Gå til innhold
Trenger du tips og råd? Still spørsmål anonymt her ×

En gutt gjør meg usikker - what to do?


Anbefalte innlegg

Jeg har møtt en gutt 4 ganger. Men HAN har jeg også møtt 3 ganger for 6 år siden. DA var jeg veldig ung og ville bare ha det gøy med å treffe gutter. Lite visste jeg at denne gutten var interessert i meg som person. Jeg innså ikke det før jeg leste våre gamle samtaler på chatten (flere år senere). 

Men i løpet av de årene jeg ikke har hatt kontakt med ham, har jeg utviklet dårlig selvtillit - jeg har liten tro på meg selv og kjærligheten, og hater å ha forhåpninger når jeg flørter med en gutt. Dette har ført til at jeg har negative tanker når jeg blir usikker på en gutt.

Nylig, tok jeg selv kontakten med ham, var ærlig og sa at jeg ville møtes for å ha sex. Det kunne vi ikke. Han bodde i utlandet. Vi chattet mye i cirka 2 måneder. Og han fortalte meg at han er nysgjerrig på meg som person, og vil henge med meg ikke bare for sex, men også finne på andre ting sammen. 

Plutselig, slutter han å svare meg. Jeg tar ikke selv kontakten. Ballen lå hos ham.

Etter julaften, tok han kontakt. Spurte meg om å møtes siden han skulle være alene hjemme (han var kommet tilbake til Norge). Vi hadde sex. Han takket for kvelden og sa at den var bedre enn forventet. 

Vi fortsatte å chatte hver dag. Det jeg har lagt merke til er at han skriver mye når han først sender meg meldinger. Han bruker tid på å holde kontakten med meg. Skriver utfyllende meldinger og svarer på mine spørsmål. 

I løpet av de neste dagene, var vi inne på temaet om relasjoner og han innrømte at han liker meg veldig godt og liker godt å henge med meg. 

Andre gangen vi møtes: ute blant publikum.

Tredje gangen vi møtes: hadde vi sex. 

SÅ blir han veldig opptatt med jobbsøking. Etter hvert som dagene går, dabber også kontakten av. Jeg stolte på ham at det skulle bare handle om jobbsøking og at han skulle finne tid til å møte meg iblant. 

Men etter hvert som han ikke tok initiativet selv til å møtes, har det ført til at jeg avlyste daten vår en gang. Var ikke i humør, sa jeg. Han spurte hvorfor? Jeg sa at jeg ikke følte meg prioritert av ham. Han sendte masse meldinger for å få meg til å forstå at han vil få unnagjort viktige gjøremål før han er sosial. Og sa at jeg ikke burde føle meg trist. 

Kontakten fortsetter, men ikke i like stor grad som før: han vil møtes på kvelden, jeg tenker fortsatt at han nedprioriterer meg. 

Fjerde gangen vi møtes: ute i en bar.

Han virker interessert i meg som person,  men ikke interessert  nok, tenker jeg. 

Hva tenker dere? 

Og hva bør en usikker jente gjøre i en slik situasjon? 

En travel person har også tid til å presse inn det man skulle ønske. Om han ikke setter av LITT tid engang for å møte meg, er det ikke rom for utvikling i denne relasjonen....

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

1) Be han begynne å prioritere deg mer, og si at du er utålmodig med tanke på hele forholdet.

2) Fortsette å møtes mer generelt, la han få litt tid - det kan hende han faktisk har mye å gjøre og er opptatt. Og håpe han får en rolig periode om en stund. Da blir det lettere for deg å finne ut om han vil prioritere forholdet med deg mer.

I en periode da jeg jobba som murer, var det forferdelig mye å gjøre. Selv til kl 23:00 på fredag kveld ble jeg tvunget til å jobbe. Da ringte ei jeg var i forhold med på den tida og trodde jeg var utro, det var nær kroken på døra. Men heldigvis gikk det bra.

3) Kutte det ut og gå videre, prøve å finne noen som ikke er opptatt og har mer tid på fritiden, prioriterer deg bedre.

Endret av Taurean
Lenke til kommentar

Etter egen erfaring bare med jenter, så vil man alltid klarer å finne ihvertfall et par timer i uka for å møtes. Hvis vedkommende ikke gjør dette, så antar jeg at han eller hun ikke er så veldig interessert. var selv sammen med ei som sa at hun var opptatt med skole og deltidsjobb og aldri hadde tid til å møtes, men hun hadde tid til andre ting som tur til sverige, stadig besøke venner og familie, dra ut med klassen. Dette forholdet varte ikke så veldig mye lenger...

Jeg har fulltidsjobb og har studie på sida, frivillig verv og hobbyer, men har fortsatt til å møte venner eller en sjeldent gang gå på date. så jeg tror det kun handler om prioritering i ditt tilfelle.

han driver nå med jobbsøking? er han arbeidsledig? 

Lenke til kommentar

Hvilke forventninger har du til denne relasjonen?

Tenker at du sendte et litt uheldig signal (i forhold til målsetningen din) da du tok kontakt etter mange år med et spørsmål om å møtes for å ha sex. Det å ville møtes for å ha sex er jo helt greit, men da kommuniserer du at du ønsker deg en slags friends with benefits-relasjon. Og hvis du står overfor en mann med brukbar tilgang på kvinner og endel å gjøre i forbindelse med jobb osv, blir du kanskje ikke prioritert veldig høyt.

Du skriver at du har dårlig selvtillit og er usikker på deg selv. Får inntrykk av at du er ute etter mer bekreftelse i relasjonen. Hva slags bekreftelse ønsker du deg? På at noen vil ligge med deg? På at noen vil være partner med deg?

Liker DU denne fyren rimelig godt, eller ble det bare ham fordi du tenkte at HAN likte deg for mange år siden, og kanskje liker deg fortsatt? At du kanskje har funnet noen som vil gi deg den bekreftelsen du ønsker deg?

 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Diamond95 skrev (På 26.2.2020 den 21.40):

Etter egen erfaring bare med jenter, så vil man alltid klarer å finne ihvertfall et par timer i uka for å møtes. Hvis vedkommende ikke gjør dette, så antar jeg at han eller hun ikke er så veldig interessert. var selv sammen med ei som sa at hun var opptatt med skole og deltidsjobb og aldri hadde tid til å møtes, men hun hadde tid til andre ting som tur til sverige, stadig besøke venner og familie, dra ut med klassen. Dette forholdet varte ikke så veldig mye lenger...

Jeg har fulltidsjobb og har studie på sida, frivillig verv og hobbyer, men har fortsatt til å møte venner eller en sjeldent gang gå på date. så jeg tror det kun handler om prioritering i ditt tilfelle.

han driver nå med jobbsøking? er han arbeidsledig? 

Ja han ble ferdig med bachelor graden sin, og ser etter en jobb nå - både i utlandet og i Norge. Så det er veldig uforutsigbart for begge.

Jeg mister helt interessen pga dette. Har grått fra meg tårene fordi jeg synes det var så trist, da jeg faktisk HADDE et genuint ønske om å bli bedre kjent med ham. Men nå begynner jeg å glemme ham. Har gjort meg selv en tjeneste og fjernet ham fra SoMe. Hvis han sender meg mld og spør hvorfor, skal jeg være ærlig og si det som det er, mine tanker.

Lenke til kommentar
selv94 skrev (3 timer siden):

Ja han ble ferdig med bachelor graden sin, og ser etter en jobb nå - både i utlandet og i Norge. Så det er veldig uforutsigbart for begge.

Jeg mister helt interessen pga dette. Har grått fra meg tårene fordi jeg synes det var så trist, da jeg faktisk HADDE et genuint ønske om å bli bedre kjent med ham. Men nå begynner jeg å glemme ham. Har gjort meg selv en tjeneste og fjernet ham fra SoMe. Hvis han sender meg mld og spør hvorfor, skal jeg være ærlig og si det som det er, mine tanker.

selv så har jeg hardt for å tro at en som er arbeidsledig er så mye opptatt. 

samtidig kan jeg være enig i det superkrokodille skriver over her, at du muligens sendte ut feil signal i forhold til hva du ønsket å oppnå. hvis du ønsket å ha han som fuckfriend eller være friends with benefits så er det vel greit å si at du vil møtes for sex. men hvis dette er en du ønsket å date og som kanskje kunne blitt noe mer seriøst, så ville det nok vært bedre å fortalt det istedenfor. 

han sa at kvelden var bedre enn forventet? bare meg eller høres det litt douchebag ut?

 

Lenke til kommentar
SuperKrokodille skrev (På 26.2.2020 den 22.01):

Hvilke forventninger har du til denne relasjonen?

Du skriver at du har dårlig selvtillit og er usikker på deg selv. Får inntrykk av at du er ute etter mer bekreftelse i relasjonen. Hva slags bekreftelse ønsker du deg? På at noen vil ligge med deg? På at noen vil være partner med deg?

Liker DU denne fyren rimelig godt, eller ble det bare ham fordi du tenkte at HAN likte deg for mange år siden, og kanskje liker deg fortsatt? At du kanskje har funnet noen som vil gi deg den bekreftelsen du ønsker deg?

 

Mine forventninger var å bli bedre kjent og da må man jo møtes oftere for at relasjonen skal kunne utvikle seg. Jeg tok dette opp med ham.

Han mente at ting som er ment å skje, skjer naturlig litt etter litt som man blir bedre kjent. Og han påpekte at han har hatt det koselig hittil, og har likt å møtes. 

For meg så blir dette bare ord. Jeg tror på det han sier, men det spiller ingen rolle, når mine behov ikke blir møtt. Jeg kan ikke gå rundt med denne usikkerheten, for det fører til negative tanker og er veldig energikrevende for meg. 

Grunnen til at jeg valgte å fjerne ham fra SoMe var for å bli kvitt disse tankene, så jeg gjorde det for min egen skyld. 

Jeg er ikke ute etter noe bekreftelse.

Tok kontakt med akkurat ham, fordi jeg tenkte at HAN er den eneste jeg likte som person av alle guttene som jeg har møtt i min "ustabile tid". For 5-6 år siden søkte jeg bekreftelser ved å ligge med gutter. Jeg driver ikke med sånt lengre. 

Lenke til kommentar

Eg går mot strømmen og sier at du må burde skjerpe deg her. Dere er ikkje SÅ godt kjent, så du vet ikkje om noe annet skjer i livet hans? Sjukdom? Familien? Og siden dere er ikkje så nære, er det naturlig å ikkje dele det med deg.

Når han finner tid til deg, så kansellerer du date fordi du er ikkje i humør. Det er greit? Men at han ikkje tar kontakt fordi han er ikkje i humør, det er fy-fy? Litt egosentrisk og kravstort av deg?
Og generelt "du skreiv ikkje så mye til meg, så eg kansellerer daten, oppfør deg bedre" er rett og slett bitchy mind-fucking før dere er ein gong saman. Eg hadde sluttet å ha kontakt med deg same øyeblikk eg leste denne meldinga. 

Du skriver også masse om dine behov blir ikkje møtt. Kva med hans behov? Går det for fort for han? Han er ikkje klar enda til så mye kontakt/møter?

Du også nevner at han er sansynlig den eneste som likte din personligheit av alle du har møtt de siste 5-6 åra... Kanskje på tia å jobbe litt med seg? Og den eneste person som likte deg (kanskje?), skyver du vek.

 

Ut av erfaring og "imo", de beste forholda er når eg setter jentas behov fremst og hun setter mine. Det å ha respekt for kvarandre, tilpasse seg og ikkje vare egosentrisk. Lykke til.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Etter å ha lest førsteposten din er jeg litt usikker på hva du vil med fyren. Det kan virke som du sidestiller sex med interesse. Gjør du noe annet med han en sex er han ikke interisert, iallefall slik jeg tolker deg. Jeg vil snu på det og si at du burde hatt noen varsellamper hvis han kunen ville hatt sex med deg.

Lenke til kommentar
aomt skrev (3 timer siden):

Eg går mot strømmen og sier at du må burde skjerpe deg her. Dere er ikkje SÅ godt kjent, så du vet ikkje om noe annet skjer i livet hans? Sjukdom? Familien? Og siden dere er ikkje så nære, er det naturlig å ikkje dele det med deg.

Når han finner tid til deg, så kansellerer du date fordi du er ikkje i humør. Det er greit? Men at han ikkje tar kontakt fordi han er ikkje i humør, det er fy-fy? Litt egosentrisk og kravstort av deg?
Og generelt "du skreiv ikkje så mye til meg, så eg kansellerer daten, oppfør deg bedre" er rett og slett bitchy mind-fucking før dere er ein gong saman. Eg hadde sluttet å ha kontakt med deg same øyeblikk eg leste denne meldinga. 

Du skriver også masse om dine behov blir ikkje møtt. Kva med hans behov? Går det for fort for han? Han er ikkje klar enda til så mye kontakt/møter?

Du også nevner at han er sansynlig den eneste som likte din personligheit av alle du har møtt de siste 5-6 åra... Kanskje på tia å jobbe litt med seg? Og den eneste person som likte deg (kanskje?), skyver du vek.

 

Ut av erfaring og "imo", de beste forholda er når eg setter jentas behov fremst og hun setter mine. Det å ha respekt for kvarandre, tilpasse seg og ikkje vare egosentrisk. Lykke til.

HÆ?

Du bare tolker ting uten å vite. Skjønner ikke at det går ann å gi sånn tilbakemelding til noen. 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
ilpostino skrev (3 timer siden):

Etter å ha lest førsteposten din er jeg litt usikker på hva du vil med fyren. Det kan virke som du sidestiller sex med interesse. Gjør du noe annet med han en sex er han ikke interisert, iallefall slik jeg tolker deg. Jeg vil snu på det og si at du burde hatt noen varsellamper hvis han kunen ville hatt sex med deg.

Jeg tok kontakt med ham for å ha sex. Og dette vet han, var veldig klar på det. Men så likte jeg ham som person, og han likte meg. Vi har møtt hverandre i andre settinger også, ikke bare sex. 

Etterhvert ble jeg usikker på hva jeg ville, og siden kontakten ble mindre, følte jeg at det ville vært feil av meg å fortsette å prøve. Det var vanskelig å kutte ham ut, men jeg følte at det var det mest riktige å gjøre.

Lenke til kommentar
selv94 skrev (3 timer siden):

HÆ?

Du bare tolker ting uten å vite. Skjønner ikke at det går ann å gi sånn tilbakemelding til noen. 

Eg tolker ut i frå det du skrev. Tilbakemelding går ikkje kun på "syns synd på stakkars lille meg". Men hey, om det er det du er ute etter, seff. Han er drittsek som ikkje setter pris på deg, du fortjener så mye bedre, du er heeelt rå og alt kjem te å ver fantastisk!

Lenke til kommentar
aomt skrev (På 3.3.2020 den 20.05):

Eg tolker ut i frå det du skrev. Tilbakemelding går ikkje kun på "syns synd på stakkars lille meg". Men hey, om det er det du er ute etter, seff. Han er drittsek som ikkje setter pris på deg, du fortjener så mye bedre, du er heeelt rå og alt kjem te å ver fantastisk!

Jeg har møtt drittsekker, og han er ikke én av dem. Så jeg skjønner ikke hvordan du tenker.

Hvorfor skal jeg tenke på hans behov, når det fører til at jeg blir trist? Så klart blir jeg egoistisk. Synes det er viktig å sette seg selv først, for å unngå å ta feil valg.

Meningen med innlegget var ikke å få folk til å synes synd på meg, men å få bekreftelse på at her er det noe som ikke stemmer for at denne relasjonen skal kunne utvikle seg positivt. Noe jeg har fått 9/10 svar her.

Lenke til kommentar
RRhoads skrev (På 3.3.2020 den 20.46):

Det høres ut som dere bor veldig langt unna hverandre, siden dere bare har møtt hverandre fire ganger siden jul.

Vi bor halvtime unna hverandre. Og han har selv (ut av det blå) kommet med flere forslag på at vi kan møtes og gjøre ditten og datten, men har likevel ikke tatt initiativet til å invitere meg ut. Og når jeg har invitert ham, har han skrevet masse meldinger om at han ikke kan pga at er så opptatt med jobbsøkinga.

Jeg tror på ham, men jeg tror ikke at jobbsøking er den eneste grunnen til at han er blitt så passiv.

Diamond95 skrev (På 26.2.2020 den 21.40):

Etter egen erfaring bare med jenter, så vil man alltid klarer å finne ihvertfall et par timer i uka for å møtes. Hvis vedkommende ikke gjør dette, så antar jeg at han eller hun ikke er så veldig interessert.

han driver nå med jobbsøking? er han arbeidsledig? 

Magefølelsen min sier at han er usikker på meg. Så kanskje det har noe med signaler som jeg har sendt ham, å gjøre (slik noen av dere nevner).

..Enten dét,  eller så er han usikker på sin egen fremtid, siden han søker jobb i utlandet også. Kanskje derfor han vil ha minimal kontakt....

Lenke til kommentar
selv94 skrev (På 8.3.2020 den 0.21):

Jeg har møtt drittsekker, og han er ikke én av dem. Så jeg skjønner ikke hvordan du tenker.

Hvorfor skal jeg tenke på hans behov, når det fører til at jeg blir trist? Så klart blir jeg egoistisk. Synes det er viktig å sette seg selv først, for å unngå å ta feil valg.

Meningen med innlegget var ikke å få folk til å synes synd på meg, men å få bekreftelse på at her er det noe som ikke stemmer for at denne relasjonen skal kunne utvikle seg positivt. Noe jeg har fått 9/10 svar her.

Å tenke på noen andre enn deg selv (først og fremst) er ikkje det same som å ta feil val.

For å sette det litt på spissen, om ein jenta er synsykt deilig og er like egoistisk, så kan eg gjerne ha FF/pulledukke forhold, men aldri noe meir.
Om ei jenta viser å bry seg om meg, ta vare på meg... ja, det er noen eg kan vere interessert i. Selvfølgelig det er mange flere faktora som spiller in óg. Det er basic psykologi. Du smiler - folk smiler tilbake. SÅ enkelt er det.

Du kan jo spørre deg selv, slik som du oppfører deg med han nå, er du "wife material"? Trur du han tenkjer på deg og sier "ja, ho kunne ej gifta meg med og budd sammen for alltid"?

 

Som sagt, det er satt litt på spissen, men du tar vel poenget?

Lenke til kommentar
aomt skrev (13 timer siden):

For å sette det litt på spissen, om ein jenta er synsykt deilig og er like egoistisk, så kan eg gjerne ha FF/pulledukke forhold, men aldri noe meir.

Du kan jo spørre deg selv, slik som du oppfører deg med han nå, er du "wife material"? Trur du han tenkjer på deg og sier "ja, ho kunne ej gifta meg med og budd sammen for alltid"?

Så da vil han verken det ene eller andre med meg. For hvilken grunn, spiller ingen rolle. Vi vet bare at han ikke er interessert.

Det handler om at gutten vet hva problemet er, og velger likevel ikke ta initiativ for å treffe meg. Hvordan forventer du at jeg og han skal bli kjent med hverandre, hvis vi bare møtes en sjelden gang? 

Han har skrevet til meg at han liker meg veldig godt og vil fortsette å møtes. Men det skjer ikke. "Actions speak louder than words". 

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...