Gå til innhold
Trenger du tips og råd? Still spørsmål anonymt her ×

Friends with benefits, plutselig stopp


Gjest 72838...633

Anbefalte innlegg

Gjest f52d7...ec2

Hvis det ikke var noen forpliktelser innebærer det også at hun kan slutte når hun vil uten å måtte forklare seg. Men det høres ut som at du har følelser for henne.

Skal jeg gjette har hun møtt noen hun er interessert i, og skjønner at da blir det kronglete å ha deg på siden.

Anonymous poster hash: f52d7...ec2

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Gjest 72838...633
Gjest f52d7...ec2 skrev (3 timer siden):

Hvis det ikke var noen forpliktelser innebærer det også at hun kan slutte når hun vil uten å måtte forklare seg. Men det høres ut som at du har følelser for henne.

Skal jeg gjette har hun møtt noen hun er interessert i, og skjønner at da blir det kronglete å ha deg på siden.

Anonymous poster hash: f52d7...ec2

TS her

Skjønner hvis hun har funnet seg ei ny en, eller ikke har lyst lenger eller hva enn det måtte være, men må jo kunne gå ann å forklare seg eller fortelle hva som skjer? er ikke så forbanna vanskelig.

Er det ikke bedre å ha den kjipe samtalen istedenfor å la stakkaren gå å lurere på hva som skjer?

Anonymous poster hash: 72838...633

Lenke til kommentar
Gjest 72838...633

TS

legger til at jeg ikke har sendt en snap eller melding til henne på tre uker, og hørt ingenting fra hu eller.

Anonymous poster hash: 72838...633

Lenke til kommentar

I et fwb så har dere ingen forpliktelser for hverandre. Du kan både regne med at du ikke er den eneste som har knulla henne i denne tida som har gått og at hun nå har funnet noen andre hun foretrekker mer. Om det er fordi hun er blitt eksklusiv med noen andre, byttet deg ut med andre fwb'er eller gått tilbake til eksen er litt ett fett for deg og noe du ikke burde tenke på.

Har du et fwb gående så bør du alltid ha øynene åpne for flere sånn at dette ikke oppstår. Kvinner har langt flere muligheter enn menn og som du nå opplever er ikke kvinner "snillere" enn oss. Tvert imot har kvinner en tendens til å være verre siden de gjerne ikke har baller (naturlig nok) til å være ærlige og direkte, men tror de "skåner" følelsene dine.

Etterhvert som du blir eldre vil dette bli enklere for deg. For hvert forhold som ryker (uavhengig av hva type) så gjør det oss flinkere til å håndtere neste. Hver erfaring gjør oss mer kyniske og mer forberedt på andres egoisme :)

Lenke til kommentar
  • 3 måneder senere...
Gjest 56e3d...c84
Taurean skrev (På 24.5.2020 den 22.46):

Akkurat dét kan jeg være enig i da. Jeg tror nok dessverre det er fordi de alltid har 10 eller flere som er interessert, og dermed ofte blir fristet til å velge andre. Og sånn går karusellen rundt.

Derfor er det bedre å prøve å finne et stabilt og fast forhold, og oppfordre alle andre til å gjøre det samme. Da får ikke psykopater med moralsk forkastelige verdier grobunn til slutt, samfunnet blir trygt og stabilt. Man går ikke rundt og lurer på om dama si eller noen andre er utro og sånne ting.

Dette har med psykologi og integritet å gjøre, og det burde vi lære om helt fra første klasse i barneskolen, da disse tingene er i utivkling. Men staten synes heller det er viktigere at fritt marked får spille fritt, så får vi helsevesen, tidlig graviditet, ødelagte familier, dårlig økonomi, prostitusjon (er det jo mer og mer av, "finansiere studier") og ødelagt ungdomstid for mange. Og ikke minst psykologisk usikkerhet rundt dette temaet. For meg er også rundbrennere veldig usikre. De fleste bruker det som en fordel og en valuta som de kan bruke for å undertrykke andre og måle seg selv med andre, noe som for meg er et tegn på psykopati. Jeg er heldig med økonomi, men jeg går ikke og vifter med en bunke sedler foran en fattig hjemløs for dét. Samme med alt annet jeg er heldig i. Prøver å være empatisk uansett situasjon. Dét er det mange som glemmer når det kommer til forholdsliv, som du nå har opplevd.

Så det er viktigere for staten at vi pugger algebra, brøk og diktanalyse i 13 år, enn å kutte ut 10-20% av dette og lære littegrann om livet, psyken og verdier. Tydeligvis.

I hennes tilfelle velger jeg å tro det er det mer usikkerhet da, og jeg tror det er mest fordi ho ikke vil såre deg. Men det beste hadde jo vært om dere eventuelt fant ut om dere skulle starte et forhold eller ikke. Om dere "passer sammen" eller ikke. Da er det liksom ingen tvil. Ikke denne surringa rundt grøten.

Så du må bli et mer proaktivt menneske på dette området, og oppfordre andre til å bli det samme. Ta grep, finne et forhold og sørge for at det er bærekraftig. Ingen mer surring rundt ^^

Hvorfor må det alltid tolkes som om man har funnet noen andre? Hvorfor snakke om andre mennesker som om de er en gjenstand som brukes og kastes? 
 

Nei de aller fleste har ikke så mye å velge og vrake i og det er faktisk realiteten. Og ingen har 10 stk å velge i, hvor i alle dager har du det ifra? Selv er jeg en person som burde ha mye å velge og vrake ifølge andre, men har ingen å velge i og begynner å bli desperat etter mann og barn.

jeg tror denne vennen til ts mest sannsynlig sliter med angst og depresjon, det er derfor hun holder på sånn. Hun vil ha TS, men trenger tid alene og er ikke så keen på å møte han nå en periode. 
TS: ikke mas på henne og gi henne litt tid og rom.

Anonymous poster hash: 56e3d...c84

Lenke til kommentar
Gjest 72838...633

TS her

Er det fortsatt aktivitet her.

Da hun fortsatt ikke viste interesse eller tok noe initiativ selv, så har jeg fjernet henne fra alle sosiale medier for to uker siden. 

Kan legge til at jeg heller ikke tok noe veldig til initiativ de siste månedene.

Anonymous poster hash: 72838...633

Lenke til kommentar
Gjest 56e3d...c84
Corp Por skrev (På 17.6.2020 den 20.00):

I et fwb så har dere ingen forpliktelser for hverandre. Du kan både regne med at du ikke er den eneste som har knulla henne i denne tida som har gått og at hun nå har funnet noen andre hun foretrekker mer. Om det er fordi hun er blitt eksklusiv med noen andre, byttet deg ut med andre fwb'er eller gått tilbake til eksen er litt ett fett for deg og noe du ikke burde tenke på.

Har du et fwb gående så bør du alltid ha øynene åpne for flere sånn at dette ikke oppstår. Kvinner har langt flere muligheter enn menn og som du nå opplever er ikke kvinner "snillere" enn oss. Tvert imot har kvinner en tendens til å være verre siden de gjerne ikke har baller (naturlig nok) til å være ærlige og direkte, men tror de "skåner" følelsene dine.

Etterhvert som du blir eldre vil dette bli enklere for deg. For hvert forhold som ryker (uavhengig av hva type) så gjør det oss flinkere til å håndtere neste. Hver erfaring gjør oss mer kyniske og mer forberedt på andres egoisme :)

Dette er bare renspikka tull. Vrangforestillinger. Dere menn er aller verst når det kommer til dette med å ikke være ærlige og ha baller nok til å si ifra at dere ikke vil mer. Dere bare forsvinner, behandler dama som møkk og kjefter på henne faktisk! 

og nei jeg tviler meget sterkt på at venninnen til ts har funnet noe andre og ikke er interessert i han mer. Jeg kjenner meg igjen i atferdsmønsteret hennes og det ligger noe annet til grunn. Tipper du ikke er en mann som er lett å være rundt når du har et så forutinntatt syn på åssen de fleste kvinner er. Misforståelser kan være farlige og har selv vært borti menn som hele tiden mener at jeg er på en måte jeg ikke er og at alle damer er rare og ustabile, og dette fra menn jeg oppfattet som oppegående og var forelsket i. 
 

og nei de fleste kvinnfolk vil ha en partner og knuller ikke flere, det er det kun dere menn som gjør og det er kun mannfolk som holder på med flere eller leter etter noe annet på tinder mens dere er på vei inn i et forhold! Og nei vi kvinner har ingen kontroll over markedet og må ofte ta til takke med slemme menn og menn som bare vil ha sex for en liten periode. Hvorfor tror du det er så mange damer som klager på at de ble brukt for sex? De fleste går inn i fwb forhold og sier de ikke vil være eksklusive fordi de er redde for å bli avvist og at han mest sannsynlig ikke vill ha henne som kone og finner noen andre etterhvert. De fleste menn vil jo ha noe uforpliktende og det vil ikke damer, de vil vite at de er den eneste for han og vil ha ekteskap og barn.

hvem er de som får velge og vrake? Jeg kjenner ingen og jeg er absolutt ikke en av de heller. Og menn er også som sagt helt elendige på å si at de ikke vil mer og behandler oss damer utrolig dårlig under en relasjon. Vi er aldri gode nok til å være eneste dama for dere. Og jeg får nok av desperate menn etter meg som kun vil dyppe laksen fordi de ikke får noen andre og ikke får den de vil ha, og de juger så til de grader og spiller interesserte når de bare vil bruke og kaste meg.

Anonymous poster hash: 56e3d...c84

Lenke til kommentar
Gjest 56e3d...c84 skrev (54 minutter siden):

Dette er bare renspikka tull. Vrangforestillinger. Dere menn er aller verst når det kommer til dette med å ikke være ærlige og ha baller nok til å si ifra at dere ikke vil mer. Dere bare forsvinner, behandler dama som møkk og kjefter på henne faktisk! 

og nei jeg tviler meget sterkt på at venninnen til ts har funnet noe andre og ikke er interessert i han mer. Jeg kjenner meg igjen i atferdsmønsteret hennes og det ligger noe annet til grunn. Tipper du ikke er en mann som er lett å være rundt når du har et så forutinntatt syn på åssen de fleste kvinner er. Misforståelser kan være farlige og har selv vært borti menn som hele tiden mener at jeg er på en måte jeg ikke er og at alle damer er rare og ustabile, og dette fra menn jeg oppfattet som oppegående og var forelsket i. 
 

og nei de fleste kvinnfolk vil ha en partner og knuller ikke flere, det er det kun dere menn som gjør og det er kun mannfolk som holder på med flere eller leter etter noe annet på tinder mens dere er på vei inn i et forhold! Og nei vi kvinner har ingen kontroll over markedet og må ofte ta til takke med slemme menn og menn som bare vil ha sex for en liten periode. Hvorfor tror du det er så mange damer som klager på at de ble brukt for sex? De fleste går inn i fwb forhold og sier de ikke vil være eksklusive fordi de er redde for å bli avvist og at han mest sannsynlig ikke vill ha henne som kone og finner noen andre etterhvert. De fleste menn vil jo ha noe uforpliktende og det vil ikke damer, de vil vite at de er den eneste for han og vil ha ekteskap og barn.

hvem er de som får velge og vrake? Jeg kjenner ingen og jeg er absolutt ikke en av de heller. Og menn er også som sagt helt elendige på å si at de ikke vil mer og behandler oss damer utrolig dårlig under en relasjon. Vi er aldri gode nok til å være eneste dama for dere. Og jeg får nok av desperate menn etter meg som kun vil dyppe laksen fordi de ikke får noen andre og ikke får den de vil ha, og de juger så til de grader og spiller interesserte når de bare vil bruke og kaste meg.

Anonymous poster hash: 56e3d...c84

Kutt ut fornærmelsen ellers rapporteres du. Jeg mener man må være blind om man tror markedet er i menns favør. At kvinner søker "macho" menn som behandler kvinner dårlig er ikke menns feil. Dere er programmert slik at dere tiltrekkes disse akkurat som vi menn er svake for feminine golddiggers som får oss til å føle oss sånn. Det er allikevel selvfølgelig ingen regel uten unntak. Du kan lett skjevdelingen selv ved å lage en mannsprofil og sammenligne resultatene med en kvinneprofil.

Begge kjønn utnytter hverandre, metodene er bare forskjellige. Du opplever utvilsomt de negative sidene fra menn mens jeg som mann opplever de negative fra kvinner. Jeg kunne også kommet med eksempler der kvinner har behandlet meg som dritt, utnyttet meg og såret meg både økonomisk og emosjonelt.

Jeg har blitt sjokkert over hvor ondskapsfulle og hensynsløse kvinner kan være (og mennesker generelt for den saks skyld). Det betyr selvfølgelig ikke at alle kvinner er sånn, men jeg tror at mennesker generelt er egoistiske og bryr seg lite om andre og det får utslag når maktfordelingen er så skjev som den er idag. Jeg vet selvfølgelig om menn som er slike drittsekker du beskriver - jeg har bekjente som er sånn, men jeg mener man må nesten være dum for å falle for det, men om man faller for det så ta det for hva det er; gjensidig nytelse. Ikke ha et så forvrengt syn på sex - spesielt ikke om man velger en så overfladisk plattform som tinder og tror man skal finne kjærligheten.

 

Poenget mitt står; som fwb kan man ikke forvente at "vennen" ikke pleier andre relasjoner. Vi lever tross alt i et samfunn der man ikke engang kan forvente lojalitet fra samlivspartnere og ektefeller og familier oppløses om man ikke blir enige om hvem som skal ta oppvasken. Fra mitt perspektiv har jeg nesten bare sett eksempler der kvinnen er den illojale.

Lenke til kommentar

Høres ut som om trådstarter egentlig er forelsket og føler seg snurt. Men hun skylder deg ingenting. Det var hele poenget med fraværet av et forhold. At man gjorde det så lenge det var greit for begge parter.

Når FF får følelser er vel igrunn det nok i seg selv til å avslutte når det ikke er gjensidig.

Lenke til kommentar
  • 8 måneder senere...
Gjest 65834...f7a
Gjest 56e3d...c84 skrev (På 11.10.2020 den 19.13):

Dette er bare renspikka tull. Vrangforestillinger. Dere menn er aller verst når det kommer til dette med å ikke være ærlige og ha baller nok til å si ifra at dere ikke vil mer. Dere bare forsvinner, behandler dama som møkk og kjefter på henne faktisk! 

og nei jeg tviler meget sterkt på at venninnen til ts har funnet noe andre og ikke er interessert i han mer. Jeg kjenner meg igjen i atferdsmønsteret hennes og det ligger noe annet til grunn. Tipper du ikke er en mann som er lett å være rundt når du har et så forutinntatt syn på åssen de fleste kvinner er. Misforståelser kan være farlige og har selv vært borti menn som hele tiden mener at jeg er på en måte jeg ikke er og at alle damer er rare og ustabile, og dette fra menn jeg oppfattet som oppegående og var forelsket i. 
 

og nei de fleste kvinnfolk vil ha en partner og knuller ikke flere, det er det kun dere menn som gjør og det er kun mannfolk som holder på med flere eller leter etter noe annet på tinder mens dere er på vei inn i et forhold! Og nei vi kvinner har ingen kontroll over markedet og må ofte ta til takke med slemme menn og menn som bare vil ha sex for en liten periode. Hvorfor tror du det er så mange damer som klager på at de ble brukt for sex? De fleste går inn i fwb forhold og sier de ikke vil være eksklusive fordi de er redde for å bli avvist og at han mest sannsynlig ikke vill ha henne som kone og finner noen andre etterhvert. De fleste menn vil jo ha noe uforpliktende og det vil ikke damer, de vil vite at de er den eneste for han og vil ha ekteskap og barn.

hvem er de som får velge og vrake? Jeg kjenner ingen og jeg er absolutt ikke en av de heller. Og menn er også som sagt helt elendige på å si at de ikke vil mer og behandler oss damer utrolig dårlig under en relasjon. Vi er aldri gode nok til å være eneste dama for dere. Og jeg får nok av desperate menn etter meg som kun vil dyppe laksen fordi de ikke får noen andre og ikke får den de vil ha, og de juger så til de grader og spiller interesserte når de bare vil bruke og kaste meg.

Anonymous poster hash: 56e3d...c84

Jeg er enig i den når jeg ser mannfolk som ikke har baller nok til å gå fra samboeren i et dødt forhold som de skriver så mye om fordi de vil ha fordelene av øknomisk trygghet, vennskapet med samboeren og kanskje litt sex innimellom og så skaffer de seg en annen kvinne som de kan knulle og love gull og grønne skoger til at de skal gå fra samboer osv osv..noe som aldri kommer til å skje...det syns jeg er veldig lite mandig egentlig. 

Anonymous poster hash: 65834...f7a

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...