spill men fanget ikke samme engasjement.

Nå ser jeg at de lager D3 i BG3 klær. Det tror jeg ikke blir Baldurs Gate verdig... men dessverre er det lite annet å gjøre enn å se de river ned BG.

Håper de har høy fokus på å få BG miljøet inn i D teknologi... og ikke bare lager en ren D3.

Lenke til kommentar

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...