Gå til innhold
Spørsmål om bil og motor? Still spørsmål her ×

Ny bil, suv eller Land Rover type, halv million


Dryasanne

Anbefalte innlegg

Gjest Slettet+234981
Dubious skrev (13 minutter siden):

Aldri sett noen fordeler med bensin

Ok. Er det alikevel mulig at det er noen - tror du? 

Endret av Slettet+234981
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Gjest Slettet+234981
Bjerknez skrev (1 time siden):

En kollega hadde en 8 år gammel Volvo XC90 som hadde gått 117.000km. Den røyk girkassa på. 92.000 spenn!. 

 

Gikk vel på forsikringen det da? Kjørte vel ikke 8år gammel XC90 uten motor/gir forsikring?

Endret av Slettet+234981
Lenke til kommentar
3 hours ago, mobile999 said:

Var det Discovery Sport du prøvde?

Har fortrengt den opplevelsen

Det var i 2004. En sånn landcruiser disco/ pickup stil, tror det var firehjulstekker. Den begynte å vifte med rompa i hastighet over 60, og da jeg i førti på en isete sving i kveldsmørket. gikk hele stasen uti grøfta, landa på taket...'

Aldri mer bil fra landrover, som jeg også får bekrefta her i tråden. Også det forhandleren av disse bilene, vel vi er ikke på talefot, de lurte på meg en jeep i 2005, kan ikke ta sjansen på det når det er så mye annet å velge på!

 

Lenke til kommentar
1 hour ago, Bjerknez said:

En kollega hadde en 8 år gammel Volvo XC90 som hadde gått 117.000km. Den røyk girkassa på. 92.000 spenn!. 

Skal du ha den lengst mulig og tenker økonomi, ville jeg nok valgt en Toyota Landcruiser eller noe. Så får det heller være at den ikke er sprekest eller drar flest damer. :) 

 

Damene er jeg ferdig med ?  Har for mange damer, når du blir eldre og får ødelagt et viktig organ som nyrene, blir det bare for mye damer, også legene er kvinner nå.

Land Cruiser står på short lista mi ja, 

1: Merce GLC

2: BMW X3

3: LANdCruiser

4: V70 awd

5: RAV4

6: CX-5

pengenne bestemmer...

Endret av Dryasanne
Lenke til kommentar

Landcruiser er riktignok en en ganske trist sak med tanke på utseende og spenning, men jeg tror at dette er den klart mest driftsikre bilen. Skulle jeg hatt den i 10 år hadde jeg valgt denne. RAV4 er jo dritliten. 

Kjørte en RAV4 for ett års tid siden. Den føltes faktisk like liten som Goilfen... 

Men teknisk kvalitet er det nok. Mandagsbiler får man vel med alle merker, men har for meg at dte er lenger mellom hver gang hos Toyota. 

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Det er helt håpløst dette å bestemme seg:

https://www.finn.no/car/used/ad.html?finnkode=170350526 

Den fikk jeg helt hakeslepp av da jeg så den! Jeg kjørte jo en Audi quatro 100 på 1990 tallet og det var detn beste bilen jeg har kjørt noen gang.

Men. 

Audien med det fantastiske quatro systemet kjørte seg bom fast på hytteveien vår! Den hang på en stein -- alt for lav bil! 

Lenke til kommentar

Det blir en sånn en trur nå jeg, godt utvalg i Trøndelag, Merce GLC 220

1161248886_Annotation2020-02-26160001.jpg.96b494a044f5b2218be18aa767ba8093.jpg

 

https://www.finn.no/car/used/ad.html?finnkode=159517615  

Smålat sofacruiser, føles riktig for meg og bikkja. Det er mange gode reviews av den på youtube, bl.a. denne: Men denne hybriden blir håpløs i valg prosessen, de blir så helt riktig for budsjettet, Velger jeg en dyrere 220 bare for å få diesel???

 

Lenke til kommentar
28 minutes ago, Bjerknez said:

 RAV4 er jo dritliten. 

Kjørte en RAV4 for ett års tid siden. Den føltes faktisk like liten som Goilfen... 

Men teknisk kvalitet er det nok. 

Enig.

Første gang jeg prøvde rav4 var i 2007. Fikk den på prøve en times tid, rygga den inni garasjen og tenkte 

"herregud for en skramlete blikkboks, den høres ut som en støvsuger!"

Så uka etter kjøpte jeg VW golf 1.9 tdi syncro  to år gammell type 5 med 35tusen km ---------  og har vært forrnøyd siden!

Jeg ble kjørt på tur med en  ny rav4 i 2017, det var jo en helt annen bil, mye større, men likevel noe mer skranglete enn golfen, men sjåføren turde ikke å kjøre mer en 70 uansett så fikk aldri følt på den i svingene.

I høst, 2019, prøvekjørte jeg den nye rav4 Det var jo en helt annen bil! Den var jo mye bedre enn golfen. Det var da jeg innså at livet mitt med golf er over, jeg må ha noe nytt før jeg går i grøfta igjen ?

Merce GLE. Vinne i lotto: Drar til Oslo på langhelg, tar med meg en 400 d hjem ?  Noen drømmer må man ha, så får man ta realitetens harde virkelighet derfa....

 

616258546_Annotation2020-02-26160001.jpg.af1f251447dd1402dfdc4f15c48df0d7.jpg

https://www.finn.no/car/used/ad.html?finnkode=168433518 

 

 

Endret av Dryasanne
Lenke til kommentar

Disse militærbilene er ikke så solide som man skal ha det til. Kjørte selv en slik på den nederste bilde. Mercedes Gelederwagen?
 

Når jeg var i militæret (for veldig mange år siden) så var det nesten daglig vedlikehold av disse bilene. Å så fort det var noe så skrev man en TS og den ble sendt på verksted. Det er ikke få ganger disse var på verksted for å si det pent. Spesielt gjaldt dette det elektriske. 

Så må man også ta med at kjørekomforten er i beste fall dårlig og motor er jo fraværende. Karosseriet og drivverket var solid, men ellers var det dårlige greier. 

Som sagt så man man huske på at disse fikk daglig vedlikehold i regi av befal. 

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Trådstarter: bare en liten påminnelse. Ettersom du skal bruke bilen til turer med hundene dine og slikt, 

Ikke undervurder dekk og vindstøy, og faktisk motorstøy. Nå bruker jeg meg selv som referanse riktignok, men slik støy er slitsomt. Og selv føler jeg biler som støyer gir virkelig et billig inntrykk. Det føles ikke fast, solid og dyrt ut, men billig plastikk. Hjelper ikke hvor fancy cockpitten er med trykk skjerm, stilige knapper og elegant girspak.

Og hvertfall siden du skal ha bilen fra den er født til den dør, så er komfort alda omega. Men folk er jo forsskjellige. 

Min erfaring er at asiatiske biler er verst på støydemping og gode stoler. Men jeg satt tilfeldigvis i en auris 2017 modell, og må si de har forbedret det. Stolene også.

Påstand: er ikke alle biler like dårlig bygd i dag? Og er ikke fransk ofte egentlig japansk f.eks? Er vel bare bmw som kjører rent blod i dag? 

 

Lenke til kommentar
2 hours ago, Malerifaen said:

Trådstarter: bare en liten påminnelse. Ettersom du skal bruke bilen til turer med hundene dine og slikt, 

Ikke undervurder dekk og vindstøy, og faktisk motorstøy. Nå bruker jeg meg selv som referanse riktignok, men slik støy er slitsomt. Og selv føler jeg biler som støyer gir virkelig et billig inntrykk. Det føles ikke fast, solid og dyrt ut, men billig plastikk. Hjelper ikke hvor fancy cockpitten er med trykk skjerm, stilige knapper og elegant girspak.

Og hvertfall siden du skal ha bilen fra den er født til den dør, så er komfort alda omega. Men folk er jo forsskjellige. 

Min erfaring er at asiatiske biler er verst på støydemping og gode stoler. Men jeg satt tilfeldigvis i en auris 2017 modell, og må si de har forbedret det. Stolene også.

Påstand: er ikke alle biler like dårlig bygd i dag? Og er ikke fransk ofte egentlig japansk f.eks? Er vel bare bmw som kjører rent blod i dag? 

 

Jeg har kjørt golf i 13 år, støy fra veien vet jeg alt om

Den var comfy, men nå er nedsotte så.....

 

Det du sier betyr merce m luftfjæring for meg. Og høye dekk ikke tøffe lavprofil.

Lenke til kommentar
Bjerknez skrev (15 timer siden):

Disse militærbilene er ikke så solide som man skal ha det til. Kjørte selv en slik på den nederste bilde. Mercedes Gelederwagen?

Gelendewagen, mener du? Fikk vel blålappen på 240 og 300 sjøl. Husker vi greide å bikke 100 km/t i nedoverbakke. De var kule i skauen, da, med diffsperrene sine.

Lenke til kommentar

nnnnn.thumb.jpg.4c2b6686aec02858c48356314abc5fb3.jpg

 

Naboene mine har slike 320 D

Hvis jeg finner ut om den greier hytteveien min i Trollheimen, blir den nr 2 på lista mi. Mange fine slike i Trøndelag.

https://www.finn.no/car/used/ad.html?finnkode=166795211  

 

320 diesel, 2016, 78tusen km,  prisforl 320 000, BMW forhandler i byen.

Jeg kunne funne på å kjøpt den der bmw.n --- det er stoffseter på den og det er vel det jeg liker best. De skinnsetene ville gjort bilen mye dyrere, I guess. 

Endret av Dryasanne
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...