Gå til innhold

Steinaldermat inneholdt farlig høye nivåer av tungmetaller


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Tungmetaller og fisk er vel ikke noe nytt, men helldigvis ikke det største problemet ennå.

Det største problemet er å bli lurt av fiskeprodusenter: kjøpte Findus sin dyreste fisk, hvor nettovekt var 430 gram. Etter anbefaling om å tine den i kjøskapet ( i sil) ble den veid til 362 gram, før jeg tørket av den for tilbereding. Her betaler forbrukere for vann, og når du klagercskykder på underleverfør, og at fisken mister vann under tining opptil 370 gram....så da er vel nettovekten 370, og ikke 420? Og det med velsignelse av øvrigheta? Aldri mer Findus, og jeg håper at flere boikotter dette britisk Eide kongomerstet som har kun som hovedmål å tilfredsstille sine pengekåte aksjonærer på forbrukernes bekostning med alle midler de Jan komme unna med. Hvor er forbrukermyndigheter/ supperådet?

  • Liker 1
Lenke til kommentar
monitor skrev (1 time siden):

Aldri mer Findus, og jeg håper at flere boikotter dette britisk Eide kongomerstet som har kun som hovedmål å tilfredsstille sine pengekåte aksjonærer på forbrukernes bekostning med alle midler de kan komme unna med. 

Du kan godt beklage deg over vekten og prisen på fisken til Findus (du skriver ikke hvilket produkt), men jeg har prøvd meg gjennom det som finnes av torskefileter og det finnes ingen som har høyere kvalitet enn Findus gourmet ryggfilet av torsk – og det finnes tyve-tredve fra forskjellige leverandører. For ordens skyld, jeg er privatperson og har ingenting med Findus å gjøre; bortsett fra at jeg liker akkurat dette produktet. 

https://www.findus.no/var-mat/fisk/hvit-fisk/torsk-gourmet 

 

Lenke til kommentar

Rett etter istiden var det sikkert mye tungmetaller igjen fra istiden. Isen har jo som kjent gravd ut alle dalene og fjordene våre, så da blir alle tungmetaller i den pulveriserte steinen frigjort. Ikke ulikt å drive gruver i dag, bare i større skala....Etter en stund er tungmetallene absorbert av alger, etc. og sedimentert på havbunnen.

  • Liker 5
  • Innsiktsfullt 1
Lenke til kommentar

Per Magus, med slike udokumenterte påstander overbeviser du ingen. For øvrig generaliserer du all fisk uten å skille på magre og fete fiskearter. Det viser bare at ditt kunnskapsnivå ikke er helt på topp og er ødeleggende for din troverdighet. Ja takk til fisk minst 2 ganger i uka!

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Fluor1 skrev (8 timer siden):

med slike udokumenterte påstander overbeviser du ingen.

Tja, det tyder på at du ikke holder deg særlig orientert om samfunnsproblemene, jeg anbefaler deg å lese noen aviser i tillegg til ekkokamre på Internett. Aftenposten har hatt flere reportasjer (med gode referanser) om problemene vi har med miljøgifter i fisk. Men for all del, hvis du i stedet ønsker å ty til infantile hersketeknikker mot debattmotstandere så viser det bare hvor dårlige argumenter du har.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...