Gå til innhold

Ble advart flere ganger av egne ansatte. Så gikk hackerne til angrep


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

"Ett år før persondata om 28 millioner mennesker lakk fra Facebooks servere  ..."

Å der trang ikke jeg lese lengre ?

Bruker selvfølgelig ikke Facebook, å alle andre oppegående mennesker poster heller ikke sensitiv informasjon på facebook, så dette rammer kun tullinger, noe det tydeligvis er nok av, flere titalls millioner i følge artikkelen, som villig vekk er med på å støtte oppunder vår tids største fallitterklæring ... facebook, hvor personlig informasjon selges, gies bort og lekkes over en lav sko.

  • Liker 5
Lenke til kommentar
2 hours ago, o-l-a-v said:

we-take-security-very-seriously.jpg

Det der var en ganske håpløs meme. En kontrollert nedtapping av vann i et vannmagasin er noe ganske annet enn både villet og ufrivillig lekkasje av data. Den her ble like teit som «Vi tar svømmeopplæring på alvor, men: Bilde av et glass vann»

Om dette bildet skulle fungere som analogi for noe som helst må det være at Facebook sletter data fra sine servere, for å frigjøre plass. Det er ikke akkurat det som er tilfellet her, så jeg ser ikke helt hvordan denne memen er relevant for konteksten.

  • Liker 2
Lenke til kommentar

Jeg lurer litt på hva "mer intime detaljer" er. Ser personopplysninger på avveie, men ikke noe dokumenterte sensitive opplysninger. Sensitiv informasjon er klart definert i loven.

At fjesboken har et lemfeldig forhold til personopplysninger burde være velkjent nå. Er fristet til å si de som legger ut inngående info der kan takke seg selv, men jeg klarer ikke helt å frata suckerberg & co ansvar heller.

Lenke til kommentar
21 hours ago, KjeRogJør said:

Det er vel nevnt at det finnes "kontrollerte" lekkasjer også, noen steder, med salg av det som kommer ut.

Så demningen kan ha en viss symbolverdi, den kan symbolisere "faste" lekkasjer.

Nei, egentlig ikke. Kontrollerte lekkasjer er et meningsløst konsept. Lekkasje er per definisjon ikke kontrollert. Er dataoverføringen kontrollert og villet, av de som eier dataene, er det ikke en lekkasje. Er den villet av de som eier systemet som oppbevarer dataene, men ikke eieren, så er den ikke kontrollert.

Hadde bildet vært av et (skjult) tappepunkt, hvor vannet ble ledet til en (mystisk) mottaker ville du hatt en potensiell lekkasje-meme, men dette bildet viser en ekvivalent til å kontrollert slette data. Vann som villet og kontrollert blir ledet ut i "Det store intet"/aka naturen.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...