Gå til innhold

Day trading på Oslo Børs.


DukeRichelieu

Anbefalte innlegg

kremt skrev (3 timer siden):

Du handler altså mest puts på spx indexen?

Puts er opsjoner.

Jeg handler terminkontrakter/futures på S&P 500 indeksen, som jeg skrev over. :)

Futures følger den faktiske indeksen ganske så nøyaktig takket være arbitrasje. Så i praksis går jeg short eller long aksjemarkedet i USA når jeg handler.

Det er ikke mer komplisert enn at jeg kjøper og selger intradag når modellen min gir meg kjøps- eller salgssignal. Selv om markedet går mye ned, nå, så er det fortsatt svært sterke svingninger opp også. En god daghandler bør være markedsnøytral og kun følge markedet og like gjerne gå short som long. 

For eksempel i går var hovedbevegelsen opp.

https://www.cmegroup.com/trading/why-futures/welcome-to-e-mini-s-and-p-500-futures.html

 

 

 

Lenke til kommentar
  • 4 måneder senere...
Videoannonse
Annonse
Gjest Slettet-YQ8U8xbZ

Tror eneste gode alternativet til Nordnet er Pareto.

Både nordnet og pareto tilbyr infornt web trader og active trader.

Jeg handler aktivt, men daytrader ikke. Til nå har jeg bare brukt nordnet til handler og Tradingview for teknisk analyse. 
 

Lenke til kommentar
ex-jordbærplukkeren skrev (1 time siden):

jeg pleide å handle på osebx siden 2012 men siden mai i år har jeg byttet beite til krypto valuta. jeg vil aldri handle på osebx/oslo børs igjen siden det er lettere for meg å tjene penger på krypto markedet da den er oppe 24/7 så trader jeg når som helst når jeg våkner. hverdag jeg våkner trader helt til jeg sovner, 7 dager i uken. jeg kjøper når prisen er lav og selger når den går opp, simple math. er på vei til å 3x dobble mine sparepenger, jeg må gjøre er å fortsette å grind og grind dag ut og dag inn. forhåpentligvis tjener jeg nok penger til en lamborgini og en rolce royce i framtiden

24trader.jpg

Hvor handler du?

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Slettet-YQ8U8xbZ skrev (På 12.8.2020 den 9.28):

Tror eneste gode alternativet til Nordnet er Pareto.

Både nordnet og pareto tilbyr infornt web trader og active trader.

Jeg handler aktivt, men daytrader ikke. Til nå har jeg bare brukt nordnet til handler og Tradingview for teknisk analyse. 
 

Takk skal du ha! :) 

Får undersøke litt. Har det plutselig svært travelt, så er nok ikke sannsynlig at jeg får tid til så mye annet enn det jeg alt driver med. 

Lenke til kommentar
Slettet-YQ8U8xbZ skrev (På 12.8.2020 den 9.28):

Tror eneste gode alternativet til Nordnet er Pareto.

Både nordnet og pareto tilbyr infornt web trader og active trader.

Jeg handler aktivt, men daytrader ikke. Til nå har jeg bare brukt nordnet til handler og Tradingview for teknisk analyse. 

Hva handler du da? Har du spesifikke aksjer du følger eller hva som helst? Tidshorisont?

Tradingview ser bra ut.

Lenke til kommentar
Gjest Slettet-YQ8U8xbZ
DukeRichelieu skrev (På 29.8.2020 den 16.24):

Hva handler du da? Har du spesifikke aksjer du følger eller hva som helst? Tidshorisont?

Tradingview ser bra ut.

Tradingview er genialt. Her er min vervelenke hvis du ikke har registrert deg enda: https://www.tradingview.com/gopro/?share_your_love=syrtek

Trader hovedsaklig formasjoner, men også noe swing/trendtrading. Har ikke en spesifikk tidshorisont, men hver enkelt trade holdes som oftest mellom 1 uke og et par måneder. Noen ganger lengre/kortere.

Lenke til kommentar
Slettet-YQ8U8xbZ skrev (Akkurat nå):

Tradingview er genialt. Her er min vervelenke hvis du ikke har registrert deg enda: https://www.tradingview.com/gopro/?share_your_love=syrtek

Trader hovedsaklig formasjoner, men også noe swing/trendtrading. Har ikke en spesifikk tidshorisont, men hver enkelt trade holdes som oftest mellom 1 uke og et par måneder. Noen ganger lengre/kortere.

Thanks! :)

Lenke til kommentar
  • 1 måned senere...

Er det mulig for private å få tilgang til  FIX/MITCH feed på Oslo Børs?
Det er ikke så lett å få oversikt over hvor mye dette koster og hvilken tjenester man må abonnere på for å få tilgang til FIX/MITCH data.
De beskriver også en test tjeneste. Hvor mye koster det å bruke denne for programutvikling og test.
Er det evt andre FIX/MITCH feeder som er kompatible med Oslo Børs som man kan bruke for å teste programvare?

 

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...