Gå til innhold

Diablo og Overwatch kan få sine egne TV-serier


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
BizzyX78 skrev (6 timer siden):

-----

- Jeg håper at dem tar utgangspunkt i bøkene til "Diablo"-universet.

Men at dem også holder seg tro til den opprinnelige skummle, mørke og dystre attmosfæren fra "Diablo Nr.1." og til dels også "Diablo Nr.2.".

De kan filmatisere The Kingdom of Shadow og Moon of The Spider. Det skulle inneholde det meste.
https://www.diablowiki.net/Diablo:_The_Kingdom_of_Shadow
https://www.diablowiki.net/Diablo:_Moon_of_the_Spider

Job done.

Jeg gav opp mobil og mikrotransak...jeg mener Diablo universet etter Lord of Destruction. Ikke engang bøkene var like gode etter det.

Endret av PaladinNO
Lenke til kommentar

-----

+PaladinNO

-----

- Du er inne på noe der, ja...

Dog for min del så var de 7 første bøkene gull verdt, men så dabbet jeg selv av etter det.

-----

Så i løpet av serien forhåpentligvis lange løp bør den ta for seg følgende...:

-----

Nr.1.: "Diablo: The Sin War"

Bok Nr.1.: "Birthright"

Bok Nr.2.: "Scales of the Serpent"

Bok Nr.3.: "The Veiled Prophet"

Nr.2.: "Demonsbane"

Nr.3.: "Legacy of Blood"

Nr.4.: "The Kingdom of Shadow"

Nr.5.: "Moon of the Spider"

-----

Gjør dem det så kommer jeg til å skaffe meg NetFlix...

-----

Lenke til kommentar

Storien har aldri vært det interessante med Diablo, hele dealen er jo å skippe cutscener og slakte demoner for å få mere våpen, men for Overwatch blir det som hånd i hanske.

Med mindre Diablo serien handler om ku kongen. Da skal jeg se det, for det er akkurat den type dum jeg digger.

Endret av Dberg
Lenke til kommentar

-----

+Dberg

-----

- Vet ikke om jeg skal tolke det der som sarkasme eller om jeg skal ta det helt seriøst...

Så du mener altså at et hvert ARPG kun handler om å drepe?

-----

Ja, det er mye dreping i slike spill...

Tar man bort Story-biten så sitter man igjen med bare endeløs, meningsløs brutalitet.

Tar man med Story-biten i regnestykket så blir bildet nokså anderledes.

Context...

-----

Lenke til kommentar
BizzyX78 skrev (9 minutter siden):

-----

+Dberg

-----

- Vet ikke om jeg skal tolke det der som sarkasme eller om jeg skal ta det helt seriøst...

Så du mener altså at et hvert ARPG kun handler om å drepe?

-----

Ja, det er mye dreping i slike spill...

Tar man bort Story-biten så sitter man igjen med bare endeløs, meningsløs brutalitet.

Tar man med Story-biten i regnestykket så blir bildet nokså anderledes.

Context...

-----

Det er nok en del folk som deler din tankegang, for Diablo 3 var ekstremt pratesykt. Vi får se hvem retning de går med 4ern.

Lenke til kommentar
2 hours ago, Pallehysa said:

Kan du gje eksempel på kva du meiner med "super PK", for oss som ikkje er medlem i det populære hylekoret der PK blir ansett som eit omfattende problem?

Det kommer helt ann på hvem du spør. "Problemet" kan være:

  • At det for mye mangfold. F.eks. at det er en fantasy-middelalder setting og det er for noen ett problem at afrikanske, europeiske og asiatiske mennesker lever i de samme områdene. Eksempelvis klagingen på at Marvel-Heimdall ble spilt av Idris Elba.
  • At hovedpersonen er en dame. Eksempelvis klagingen på Captain Marvel nå relativt nylig.
  • At en karakter (ikke nødvendigvis hovedkarakteren) er homofil, bifil, trans eller noe annet. Eksempelvis kontroversene rundt Hainley Adams og Mizhena. I henholdsvis Mass Effect: Andromeda og Baldur's Gate: Siege of Dragonspear. 
  • At menn blir presentert som dumme, uansvarlige eller lignende, såkalt "Toxic masculinity". Eksempelvis Gillette reklamen "Boys will be boys" som fikk så mye negativ oppmerksomhet etter Superbowl i USA.

Dette er bare noen eksempler jeg har sett online. Tror ikke det finnes én enkelt forklaring på hva som er "PK" og ikke. Det kommer ann på hvem du spør tror jeg.

Endret av Randalf the Black
  • Liker 1
Lenke til kommentar

-----

+Dberg

-----

- Det var da svært mye Dialog og Story i "Diablo Nr.1." og "Diablo Nr.2." også...

Det var ikke det jeg syntes var negativt i "Diablo Nr.3.".

Men det minnet mer om Disney filmen "Fantasia" enn den orginale "Diablo"-atmosfæren.

-----

Side note...

Spillet "Diablo Nr.2." var kjempe digg.

Til og med "Lord of Destruction"-expansion til "Diablo Nr.2." var veldig bra laget.

Men det var en ting som dem kunne ha spart seg...

Og det var den aller siste dialogen/replikken til den gamle damen ved inngangen til fjellet der man ender spillet.

Det er årevis siden jeg kom over den replikken,men det irriterer meg fortsatt.

-----

Lenke til kommentar
Randalf the Black skrev (2 timer siden):

Det kommer helt ann på hvem du spør. "Problemet" kan være...

Det fine med denne saken er jo at folk som klager på dette i en overwatch serie ville røpe for alle at de ikke har fått med seg så mye.

Overwatch har jo et enormt mangfold, fra alle verdensdeler, religioner, osv.

Flere av de viktige personene er damer, hovedpersonen er vel tracer.

Flere karakterer er homofile / bifile.

Det er også flere dummere mannfolk i spillet.

  • Liker 2
Lenke til kommentar
BizzyX78 skrev (2 timer siden):

-----

+Dberg

-----

- Det var da svært mye Dialog og Story i "Diablo Nr.1." og "Diablo Nr.2." også...

Det var ikke det jeg syntes var negativt i "Diablo Nr.3.".

Men det minnet mer om Disney filmen "Fantasia" enn den orginale "Diablo"-atmosfæren.

-----

Side note...

Spillet "Diablo Nr.2." var kjempe digg.

Til og med "Lord of Destruction"-expansion til "Diablo Nr.2." var veldig bra laget.

Men det var en ting som dem kunne ha spart seg...

Og det var den aller siste dialogen/replikken til den gamle damen ved inngangen til fjellet der man ender spillet.

Det er årevis siden jeg kom over den replikken,men det irriterer meg fortsatt.

-----

Spill som Diablo lever på gameplay loopen sin og skinnerbox prinsippet. D1 var faktisk i utgangspunktet en sann rogue-like med turbasert action før utviklerne bestemte seg for å la alle figurene bevege seg i real-time.

Det er mulig å legge hundrevis av timer i Diablo spill og fremdeles ha det kjempemoro. Den komplette andel av tid en opplever historien blir bare en liten prosentdel av tiden man spiller. Det at du tror jeg er sarkastisk sier en del om deg selv, og det er helt greit at den gir noe til folk som deg. Det er mange som spiller spill for historien og det er mange som lager spill som like godt kunne vært filmer, men det er også bedre når historien er som i D1 og D2 der den eksisterer som bokender til gameplayet slik at det ikke bryr oss som ikke er interessert i den. Det er solid middelground som appellerer til begge parter. I D3 dukket historien opp overalt og gjerne mens man var opptatt av andre ting. Spiller man bare for å se storien så legger man nok ikke merke til det, men når en ønsker å gjenta et kart om og om igjen blir det frustrerende fort. Det er som å prøve å spille et moderne Tomb Raider, en blir konstant avbrutt av cuttscener og walk and talk sekvenser.

Jeg spillte Diablo 2 i årevis og jeg har ingen anelse hva historien var utenom en very rough ide om at warrior fra D1 ble Diablo og Marius hang sammen med han, og jeg føler ikke at det skader spillet på noe vis.

Samme er tilfellet med mitt andre store favoritt spill Monster Hunter World. Jeg er over tusen timer inn kombinert på konsoll og PC og har absolutt ingen anelse hva historien er. Subtitles er av og stemmene er satt på monster hunter gibberish språket. Plottet er komplett urelevant til hvor morsomt spillet er og eksisterer bare i de første 30 timene av et spill med uendelig varighet. Vi kunne like gjerne ha pratet om et Call of Duty spill hvor multiplayer og campaign er komplett forskjellige opplevelser.

Overwatch på den andre siden lever sterkt fordi det er ekstremt mye personlighet i alle karakterene. Videre blir dette oppmuntrert via alle små filmene. De har blitt ikoniske figurer og folk spiller like mye for karakterene sin del som for gameplayet i seg selv. Om ikke annet så er det merkelig at de ikke har lagt en serie ut av det tidligere. Det skal bli veldig spennende å se.

Jeg tror ikke dette akkurat er noen kontroversiell mening, men allerede fra announce traileren så har jeg syntes de burde lage minst en film om Overwatch. Kvaliteten på både animasjonen og manuskriptet har hele veien vært på høyde med animasjonsfilmer fra Pixar og Disney.

Endret av Dberg
Lenke til kommentar
Iki skrev (40 minutter siden):

Det fine med denne saken er jo at folk som klager på dette i en overwatch serie ville røpe for alle at de ikke har fått med seg så mye.

Overwatch har jo et enormt mangfold, fra alle verdensdeler, religioner, osv.

Flere av de viktige personene er damer, hovedpersonen er vel tracer.

Flere karakterer er homofile / bifile.

Det er også flere dummere mannfolk i spillet.

Overwatch er jo laget etter verden ble "PK" så der er det selvsagt mangfold, religioner, seksualitet og moro. Alle skal med!  Dette ser man jo i nærmest alt som er laget i nyere tid.

Det jeg har inntrykk av at mange klager på er jo når utviklere/regissører endrer på historier som er skrevet tidligere eller faktiske hendelser for å gjøre det mer "riktig" i forhold til dagens samfunn. Endrer f.eks kjønn, farge eller legning på karakterer uten mål og mening. 

Jeg skjønner absolutt problematikken, men jeg velger svært skjeldent å henge meg opp i det selv. I hvert fall når det er snakk om spill, serier og film. 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
barezell skrev (34 minutter siden):

 

Det jeg har inntrykk av at mange klager på er jo når utviklere/regissører endrer på historier som er skrevet tidligere eller faktiske hendelser for å gjøre det mer "riktig" i forhold til dagens samfunn. Endrer f.eks kjønn, farge eller legning på karakterer uten mål og mening. 

 

Jeg kan ikke helt se for meg hvordan man skulle gjøre dette i overwatch eller Diablo.

Begge er fulle av mangfold.

I verste fall er vel noen karakterer litt for stereotype.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

-----

+Dberg

-----

- Du har rett i at i spill som "Call of Duty" og "Medal of Honor" så er historie biten med på å begrense friheten for roaming, særlig de nyeste spillene i de respektive seriene.

-----

Må si det er godt gjort at du har klart å vende et døvt øre til handlingen i "Diablo Nr.1." og "Diablo Nr.2.".

Du er tydeligvis av typen som foretrekker Skirmish- og Sandbox-mode i spill for Singleplayer eller Multiplayer(LAN/WAN).

-----

Ja, man kan selvfølgelig bruke 100-talls timer i RPG-spill, det er bare å la være å følge "Main-Quest" delen og heller ta for seg side-quests.

Eller generell grinding for å overleve lengst mulig når man løper løpsk rundt å hogger løs på alt som kryper og går.

-----

Det at du ikke synes at karakterene i "Diablo"-spillene har så dyp personlighet kommer nok av måten du spiller på.

-----

Spillet "Overwatch" har jeg ingen forhold til annet enn at folk jeg kjenner spiller eller har spillt det og at jeg har sett folk som driver med Cosplay tar utgangspunkt i det spillet.

To each their own, som det heter på fint.

-----

Endret av BizzyX78
Lenke til kommentar
BizzyX78 skrev (1 time siden):

...

Overwatch følger i fotsporene til Team Fortress 2. TF2 er mer karikatur drevet, men Hvis du så Meet The Team klippene, så er det den type verdenbygging de driver med. Alt er bygget rundt personlighetene til helte galleriet på en måte en også ser i spill som Left 4 Dead, Killing Floor og Rainbow 6 Siege. Det er trendy å ha en slags Ocean's Eleven gjeng med multiplayer figurer for tida.

Lenke til kommentar

-----

+Dberg

-----

- Må innrømme at jeg aldri har spillt noen av de spillene der, og ikke har jeg sett noen av "Ocean"-filmene heller.

Men jeg skjønner tegningen...

-----

På en måte noe som karakter trekkene i spill som "Galactic Civilization" eller "Ascendancy", dog det er mer kollektivt rettet pr. rase vs pr. person som i de spillene som du nevner.

-----

Pr. karakter i "Diablo"-spillene som man kan ha en dialog med har til sammenligning også sin egen personlighet.

-----

Lenke til kommentar
19 hours ago, Dberg said:

Storien har aldri vært det interessante med Diablo, hele dealen er jo å skippe cutscener og slakte demoner for å få mere våpen, men for Overwatch blir det som hånd i hanske.

Med mindre Diablo serien handler om ku kongen. Da skal jeg se det, for det er akkurat den type dum jeg digger.

Jeg er mye mer interessert i historien i Diablo enn Overwatch, selv om jeg er veldig glad i gameplayet i det sistnevnte. 

  • Liker 1
Lenke til kommentar

@Randalf

Høyrest ut som eit kjempeproblem. Kva har det blitt av samfunnet? Må være nåke nymotens greie. Ikkje at ein halvt japansk mann spelte Superman på 90 tallet. Forskjellen er vel at hylekoret va vel mykje mindre på den tida?

Og kva skal vi med kvinnfolk i BF5. Dei va jo ikkje med i krigen....

Og at Marvel smeltet sammen to karakterer Ms Marvel og Cpt Marvel i ein, og gjekk for ein kvinnelig skodespelar. Makans til overtramp. KRENKET!

Heilt einig. Vanskelig dette her. Er vel blitt PK å være krenket idag. Kordan våger Marvel å bruke mangfold på sine TEGNET fantasikarakterer. Aldri sett eit større overtramp på menneskeheten. Bortsett fra kanskje når Kristendommen gjorde Jesus kvit då. Den svir endå......

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...