Gå til innhold

NHH vs alt annet


Kasjabobo

Anbefalte innlegg

Har det seg slik at man stiller så mye sterkere etter endt utdanning Sivilingeniør fra NHH i forhold til andre økonomi og administrasjons-linjer i Norge? For eksempel NTNU, UiS og Høgskolen Innlandet? Virket som at NHH nesten hadde kunstig høy statistikk med 98,8% med relevant jobb etter endt master. Er det statistikk for andre instutisjoner også?

Hilsen forvirret VG2-elev

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Det er ikke nødvendigvis det at det står NHH på vitnemålet som gjør at de topper de statistikkene. Men det er jo fort den beste skolen i dette landet innenfor økonomi, og det tiltrekker seg jo de beste studentene også. Jeg ville ikke tenkt så mye på hva skolen heter, men NHH tilbyr mye mer utenom i forhold til de andre. Veldig god kontakt med næringslivet, stort utvalg av valgfag, flinke forelesere osv. 

Jeg vet at BI kjører samme type undersøkelse og har noenlunde lik statistikk som NHH.

Lenke til kommentar
Nimrad skrev (1 minutt siden):

Det er ikke nødvendigvis det at det står NHH på vitnemålet som gjør at de topper de statistikkene. Men det er jo fort den beste skolen i dette landet innenfor økonomi, og det tiltrekker seg jo de beste studentene også. Jeg ville ikke tenkt så mye på hva skolen heter, men NHH tilbyr mye mer utenom i forhold til de andre. Veldig god kontakt med næringslivet, stort utvalg av valgfag, flinke forelesere osv. 

Jeg vet at BI kjører samme type undersøkelse og har noenlunde lik statistikk som NHH.

Hmm, takk for svar.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...