Gå til innhold

Når det blir flere kvinner på studiet, blir det lavere frafall blant de mannlige studentene


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Gjest Slettet+9817234

Dette har vel næringslivet alltid visst, det er derfor man har kvinnelige sekretærer. Noe ganske annet er det å ha medarbeidere på samme nivå som en selv, som stadig må ha hjelp. På kort sikt er det bare hyggelig å bistå det motsatte kjønn. Men når det etter hvert viser seg at hun ikke bare gjør seg hjelpesløs for flørten sin del, så er det ikke like trivelig lenger å miste dyrebar arbeidstid for å ta seg av oppgaver andre hever lønn for.

Lenke til kommentar

Om man skal kvotere inn det motsatte kjønn så må man i det minste kunne være såpass konsistent at det går andre veien også. Inntil nylig har det ikke vært slik takket være tullepolitikken fra Venstre. Universitetene fikk ikke kvotere menn.
Dette har i det minste blitt endret på. 

Jeg begynner å bli litt vel lei av feminist-dobbeltmoralen nå. Det var ikke en eneste feminist som ønsket lik verneplikt for begge kjønn. 

Endret av debattklovn
  • Liker 1
Lenke til kommentar
Gjest Slettet+9817234

Ta med i betraktning at samfunnsvitenskapelig forskning generelt har lav kvalitet, og metodene er egnet til å kamuflere personlige preferanser som påvirker utfallet av forskningen. Jeg ville ikke brukt slik forskning som grunnlag for noe som helst. Den er best egnet til å fremme politiske preferanser, og det er da også til dette slik "forskning" blir brukt. Søppelbøtta er riktig adresse. ;)

Lenke til kommentar
Gjest Slettet+234981
djgudleif skrev (1 time siden):

Skjønner ikke hvorfor man skal endre ting som ville falt seg naturlig som man fuckings lot the være. 

Du kan jo google det hvis artikkelen ikke gav deg svaret. 

Lenke til kommentar
Gjest Slettet-JEm7FT

Overskriften er misvisende. Når ett studie blir mer populært og flere søker på samme antall plasser så vil man få "flinkere" studenter som ikke faller fra like lett. Dette vil være sant uavhengig av om økningen er kvinner eller menn.

Det sagt så er det jo hygglig med flere jenter på studiet også :)

Lenke til kommentar
On 2/21/2020 at 5:42 AM, Miri said:

Ta med i betraktning at samfunnsvitenskapelig forskning generelt har lav kvalitet, og metodene er egnet til å kamuflere personlige preferanser som påvirker utfallet av forskningen. Jeg ville ikke brukt slik forskning som grunnlag for noe som helst. Den er best egnet til å fremme politiske preferanser, og det er da også til dette slik "forskning" blir brukt. Søppelbøtta er riktig adresse. ;)

Da burde du vise oss uvitende hva som er galt med denne spesifikke forskningen. Ifølge deg burde det være utrolig lett å gjøre og ikke ta mye tid.  Ellers er dine ord ganske tomme

Lenke til kommentar
Gjest Slettet+9817234
Drunkenvalley skrev (9 timer siden):

Kva får deg til å sei at kvinner er "hjelpeløse"?

Hvor har jeg sagt det?

jjkoggan skrev (7 timer siden):

Da burde du vise oss uvitende hva som er galt med denne spesifikke forskningen.

Jeg tror du bare later som om du er uvitende. Det er kanskje en vanlig hersketeknikk du bruker?

Lenke til kommentar
1 hour ago, Miri said:

Hvor har jeg sagt det?

I posten eg henviste til. Er det nokon forvirring der?  

On 2/21/2020 at 10:05 AM, Miri said:

Dette har vel næringslivet alltid visst, det er derfor man har kvinnelige sekretærer. Noe ganske annet er det å ha medarbeidere på samme nivå som en selv, som stadig må ha hjelp. På kort sikt er det bare hyggelig å bistå det motsatte kjønn. Men når det etter hvert viser seg at hun ikke bare gjør seg hjelpesløs for flørten sin del, så er det ikke like trivelig lenger å miste dyrebar arbeidstid for å ta seg av oppgaver andre hever lønn for.

Om du meinte noko anna må du utdype.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...