Gå til innhold

Billig 144hz gaming skjerm til guttungen


kr33g

Anbefalte innlegg

Hei. Skulle hatt tak på en billig gaming skjerm til guttungen. Han har nå min gammle 60hz og han reagerer på hvor "dårlig" den er etter å ha brukt min 165hz skjerm. Han mener skjermen ikke klarer å følge med når han foreksempel bygger i fortnite.. Skulle ihvertfall kommet oss opp på 144hz 1080p. Gpu er 1060 oc . Spill som blir brukt er fortnite. Overwatch og bitte litt cs.

Finnes det noen brukbare skjermer til godt under 2000kr?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
kr33g skrev (2 timer siden):

Hei. Skulle hatt tak på en billig gaming skjerm til guttungen. Han har nå min gammle 60hz og han reagerer på hvor "dårlig" den er etter å ha brukt min 165hz skjerm. Han mener skjermen ikke klarer å følge med når han foreksempel bygger i fortnite.. Skulle ihvertfall kommet oss opp på 144hz 1080p. Gpu er 1060 oc . Spill som blir brukt er fortnite. Overwatch og bitte litt cs.

Finnes det noen brukbare skjermer til godt under 2000kr?

Om du har en skikkelig 165hz skjerm, slik som Asus ROG eller Acer predator, og det er det han er vant til, så vil du ikke finne noe brukbar skjerm godt under 2000kr. 

Problemet med billig skjermene er at de enten har TN panel med veldig dårlig innsynsvinkel og farger, eller billig VA panel med betydelig ghosting.

I tillegg har ikke de billigste skjermene g-sync, som vil gi tearing siden han har nvidia skjermkort. 

Men skal jeg anbefale noe ville jeg strukket budsjettet litt, for denne Asus monitoren: https://www.komplett.no/product/1146135/gaming/gaming-utstyr/gamingskjermer/asus-25-gamingskjerm-vg259q

Bedre at jeg er ærlig, enn anbefaler noe jeg vet han ikke vil bli fornøyd med :) Tatt i betraktning at den skjermen han har prøvd er av dyrere sorten :) 

Endret av Emile the rat
Lenke til kommentar
kr33g skrev (53 minutter siden):

Ja kjekt med ærlige svar. Er asus rog jeg har i mitt setup ja. 

Takk for tips om skjerm. Han skal kjøpe selv for egne penger. Bursdag i april så får vi se hvor mye han har å bruke. Kanskje det er noe å hente på bruktmarkedet og. 

 

Tips, ikke kjøp skjerm brukt med mindre du har anledning til å se/teste skjermen i virkeligheten.

Da reklamasjon ikke går på døde pixler eller backlight bleed uten at det er over et viss omfang, hvert enkelt merke har ulike krav for hva som gjelder reklamasjon.

Kjøper du brukt mister du muligheten for åpent kjøp, så ikke kjøpt brukt uten du kan se den først.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...