Gå til innhold

Problem med HBO appen på Get Box


Anbefalte innlegg

HBO appen svitsjer fra HBO Nordic til HBO Espana og mister forbindelsen.

Dette skjer både ved oppstart av appen og under avspilling, gjerne flere ganger i løpet av en kveld. Reinstallering av appen ser ut il å hjelpe en stund, men så er problemet der igjen.

HBO, Get og nettleverandøren skylder på hverandre og ingen av dem har en løsning.

Er det noen andre som har det samme problemet?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Hvem er nettleverandøren? Ikke Get slik jeg forstår det her. Kan det tenkes at de har kjøpt IP-adresser fra en spansk ISP, uten at systemene til HBO er oppdatert med oppdatert informasjon fra RIPE, slik at de tror du er i spania?

Hvis du sjekker IP-adressen din via ripe.net, vil jeg tippe den står oppført på din nettleverandør, men at de kanskje ikke har eid IP-adressen så lenge. Står vel noe datoinformasjon der. Hvis den ikke der står på din nettleverandør, men på et spansk selskap, er det i hvert fall ikke noe tvil om hva problemet er.

Og du bruker din internettleverandørs DNS? Og ikke noe på din Google-konto, bankinformasjon e.l. som skulle tilsi at du er spansk?  ?

Lenke til kommentar

Nettleverandøren er Tussa. Det ser ut til at de fikk tildelt adresseområdet i 2016.

Jeg har prøvd både 8.8.8.8, 1.1.1.1 og Tussa sin DNS, uten at det gjør noen forskjell.

HBO appen på Samsung TVen har ikke dette problemet, men den bruker et annet subnett, 192.168.5.x. Den er tildelt av en annen ruter som er koblet til DMZ på Tussaruteren. Det er gjort sånn for at jeg skal få sluppet inn trafikk fra en ekstern maskin til mitt nett. 

Trafikken til Get Boxen går ikke innom den ruteren som TVen er koblet til, men rett fra en port på Tussaruteren til Get Boxen.

Get Boxen får tildelt 192.168.0.x fra Tussaruteren.

Jeg får altså sett på HBO med appen på den gamle Samsung TVen, men det hadde vært greit å ha alt samlet på et sted. 

Lenke til kommentar
  • 1 måned senere...
  • 2 uker senere...
  • 2 måneder senere...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...