Gå til innhold

Referanser ved søknad på ny jobb etter flere år i samme stilling?


*F*

Anbefalte innlegg

Hei.

Etter skole og forsvar har mine jobber stort sett vært kortere og lengre vikariater i diverse mer eller mindre relevante bedrifter frem til jeg en dag fikk jobb hvor jeg jobber nå.

Jobber som it konsulent i et statlig offentlig foretak for rundt 400k i året. Her har jeg jobbet i vel ca 4 år og trives med det, har egentlig lite å utsette på jobben. Men det er ingen mulighet for å forhandle lønn da jeg blir møtt med at lønn forhandles av fagforeningene.

 

Nå har jeg ved en tilfeldighet funnet en annonse på finn for en ganske tilsvarende jobb i en annen offentlig etat i annen sektor som virker spennende. Dem søker høyere utdanning en jeg har, men kompetanse og erfaring kan kompensere (som dem skriver). Jeg har etter egen bedømmelse kompetansen som søkes. Denne stillingen gir også opp mot 200k ekstra i året.

Men så er saken.

Alle referanser fra tidligere jobber føler jeg blir noe ut-daterte. Det er kortere ansettelser hvor jeg ikke har snakket med mine tidligere referanser på mange år. Så hva gjør jeg, spør sjefen min der jeg jobber, noen andre, ingen?

Jeg er forresten 29 år, så har vel jobbet her siden jeg var rundt 25.

Lenke til kommentar
  • 1 måned senere...
Videoannonse
Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...