Gå til innhold

Mobil med god zoom - S20 standard eller P30 Pro?


Mastiff

Anbefalte innlegg

P40 er selvsagt uaktuell siden den, hvis den kommer, ikke har full Google-integrering. Og jeg vet allerede fra tester at P30 Pro løper i ring rundt S10. Så da er alternativene standard S20 (Ultra blir mer enn jeg vil betale for en mobil) eller en P30 Pro. Har noen noe fornuftig å si om hvilken av dem som vil være best til bilder på lengst mulig avstand? Jeg knipser lit fugler og sånt på fjorden utenfor hytta, og det er klasseforskjell allerede mellom min S9 og fruens Mate P20 Pro, så da antar jeg at zoomen på P30 er enda et hakk bedre. Prisen er jo mye mer menneskelig på P30 Pro også, men det er ikke avgjørende.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

 

Jeg tror det er vanskelig å si så mye om hvor bra S20 sin zoom vil fungere før flere får den i hende og de som har mobilen inne til test får lov til å publisere disse sammen med eksempelbilder. Frem til da må vi jo basere oss på Samsung sin beskrivelse av funksjonaliteten og bilder knipset med mobilen ment for å promotere den under best mulige forhold sammenlignet med virkeligheten hvor man ikke har samme kontroll på det man tar bilde av, lysforhold o.l.

Skal man tro en artikkel  hos nettsiden notebookcheck.net så er det kun S20 Ultra som har ekte telefoto-linse mens S20/S20+ hovedsakelig støtter seg til digital zoom. I så fall må du gå for Ultra-utgaven om du skal ha best mulig resultat på fuglebildene dine og det kan virker som om S20/S20+ ikke blir kjempebra på zoom-bilder.

Tror ikke du vil bli skuffet om du velger å gå for P30 Pro istedet, min svoger har den og jeg har sett flere bilder tatt med zoom som løper ring rundt iPhone 11 Pro Max og Samsung Galaxy Fold som jeg bruker selv om du vil ta bilder på avstand.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...