Gå til innhold

Tidenes kjappeste Tesla-levering: Nå får de første kundene Model Y


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
uname -l skrev (2 timer siden):

Regner med at de allerede nå ser at salget av Model 3 ikke er det helt store og dermed haster inn Model Y før kvartalet er omme.

Så blir det spennende å se om Tesla setter ny pers i øvelsen "hastverk er lastverk".

De var da fælt så ufsete. HAr du ikke storsinn nok til å grattulere dem med en stor fremgang?

  • Liker 7
Lenke til kommentar
Lektor FrankH skrev (1 time siden):

I 2020 selger bilen fremdeles mer enn de to neste modellene til sammen.

199 stk TM3 registrert hittil i år, mens e-Tron har registrert 1467 stk i følge elbilstatistikk.no
Om du mener de 2 neste Tesla-modellene, så har du dine ord i behold :)
Nå er vel årets første to måneder lite å vurdere TM3s suksess etter, det kommer nok sikkert en bra ladning i mars tenker jeg.
Jeg syns det blir spennende å se TMY "live" etterhvert, istedenfor å forsøke å vurdere den kun utfra bilder

  • Liker 2
Lenke til kommentar

Tesla säljer allt de kan producera och är mer eller mindre helt slutsålt i Europa. Jag beställde en Tesla 3 i Oktober, har fortfarande inte fått besked om när den kommer. Tre båtar har kommit till Europa i Februari, och fyra till är på väg under Feb/Mars, men bilar från dessa har inte kommit till kund ännu. Kanske nytt rekord i levererade bilar i Norge i Mars?

  • Liker 3
Lenke til kommentar
-Birger- skrev (11 timer siden):
uname -l skrev (14 timer siden):

Regner med at de allerede nå ser at salget av Model 3 ikke er det helt store og dermed haster inn Model Y før kvartalet er omme.

Så blir det spennende å se om Tesla setter ny pers i øvelsen "hastverk er lastverk".

De var da fælt så ufsete. HAr du ikke storsinn nok til å grattulere dem med en stor fremgang?

Det blir gjerne litt "ufsete" når Tesla-hatet tar overhånd. Stakkars folk tenker jeg. ? 

  • Liker 4
Lenke til kommentar
jr_605 skrev (10 timer siden):

199 stk TM3 registrert hittil i år, mens e-Tron har registrert 1467 stk i følge elbilstatistikk.no
Om du mener de 2 neste Tesla-modellene, så har du dine ord i behold :)
Nå er vel årets første to måneder lite å vurdere TM3s suksess etter, det kommer nok sikkert en bra ladning i mars tenker jeg.
Jeg syns det blir spennende å se TMY "live" etterhvert, istedenfor å forsøke å vurdere den kun utfra bilder

Siden Tesla ikke har sendt en eneste bil til Norge hittil i år er det liten vits å se på disse tallene ;) Alt som er levert ut er div. lagerbiler. 

  • Liker 5
Lenke til kommentar
17 hours ago, uname -l said:

Regner med at de allerede nå ser at salget av Model 3 ikke er det helt store og dermed haster inn Model Y før kvartalet er omme.

Salet av Model 3 har aldri gått betre.  Kjøper du ein no, får du han ikkje levert før i andre kvartal.  Heile produksjonen frå fyrste kvartal er utseld.

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Gjest Slettet+9817234
jr_605 skrev (15 timer siden):

199 stk TM3 registrert hittil i år, mens e-Tron har registrert 1467 stk i følge elbilstatistikk.no
Om du mener de 2 neste Tesla-modellene, så har du dine ord i behold :)
Nå er vel årets første to måneder lite å vurdere TM3s suksess etter, det kommer nok sikkert en bra ladning i mars tenker jeg.
Jeg syns det blir spennende å se TMY "live" etterhvert, istedenfor å forsøke å vurdere den kun utfra bilder

Etter at VAG-gruppen begynte å pisse på Tesla sine tall så har ikke han som driver elbilstatistikk.no giddet å vedlikeholde tallene. Du må bruke https://eu-evs.com/pivot.html for å få riktige tall. Her kan du og ta ut alle slags rapporter om du ønsker. Sannheten er at det er registrert 400 FLERE e-Tron. 1888 per 26 februar og det ser ut som om e-Tron leveransene bikker 1000 i februar alene. 

Det som og er spennende er å se hvordan e-Tron har solgt betydelig bedre enn Model-X siden første dag e-Tron var tilgjengelig. 

Lenke til kommentar
Gjest Slettet+9817234
Sturle S skrev (4 timer siden):

Salet av Model 3 har aldri gått betre.  Kjøper du ein no, får du han ikkje levert før i andre kvartal.  Heile produksjonen frå fyrste kvartal er utseld.

Det er ikke fordi det er utsolgt du ikke får bilen før i mai, det er fordi det ikke kommer båt før det. Det tar litt tid før Tesla har nok bestillinger til at de kan sende en båt over dammen. Det er det som er begrensningen. 

Lenke til kommentar
1 minute ago, JØI said:

Det er ikke fordi det er utsolgt du ikke får bilen før i mai, det er fordi det ikke kommer båt før det. Det tar litt tid før Tesla har nok bestillinger til at de kan sende en båt over dammen. Det er det som er begrensningen. 

Neppe.  Du får ikkje bil i 1. kvartal om du kjøper med levering i California eller i Kina eller.  Dei vert ikkje levert med båt.

Lenke til kommentar
5 minutes ago, JØI said:

Etter at VAG-gruppen begynte å pisse på Tesla sine tall så har ikke han som driver elbilstatistikk.no giddet å vedlikeholde tallene. Du må bruke https://eu-evs.com/pivot.html for å få riktige tall. Her kan du og ta ut alle slags rapporter om du ønsker. Sannheten er at det er registrert 400 FLERE e-Tron. 1888 per 26 februar og det ser ut som om e-Tron leveransene bikker 1000 i februar alene. 

Eg pleier å bruke ofv.no.  Kva er gale med dei tala?

5 minutes ago, JØI said:

Det som og er spennende er å se hvordan e-Tron har solgt betydelig bedre enn Model-X siden første dag e-Tron var tilgjengelig. 

... i Noreg.  Globalt sel Model X framleis mykje betre enn e-Tron, trass i at Model X er ein klasse over e-Tron.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...