Gå til innhold
Spørsmål om bil og motor? Still spørsmål her ×

Restaureringsprosjekt - Chevrolet Suburban - Ønsker andres meninger.


mh94

Anbefalte innlegg

Heisann!

 

Jeg har lenge vært på jakt etter Chevrolet Suburban mod 1991 som jeg ønsker som et restaureringprosjekt. Tidligere denne måneden dukket denne opp på finn: https://www.finn.no/car/used/ad.html?finnkode=167832156 

Det at den har Starcraft Conversion gjorde denne bilen til den ultimate drømmebilen. Fy fan kor stilig!

Dessverre så ser jeg litt fusk med km.standen iht Statens vegvesen og ikke minst rust skadene som er på understellet. En ser jo at det er hull, og karroseriet er heller ikke i særlig bra stand. Dette ville blitt mitt første prosjekt hvis jeg skulle kjøpe denne. Men med tanke på rusten så er jeg særdeles usikker på om det er mulig å redde bilen. 

Hva mener dere? Er dette en bil som det i hele tatt er vits å prøve å pusse opp? Rusten får meg til å si nei, men det er så sjeldent jeg har sett 1991 modeller at jeg føler dette må nesten være den eneste i Norge jo. Og spesielt Starcraft Conversion! Er det noen som har sett eller kjenner noen som eier en slik?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Det er garantert mye mer rust enn det som vises på bildene, disse bilene ruster fælt og mange har i tillegg levd et hard liv. Jeg kjøpte en gang en K5 Blazer som så ganske grei ut helt til jeg demonterte interiøret, karosseriet var pill råttent og det var så mye jobb at jeg solgte den videre.

Hvis du ikke har stor garasje med mye verktøy, sveiseutstyr og et stort budsjett så vil jeg fraråde deg å kjøpe den bilen, du bør heller se om det er mulig å importere en som er rustfri fra USA eller finne en i Norge som ikke er opprustet og som har blitt brukt som raggarbil.  

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Takk for svar El burro!

Jeg har sett litt på det amerikanske markedet og har ikke funnet så mange 1991 modeller, enda færre med High Tops. Faktisk så har jeg kun funnet 1 bil i usa med starcraft conversion. Skal nå sies at jeg har aldri importet en bil før eller kjøpt fra usa så kan godt hende det finnes nettsider med bilsalg som jeg ikke vet om. Sjekket ebay, carsforsale, classiccars, cargurus.

Du har nok rett, denne passer vell best å parkere på dynga. Triste greier.

Lenke til kommentar

hei. 

Først av alt så er det ikke mye bil man får for 20 000 kroner i dag. Så prisen er det ikke noe å si på. 

Men er du flink å sveise? kappe? lage til?  Skal du ha bilen strøken? 

Dette er et objekt du må skru sønder og sammen for å begynne bakkerst og jobbe deg oppover. Du kommer til å finne så mye rust som trenger behandling, kapping og sveising at du kommer til å gå skikkelig. Så er det motor. her ser jeg også at du må bruke en del timer. Det er nok ikke bare den ene dysen som må skiftes. 

 

Hvis du virkelig virkelig vil ha akkurat en slik bil, 

hvis du har stor garasje med god plass å jobbe på året rundt. 

hvis du har en god del mer penger enn de 20 bilen koster. 

hvis du er flink på rust 

hvis du ser for deg 2 til 3 år med mye jobbing  ( en god del timer pr mnd ) 

da er dette bilen for deg :)

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...