Gå til innhold

Kjøling i kabinett.


larsen_1

Anbefalte innlegg

Hei.
Kjøpte en maskin for ca et år siden med bra komponenter men skjermkortet blir ganske varmt.
Under gaming har jeg ca 76 grader. Når jeg tar av sidedekselet har jeg ca 73 grader. 
Om jeg setter en stue vifte ved siden av har jeg ca 68 grader da uten sidedeksel på maskinen.

Se på bildene. Maskinen er kjøpt av komplett der jeg valgte beste cpu, psu og hk. utifra de valgene som kom opp.
Er ingen kritikk til komplett det her, men jeg valgte en ganske simpelt kabinett pga. pris og utifra det som var tilgjengelig der og da.

Temp på Msi 1070 ti er 76 grader ved gaming, uten deksel er den på 73, med en enkel stuevifte er den på ca 68 grader.

Hva kan jeg gjøre for å få tempen ned under 70 grader? Tenker først å fremst på å sette inn flere vifter.

Noen tips om hva slags vifter str, etc??

HK er Asus rog strix Z390 F gaming, Svive Luna S100 W midi og i9900k
 

78.jpg

DSF_8572.jpg

Innmaten.jpg

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Alt under 90 grader er ikke noe å bry seg om. Jeg har et 1070 founder om jeg ikke endrer vifte profilen går den opp til 98 grader før den klokker ned, men jeg har endret vifte profilen med MSI afterburner så kortet ikke går over 90 grader når jeg spiller.

Siden den er full av støv bør du rengjøre filteret og viftene du har i fronten av Pc'en og så bur du rengjøre rommet dit oftere.

Endret av Maxopp
  • Liker 1
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...