Gå til innhold
Spørsmål om koronaviruset? Still spørsmål her ×

Wuhan/Corona/covid-19-virus, krigføring?


Taurean

Anbefalte innlegg

Leste et sted i en artikkel i går, tror jeg det var, om at dette er den "nye måten å drive krigføring på".

Kan det tenkes at dette viruset har blitt dyrket frem og satt løs bevisst?

Finnes det (åpenbart syke) mennesker som har interesse av å spre dette til flest mulig mennesker over hele verden?

Det er en litt skremmende tanke.

Hvor lett kan dette misbrukes? Hvis en syk person (på begge måter, både infisert og psykisk ustabil), for eksempel får tilgang til drikkevann, kan han eller hun på denne måten smitte tusenvis av mennesker ? Vannledninger, for eksempel?

Endret av Taurean
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
28 minutes ago, Taurean said:

Leste et sted i en artikkel i går, tror jeg det var, om at dette er den "nye måten å drive krigføring på".

Kan det tenkes at dette viruset har blitt dyrket frem og satt løs bevisst?

Finnes det (åpenbart syke) mennesker som har interesse av å spre dette til flest mulig mennesker over hele verden?

Det er en litt skremmende tanke.

Hvor lett kan dette misbrukes? Hvis en syk person (på begge måter, både infisert og psykisk ustabil), for eksempel får tilgang til drikkevann, kan han eller hun på denne måten smitte tusenvis av mennesker ? Vannledninger, for eksempel?

Nei dette viruset er ikke "dyrket frem". De vet hvor smitten kommer fra.

Ja det finnes enkelte dødssekter som har interesse av å spre dykdom og død til flest mulig, men de har det ofte med å dø ut…

Nei, det er ikke lett å misbruke. Det er ikke så enkelt å forurense drikkevann som du ser ut til å tro.

Forøvrig er den største faren ved dette viruset at det er nytt. Befolkningen har ikke immunitet og det øker smittefaren. Når det er sagt så virker det på meg som at covid-19 er mindre smittsomt enn vanlig influensa som tross alt har tatt livet av langt flere mennesker i år, men jeg har ingen klare data på dette så jeg kan ta feil.

Det vil helt sikkert dukke opp smittetilfeller i Norge også.

Lenke til kommentar
ism_InnleggNO skrev (1 time siden):

Nei dette viruset er ikke "dyrket frem". De vet hvor smitten kommer fra.

Ja det finnes enkelte dødssekter som har interesse av å spre dykdom og død til flest mulig, men de har det ofte med å dø ut…

Nei, det er ikke lett å misbruke. Det er ikke så enkelt å forurense drikkevann som du ser ut til å tro.

Forøvrig er den største faren ved dette viruset at det er nytt. Befolkningen har ikke immunitet og det øker smittefaren. Når det er sagt så virker det på meg som at covid-19 er mindre smittsomt enn vanlig influensa som tross alt har tatt livet av langt flere mennesker i år, men jeg har ingen klare data på dette så jeg kan ta feil.

Det vil helt sikkert dukke opp smittetilfeller i Norge også.

 

Der tar du feil, det er mer smittsomt enn vanlig influensa men dødsraten er på ca 2-3% så vanlig sesong influensa er nok mer dødelig, når det er sagt så skyldes jo de fleste dødsfallene andre underliggende sykdommer eller generelt svake mennesker.

Grunnen til at det er sånn opphypet i media er vel at de er redd for at det kan mutere.

Lenke til kommentar
10 minutes ago, Dragonlove said:

Der tar du feil, det er mer smittsomt enn vanlig influensa men dødsraten er på ca 2-3% så vanlig sesong influensa er nok mer dødelig, når det er sagt så skyldes jo de fleste dødsfallene andre underliggende sykdommer eller generelt svake mennesker.

Grunnen til at det er sånn opphypet i media er vel at de er redd for at det kan mutere.

Vanlig influensa har en dødsrate på 0.1% eller lavere.

Alt tyder på at COVID er mye dødligere enn vanlig influensa. 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Dragonlove skrev (7 timer siden):

 

Der tar du feil, det er mer smittsomt enn vanlig influensa men dødsraten er på ca 2-3% så vanlig sesong influensa er nok mer dødelig, når det er sagt så skyldes jo de fleste dødsfallene andre underliggende sykdommer eller generelt svake mennesker.

Grunnen til at det er sånn opphypet i media er vel at de er redd for at det kan mutere.

Tror du bør oppdatere kunnskapene dine

Lenke til kommentar
Taurean skrev (15 timer siden):

Leste et sted i en artikkel i går, tror jeg det var, om at dette er den "nye måten å drive krigføring på".

Kan det tenkes at dette viruset har blitt dyrket frem og satt løs bevisst?

Til tross for alt bryderiet så lager man altså et virus som bare dreper <2% av de som smittes? Og man ønsker å drive krigføring mot gamle mennesker eller mennesker som allerede er (alvorlig) syke? For noe tull.

  • Liker 2
Lenke til kommentar
nightowl skrev (39 minutter siden):

Til tross for alt bryderiet så lager man altså et virus som bare dreper <2% av de som smittes? Og man ønsker å drive krigføring mot gamle mennesker eller mennesker som allerede er (alvorlig) syke? For noe tull.

Så lenge det skaper harme hos resten av verden, hvilken rolle spiller det? Alt for å skade fiendens produksjon.

Og de kan jo i hemmelighet ha iverksatt mottiltak hos egen befolkning, lagd kur, produsert beskyttelsesutstyr.

Lenke til kommentar
Gjest Slettet+234981
Taurean skrev (1 minutt siden):

Jeg synes det er morsomt og absurd at han synes det jeg skriver er tull ^^ Jeg har en kompleks form for humor, skjønner du ^^

Og har du ikke sett Sopranos? ^^

Jeg får bare "404 - image not found"

Lenke til kommentar
Gjest Slettet+9817324

Er nok en skalla skurk på en sveitsisk fjelltopp som står bak :

Bond: Allergy vaccines? Bacteria... Bacteriological Warfare.
Blofeld: With a difference. Our big breakthrough since last summer has been the confection of a certain.. Virus Omega.
Bond: Infertility.
Blofeld: Total infertility! In plants and animals. Not just a disease in a few herds, Mr. Bond, or the loss of a single crop. But, the destruction of a whole strain, forever, throughout an entire continent. If my demands are not met, I shall proceed with the systematic extinction of whole species of cereals and livestock all over the world!
Lenke til kommentar
Gjest Slettet+6132

Smitten har oppstått i slummen i Kina, eller er det satt ut av kinesiske myndigheter?
Uansett, greit å få sprøyta og sterilisert matmarkedene i dette landet hvor alskens djevelske virus oppstår. Veldig grisete og ekkelt på slike markeder og de bør forbys.

Lenke til kommentar

Altså.
Uavhengig av årsak, så er det åpenbart av interesse for diverse anti-demokratiske enheter å spre smitten til demokratiske samfunn.

Det er sykt enkelt:
Ti tur-retur billetter til statsansatte:
5000 kroner til sammen på laveste klasse

Skaden som påføres demokratiske samfunn hvor smitten spres og kommer ut av kontroll: 
Flere hundre millioner kroner

 

...

Og det er en nær perfekt forbrytelse:
Hvis "diplomatene" må sitte i isolat, så blir det konstruert en politisk krise.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...