Gå til innhold
Trenger du hjelp med PCen? Still spørsmål her! ×

Pc vil ikke starte med mer enn 2 ram brikker


Anbefalte innlegg

I går startet jeg min pc for å spille csgo. Med en gang merket jeg at FPS var veldig ustabil. Startet med å sjekke nvidia innstillingene, prosessor bruk, cpu varme i bios. Blåste pc innvendig for støv, oppgraderte bios. Formaterte pc og installerte alt på nytt. Og fortsatt sykt ustabil fps. Har vært helt stabilt til nå. 
 

Så i dag bestemte jeg meg for å ta ut skjermkort, alle 4 ram brikkene og ut med bios batteri. Nå vil pc kun godta 2 ram. Putter jeg inn 3 eller 4, får jeg ikke opp startbilde eller bilde i det hele tatt på skjermen. Har jeg kun 2(2x4gb) så starter den som normalt. 
Før jeg startet prosessen så sjekket jeg bios og den viste 4 fullt funksjonære brikker. Har prøvd å flytte på de 2 den godtar i de 4 slotsa, og den godtar alt. Hva er det som skjer med pcn? Både i form av fps drop som plutselig har kommet, og hvorfor tuller rammen så fælt?

Prosessor: Intel i5 9400F
Skjermkort: Geforce 1050 2 gb
Ram: hyperX 2666 ddr4 4gb x 4
Hovedkort: TUF b360m-plus gaming

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Den godtar altså ikke de 2 andre brikkene? Høres jo logisk ut at de er ødelagt. Kan jo eventuelt teste med de 2 som ikke fungerer i en annen PC for å være helt sikker.

Hvis du vil ha greie RAM brikker for å ha 16 GB igjen kan du kjøpe disse https://www.komplett.no/product/893833/datautstyr/pc-komponenter/minnebrikker/corsair-vengeance-lpx-ddr4-3000mhz-16gb

 

Edit: eller bare bytte ut de som ikke fungerer (vet ikke helt timingen på de du har nå så bare tipper )

https://www.komplett.no/product/1137263/datautstyr/pc-komponenter/minnebrikker/hyperx-fury-ddr4-2666mhz-8gb

Endret av Emsal
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...