Gå til innhold
Spørsmål om hus eller oppussing? Still spørsmål her! ×

Nytt gulv og varmefolie


Anbefalte innlegg

Hei,

 

Har lyst å rive opp den stygge 3-stav guloransje eikeparketten i stue/kjøkkenet. Med ønske om nytt gulv vil min samboer såklart ha varme i gulvet.

Dette er en jobb såvidt jeg vet for profesjonelle da varmematter i stikkontakter er uaktuelt for min del. Noen som vet ca pris på dette? Elektriker må vel både legge dette og godkjenne dette. Gulvet vil jeg legge selv. Gjelder ca 50kvm. Boligen er forsåvidt av nyere type og tenker 60w per kvm er nok. 

Så er det dette med gulv også. Jeg har veldig lyst på korkgulv fra Gerflor eller Wicanders. Noen som har erfaringer med varme i korkvinyl? Korken skal vel forsåvidt gjøre det litt unødvendig med varmer i utgangspunktet. Men tenker når vi først river opp gulvet så er vel både varme i gulvet verdiøkning på bolig og komfort. Har ikke varmepumpe eller panelovner. Kun en oljeovn og peis. Vil helst slippe panelover og varmepumpe er uaktuelt i borettslaget. 

1etg.png

Endret av Labelle
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
DiskusDød skrev (8 minutter siden):

Jeg tipper minimum 40k inkl. moms.

 

Kjøp inn teip, plast og 6mm depron og legg dette før elektriker kommer. Da vil elektriker legge folie og ordne tilkoblingene, termostat etc. Å legge depron og teipe dette tar tid. 

Blir dem ikke sure da? Altså elektrikeren? Har hørt mye klaging på det der, at folk gjør den lette jobben selv, så de ikke tjener penger nok. Hvilken holdning skal man ha til dette?

Endret av Taurean
Lenke til kommentar

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...