Gå til innhold

FØRSTEINNTRYKK: Metodisk og mørk action


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
2 hours ago, Respwner said:

Det eneste store problemet her er jo at en god del i det passivet treet ikke fungerer som det skal. Satser på dette blir fikset snart, men tar bort litt av gleden ved å "lage builds" når de feiler pga. bugs.

Ja det plaget meg såpass at jeg velger å bruke den lille spilletiden jeg har til andre spill. Du må også gå enten mage eller melee, selv om du kan f.eks ha 1h våpen og spellcaster i offhand så er det ikke brukbart. Så hybrid builds er fulstendig bortkastet å prøve. Min shaman build var bare å glemme. 

Det at du ikke kan respekke et og et point er også en stor uting, jeg brukte 5-6 points for å få +50% toxic dmg men den funket ikke. Ikke råd til å respekke så da falt interessen helt bort. 

Lenke til kommentar
Respwner skrev (19 timer siden):

Det eneste store problemet her er jo at en god del i det passivet treet ikke fungerer som det skal. Satser på dette blir fikset snart, men tar bort litt av gleden ved å "lage builds" når de feiler pga. bugs.

Det er tydeligvis noen nodes som ikke fungerer,  men vel så mange av rapportene kommer av at folk ikke forstår prosentregning. +50% når du har +600% fra før tar deg til +650%, og øker ikke skaden med en halv gang. 

Endret av Vegard#
  • Liker 1
Lenke til kommentar
On 2/23/2020 at 12:56 PM, Vegard# said:

Det er tydeligvis noen nodes som ikke fungerer,  men vel så mange av rapportene kommer av at folk ikke forstår prosentregning. +50% når du har +600% fra før tar deg til +650%, og øker ikke skaden med en halv gang. 

This, lol.

Om du skal optimalisere damage, er det bare å finne hvilke damage pools som multipliseres med hverandre. Bleeding Edge er i seg selv det beste skill i spillet, men blir uhyre mye bedre når du bruker multiplieren på skillet som gir +20% additional damage per ailment på mob som du kan stacke opp til 32 ganger per ailment. Dreper Uber boss på sekunder...

Wolcen utviklerene er halvveis tilbekestående, det er det liten tvil om. Fortsatt ett solid spill på mange måter.

Endret av Allostasis
Lenke til kommentar

Husker ikke hvilke, men slik jeg tolket den så skulle jeg få 50% ekstra toxic dmg. 

Det andre problemet er jo at "mana" regen er et stort problem så lenge man ikke bruker stav og "mana" pots føles som bortkastet tid (en pot = 1-3 spells). 

Skal ikke si at ALT av hybrid build ikke fungerer, da jeg selvfølgelig ikke har prøvd alt av builds men når vi ser på hvor lang tid det tar å drepe mobs og skade man gjør så virket det veldig klart at så lenge du går hybrid så nerfer du deg selv. 

Jeg stoppet vel rett før act 3, så kan hende det blir enkelre i end game, noe annet er at det ikke er noe vanskelighetsgrad i spillet og om man spiller multiplayer så er det absolutt ikke noen utfordringer. Med untak av siste boss på act 1 så sprang enten jeg etter min kompis eller han etter meg og vi 1-2 hitter alt av mobs. 

 

Lenke til kommentar

Sorry as men nåru gidder gjøre 0 research og klager på nodes som gjør det de skal så faller klaginga på sin egen urimelighet. Ligger en drøss hybrids på youtube f.eks gunmage. Spiller du storyen aleine så er det også ganske utfordrende for builds som ikke er broken op(trenger balancing). I hack and slash skal jo nettopp trash mobs onehittes om du ikke har bygd feil. Bossene/elites skal være vanskeligere. Spillet har også to vanskelighetsgrader, "story mode" og "normal". Wolcen sliter med masse bugs, lag, og suger på flere områder, men det du drar frem her er feilinformasjon. Du drar også buildkonklusjoner etter 5 timer game time, det irriterer meg å lese.

Lenke til kommentar
  • 4 uker senere...

EtreX, hoved problemet er jo ikke builds. Finnes sikkert mange builds som faktisk er ok om man søker på nett. 

Men problemet er jo at det er veldig mye bugga talent i det passiv treet. Og skal du respekke så koster det unødvendig mye, spesielt med tanke på early game. De fleste vil ikke ha råd til å respekke en gang. 

I og en kompis spilte til atc3. For uten boss på akt 1 så var spillet kjedelig lett, enten jeg eller han one shottet alt og tok nesten ikke noe skade, fant heller ikke noe mulighet å justere på vanskelighetsgraden. 

Det med builds var bare den siste dråpen av mange som fikk meg til å plassere spillet på hylla. 

Lenke til kommentar
21 hours ago, MysticoN said:

EtreX, hoved problemet er jo ikke builds. Finnes sikkert mange builds som faktisk er ok om man søker på nett. 

Men problemet er jo at det er veldig mye bugga talent i det passiv treet. Og skal du respekke så koster det unødvendig mye, spesielt med tanke på early game. De fleste vil ikke ha råd til å respekke en gang. 

I og en kompis spilte til atc3. For uten boss på akt 1 så var spillet kjedelig lett, enten jeg eller han one shottet alt og tok nesten ikke noe skade, fant heller ikke noe mulighet å justere på vanskelighetsgraden. 

Det med builds var bare den siste dråpen av mange som fikk meg til å plassere spillet på hylla. 

Du har ikke snøring. Er level81 og prøvd flere forskjellige builds. Bugga nodes er fiksa. Men det er ikke mye å ta seg til når man har topp gear, oppgradert alt og kjørte endel 187 expeditions. Spillet trenger mer innhold.

Lenke til kommentar

Så du har mulighet til å teste forskjellige build på f.eks lvl 20-30? Respec prisene/systemet har blitt forbedret? 

Istedenfor å påstå at jeg ikke har snøring så kanskje du kan inse at folk har andre synspunkter enn deg eventuelt si hvorfor jeg tar så feil? At du på endgame har testet flere builds har jo ikke noe med det jeg påpeker.

Jeg tok meg en tur innom reddit og div forums og ser at det er flere som ikke er fornøyd med dette spillet. Det er enda mye bugs og mange mener at utvikler har feil fokus. Det kommer jo også frem i denne artikkelen at spillet har store mangler. 

Jeg personlig mener at måten du bygger opp din figur er et av de, det kan hende at det har blitt bedre i det siste for jeg har ikke spillt på en mnd eller 2. 

Hvor mye koster det med en respec på lvl 20 nå kontra ved release? 
 

Lenke til kommentar

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...