Gå til innhold

samsung batterier?


Anbefalte innlegg

https://batterionline.no/samsung-inr18650-35e-3-6v-3450mah-li-ion-max-10-5a

 

Samsung INR 21700-40T 4000mAh 30A Li-ION Batteri

Noen som har erfaringer med slike batterier? levetid, holbarhet, miljøvennlig etc? For syns det er overaskene hvor billige disse er mot ebay og lidene, så mistenker de er falske eller at man blir lurt. Så er det tvilene at batteriet ikke har sikkerhetkrets:

Battery18650Protected2.png

For meg beskjent har vel de fleste dette, man finner i laptop batterier eller LED lommelykter?

Har generiel dårlig erfaringer med ebay da jeg mistenker alt blir stoppet i tollen, eller aldri dukker opp.

Endret av LMH1
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Er det ikke sånn at dem med flat topp kommer uten sikkerhetskrets og dem med tupp på +-polen kommer med?

Jeg har handlet mange 18650 batteri fra Kina og kan bekrefte at det er mye som ikke holder mål. Kjøpte blant annet noen som var oppgitt å være 9900mAh, men som jeg målte til å ligge mellom 550mAh og 1050mAh.

Har imidlertid bestilt mange leveranser fra Lanzhd og bare fått gode leveranser fra dem. https://www.aliexpress.com/store/1821665?spm=a2g0o.store_home.pcShopHead_11447821.0

 

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Jeg har god erfaring med disse: https://batterionline.no/batterier/ladbart-batteri/18650-li-ion-3-6-3-7v/samsung-li-ion-batteri-inr18650-25r-3-6v-2500mah-10c

Bruker de til e-sigarett. Har ikke kjøpt de på denne siden du linker. Prisene er litt lavere enn det jeg har betalt, men ikke mye, så disse tror jeg er ekte.

Om du bør ha sikkerhetskrets eller ikke kommer veldig an på bruken, og om det du skal koble de til har sikkerhetskrets.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Professor Balthazar skrev (11 minutter siden):

Er det ikke sånn at dem med flat topp kommer uten sikkerhetskrets og dem med tupp på +-polen kommer med?

Her er eksempler med og uten

https://www.18650batterystore.com/Button-Top-18650-Batteries-s/151.htm

 

Nei, ikke alltid. Jeg vet at AW IMR batterier ikke har beskyttelse, og de har tupp. De har jeg egen erfaring med.

Endret av RRhoads
Lenke til kommentar

Skal bruke de til drill\laptop\powerbank etc. Så viktig med noe med god kapasitet og helst noe som ikke er farlig, for usikkert om ute sikkerhetforkrest betyr den er langt mere farligere å kortslutte eller overlade.

Har godt brukte fra eldre laptop batteri, men de duger nok ikke til annet en LED belysning.

Derfor tror jeg kan se bort i fra 2500 mah. Men selvfølgelig kan jo være opplyst kapasitet er bedre en det som står, eller at levetiden og tempraturene blir langt høyere og dårligere på de beste, for sier over 80 grader reduser levetiden ganske mye, også kortsluttning.

Endret av LMH1
Lenke til kommentar
Professor Balthazar skrev (12 minutter siden):

Har imidlertid bestilt mange leveranser fra Lanzhd og bare fått gode leveranser fra dem. https://www.aliexpress.com/store/1821665?spm=a2g0o.store_home.pcShopHead_11447821.0

Vil du anbefale: https://www.aliexpress.com/item/4000020614537.html?

for største problemet med aliexpress er de gir ofte kun 5 euro i rabatt hvis det er defekte eller ubukelige, eller hvis de har brent, selv ville jeg heller kjøpt på ebay for aliexpress er litt vanskligere med hvis man blir lurt ofte må man bevise\ med video og betale returfrakten hvis det blir problemer.

Lenke til kommentar
RRhoads skrev (6 minutter siden):

Du bør ikke bare se på kapasitet. Du bør også hvor mye strøm de tåler, altså discharge rate.

Betyr det ikke det er lavest volt batteriet bør ikke gå under for optimal levetid?

For opplevd selv hvis man bruker batteriene lite faller de under 2 volt. Usikkert om det reduser levetiden.

  • 4S 14.8V 8A Li-ion Lithium Single 18650 Battery PCB Protection Board With Balance Function
  • 3A XL6009 DC-DC 50KHz Adjustable Step Up Power Converter Module
  • LM2596S DC-DC Step Down Power Module 2A Adjustable Buck Module Super LM2576

Er det noe som slikt utstyr av batterier er passene til eller ikke? for muligens på enkelte batterier funger de dårlig med? Eller funger de riktig så sant volt og amp blir riktig? kapasiteten spiller lite rolle?

Endret av LMH1
Lenke til kommentar
LMH1 skrev (2 minutter siden):

Betyr det ikke det er lavest volt batteriet bør ikke gå under for optimal levetid?

For opplevd selv hvis man bruker batteriene lite faller de under 2 volt. Usikkert om det reduser levetiden.

For å si det sånn, 3.0V er å regne som flatt batteri.

Discharge rate er hvor mye ampere(ikke amperetimer) du kan trekke fra batteriet, og over hvor lang tid. Det er greit å gjøre litt research på dette i forhold til hva slags bruk du trenger. De med høyest mAh er de med lavest discharge rate.

Lenke til kommentar
LMH1 skrev (3 timer siden):

Vil du anbefale: https://www.aliexpress.com/item/4000020614537.html?

for største problemet med aliexpress er de gir ofte kun 5 euro i rabatt hvis det er defekte eller ubukelige, eller hvis de har brent, selv ville jeg heller kjøpt på ebay for aliexpress er litt vanskligere med hvis man blir lurt ofte må man bevise\ med video og betale returfrakten hvis det blir problemer.

Har ikke prøvd dem. Jeg bruker mest dem som er mellom 2600mAh og 3300mAh. Er generelt veldig skeptisk til at 18650 batterier med effekt over dette virkelig holder det dem lover. 

Reklamasjonsretten er ikke så bra. Å sende noe i retur er aldri aktuelt pga fraktprisene fra Norge. Det gjelder å teste varene FØR du gir dem karakter. Men så er det jo noen som er hyggelige og noen som ikke er det. Mye mulig at Biltema, Clas el.l. er et bedre valg dersom du søker økt trygghet. Nå er jo dessuten 350 kroners grensa i ferd med å forsvinne, så jeg må nok enten handle stort, eller finne meg en Norsk leverandør.

 

Endret av Professor Balthazar
  • Liker 1
Lenke til kommentar
Sitat

Reklamasjonsretten er ikke så bra. Å sende noe i retur er aldri aktuelt pga fraktprisene fra Norge. Det gjelder å teste varene FØR du gir dem karakter. Men så er det jo noen som er hyggelige og noen som ikke er det. Mye mulig at Biltema, Clas el.l. er et bedre valg dersom du søker økt trygghet. Nå er jo dessuten 350 kroners grensa i ferd med å forsvinne, så jeg må nok enten handle stort, eller finne meg en Norsk leverandør.

Det er det neppe på biltema eller clasohlson heller neppe lengere en 2 års reklamasjon men har hatt batterier langt lengere en dette, så egentlig burde slike batterier har 5 års reklamsjon men er jo slik livet er. Trpr kapasiteten er like dårlig som det billigste på batterionline til 100 kr. Så du får vurdere om det er bra kjøp.

Er fremdeles 1 måned igjen selv om noen steder kan være forsent. Men er ikke morsomt å vente 15 dager eller lengere på noe som er ubrukelig.

Endret av LMH1
Lenke til kommentar
Merko. skrev (Akkurat nå):

Batterier er generelt veldig billige, de er bare dyre i Norge pga det er ting de tjener penger på. :)

Jeg vil tro det er på grunn av flybegrensingene er vanskelig å importere når de meste pakkene blir sendt med fly.

Siden de har økt brann\eksplosjonsfare. Men det også mye falske og ukjente merker, sier sitt når det ikke er pluss\minus merket når de er langt mere farlig en AAA batterier. Men godt tenkes det egentlig kun til produsent ikke til forbruker.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...