Gå til innhold

forsikringsselskap sender ut høyere faktura enn avtalt.


Gjest Slettet-imMmrOha

Anbefalte innlegg

Gjest Slettet-imMmrOha

Hei.

lurer på hva som kan gjøres her.

Jeg sendte forespørsel til et forsikringbyrå ang. forsikring på dyr. da spesifikt hunder/flokk.

 fikk tilbud på flokk 60k og et tilbud på flokk 90k
 to hunder med 15 k i livsforsikring
to hunder med 16 k i livsforsikring

agenten hadde skrevet det opp slik 

(60k)

xxx -    783 kr    Med livsforsikring på 15.000 +  Flokkoppdretter avtale
xxx - 783 kr    Med livsforsikring på 15.000 +  Flokkoppdretter avtale
xxx-    813 kr    Med livsforsikring på 15.000 +  Flokkoppdretter avtale
xxx - 813 kr    Med livsforsikring på 15.000 +  Flokkoppdretter avtale

per år ca :    3192,-   


(90k
)
xxx-    867 kr    Med livsforsikring på 15.000 +  Flokkoppdretter avtale
xxx - 867 kr    Med livsforsikring på 15.000 +  Flokkoppdretter avtale
xxx-    897 kr    Med livsforsikring på 15.000 +  Flokkoppdretter avtale
xxx - 897 kr    Med livsforsikring på 15.000 +  Flokkoppdretter avtale


totalt 3528,- i året.

i tilbudet hadde agenten skrevet feil, altså at alle fire hundene hadde 15 k i livforsikring, men likevel med forskjellig beløp på de to med 15 og de to som skulle ha  16 i livsforsikring.  da jeg spurte om hvorfor årsbeløpet på de var forskjellig, fikk jeg til svar at det var fordi hun hadde skrevet feil på de to som egentlig skulle ha 16 k. jeg forstod det da slik at årsbeløpet var riktig, men at livsforsikringen var satt opp for lavt på de to siste.


jeg takket da ja til avtalen på flokk 90k.

så kom faturaen noen dager senere.

da var denne satt til 4128,- og ikke på 3528,- slik som tilbudet var satt opp- og som var avtalen jeg takket ja til.
det er jo en differanse på 600,- nesten på vei til å være prisen for en til hund.

jeg tok da kontakt med forsikringsselskapet og spurte hva som var skjedd, og hvorfor de sender meg en høyere faktura enn avtalt.
blir oppringt av agent som forklarer at systemet har regnet feil, og at tilbudet egentlig skulle ha vært 

1053 for de to som skal ha 16 k i livs
1023 for de to som skal ha 15 k i livs

hun sier videre at hun fortsatt kan gi meg 867,- i året på de to som skal ha 15k i livsforsikring, men at hun ikke kan gi det på de to andre- da hun har informer at de blir dyrere fordi de skal ha 16k. det hun da mener er at når jeg spurte om hvorfor to  var på 867- og to på 897,- når de var satt opp med like vilkår fikk jeg til svar

"

"Det er litt dyrere og forsikre ''' fordi hun har litt høyere livsforsikring en xxx og xxx ?Forsikringen din vil gjelde som den gjør i dag ( Jeg har sendt med et utklipp fra våre vilkår ang fødselshjelp )"  kopiert fra 

og at hun da mener at med dette har hun informert om at de blir dyrere.
det mener ikke jeg. jeg mener det var en oppklaring i hvorfor hun hadde satt høyere pris på to av hundene, når vilkårene var like.

uansett: på telefon, så sier hun at hun ikke vet om hun kan få i orden den prisene som hun sendte tilbud på, og som var avtalen jeg takket ja til.

det jeg da lurer på er- har forsikringselskapet anledning til å bare endre på fakturabeløp uten videre, slik jeg mener de nå har gjort.
jeg takket ja til en avtale som ble tilbudt meg, og da mener jeg at de må forholde seg til dette.
i og med at agenten sendte meg en avtale på både 60k i flokk, og 90k i flokk, som er ganske like, ser jeg ikke noen grunn til at systemet skal ha regnet noe feil på dette. hun argumenterer også med at flokkforsikringen uansett er mye rimeligere enn individforsikring- men det er jo ikke poenget (det er både høyere egenandel og % andel som må betales på flokk, og det er mange fordeler som faller vekk sammenlignet med individforsikring)

poenget er at jeg ønsker det tilbudet som ble fremlagt meg og som jeg takket ja til.

agenten sier nå hun må vente til mandag før hun kan se videre på dette, da sjefen er på ferie.


 




 

 
Endret av Slettet-imMmrOha
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Gjest Slettet-imMmrOha

dersom det er av betydning så ble avtalen aktivert før faktura ble sendt ut:

"

undene dine er flyttet over til flokkoppdretter 90.000,- avtale som du ønsket, med start dato den 3/2-2020 :o)"



fakturaen kom i posten senere.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...