Gå til innhold

Hvordan freshe opp en nettide?


Anbefalte innlegg

Hei

Jeg har fått i oppgave å freshe opp nettsiden til fallskjermklubben min, men jeg har null erfaring med webutvikling fra før så aner ikke hvor jeg skal begynne. Har vært borti programmering (python, Matlab og litt C++) , men kun på et basic nivå, så jeg trenger noe som er relativt enkelt/lett å forholde seg til. Noen som har noen tips/guide for hvordan jeg bør gå frem?

Endret av ChFN
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Vanskelig å si hva som her menes med "freshe opp" - jeg ville da ha tenkt på selve designet. 

For den type side som du nevner, tenker jeg de aller fleste ville ha kjørt med Wordpress + et passende tema i forhold til hva som skal postes. Enkelt å komme i gang med noen som hoster dette "ferdig". Videre vedlikehold enkelt om noen andre skal ta over, og mange vil kunne ha kompetanse nok til å poste.

Lenke til kommentar

Wordpress er nok løsningen ja. Bare å lese seg opp på hvordan man installerer wordpress på en webserver. Man kan også lage en lokal installasjon på maskinen før man laster det opp til publisering.

Ellers skader det ikke med grunnleggende kunnskap om HTML / CSS. Det er nyttig for å gjøre endringer på temaene også, samt for å forstå litt mer hva som foregår. Søk litt på Youtube så lærer du det grunnleggende på en kveld eller to.

Lenke til kommentar
  • 1 måned senere...

Om du ønsker å lage selv ville jeg anbefale å lære litt html/css og gjerne litt grunnleggende jquery. Bruk gjerne verktøy som Photoshop eller mockup program som balsamiq til å lage design utkast.

HTML/CSS er egentlig ikke så vanskelig, https://www.w3schools.com/ dekker egentlig det meste.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...