Gå til innhold
Spørsmål om helse? Still spørsmål anonymt her ×
Husk at de som svarer ikke nødvendigvis er helsefaglig personell. Ta kontakt med fastlege ved bekymringer!

Når kvinner mishandler menn


WubWub

Anbefalte innlegg

aklla skrev (Akkurat nå):

Hun sa "ingen går med sokker i sandaler" og dette førte til ignorering fra deg i 14 dager? 

Bare lurer på om jeg har forstått det riktig..

ja det stemmer, om du kaller meg ingen så skal du slippe forholde deg til ingen. vi blokket hverandre etter tyrkia turen, hun sa til hennes venner at det var fordi jeg var psykopat og slem. 

men sannheten er at det var hun som var slem, det var hun som plaget meg, ikke omvendt.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
aklla skrev (4 minutter siden):

Kan det tenkes at det var noe annet hun mente enn at du var "ingen"?

jeg tar ting veldig bokstavelig, det er en av grunnene til at jeg mistenkte autisme. men jeg har blitt screenet for autisme og jeg hadde ingen av de trekkene.

chris2.thumb.jpg.799672b19c1148c09f936152abac9ba7.jpg

vi diskuterte to forskjellige ting, hun argumenterte for at sokker i sandeler var stygt og det er jeg enig i, men jeg argumenterte for at det finnes mennesker som bruker sokker i sandaler. jeg har tilogmed bilder av det.

om du sier at det ikke finnes noen mennesker som bruker sokker i sandaler så tar du objektivt sett helt feil for det er ikke sant. men hun nektet å innrømme det.

hun sa at INGEN mennesker bruker sokker i sandaler. men det er jo en feil påstand? jeg brukte jo det? jeg er ikke en ingen?

jeg bare skjønner ikke hennes logikk.

Endret av WubWub
Lenke til kommentar

Vel ... *knekke knoker og slipe øksa*

Etter hva som står i førsteposten og dømme så vil jeg si dere er ca like skyldige begge to.

Sitat

"Du kan ikke gå sånn, det er ingen som har sokker i sandaler"

Dette er et utsagn der "ingen" i det store og hele er en veldig bred generalisering. Du velger likevel å ta det både bokstavelig og som et personlig angrep.

Sitat

Jeg svarte "Hva mener du? Ingen har det ? du ser vel at jeg har det"

Hun svarte "Nei ingen har det"

Jeg svarte "Hæ? Du ser vel at jeg har det? Kaller du meg ingen eller hva er greia?"

Det mest fornuftige svaret hadde vært å svare at du syns det er ubehagelig å sitte på flyet med sko og at sandaler føles mye bedre for deg, samt at du tok på sokker fordi det var ti minusgrader ute og du ikke ville fryse på beina. Personlige preferanser er godt og vel uangripelige i en slik sammenheng, og hadde med stor sannsynlighet enten drept diskusjonen der og da eller, hvis hun hadde valgt å fortsette, fått henne til å se ut som en sosialt rar person som prøver å skape konflikter ut av ingenting.

Istedet reagerer du som en hund som har blitt sparket litt for mange ganger, og går i full konfrontasjonsmodus med en gang. Dette gir igjen henne grunn til å eskalere videre og kalle deg en kuk og drittsekk, og selv om det isolert sett kan anses som en i overkant sterk reaksjon har jeg likevel en viss forståelse for det hvis det er slik du oppfører deg til vanlig.

Sitat

Hun svarte "din forbanna kuk, du driver å kjører hodet mitt hele tiden, du er en skikkelig drittsekk"

Jeg svarte "Men, det er jo du som plager meg, hvorfor kaller du meg en drittsekk når det er du som er ufin?"

Hun svarte "Nei er ingen som går med sokker i sandalene, jeg vil ikke bli sett sammen med deg"

Som før nevnt, her reagerer hun fordi du i bunn og grunn gir henne tillatelse til å trappe opp, og er konfronterende istedenfor å begrunne valgene dine og avslutte diskusjonen der og da. Slik du framstiller det her så fremstår du også som en egosentrisk sytpeis som opererer på ryggmargsrefleks istedenfor å stoppe og tenke deg om. Joda, hun kunne ha vært litt mindre aggressiv, men oppførselen din bidrar i rimelig stor grad til å gi grobunn for hennes reaksjoner.

Sitat

Så logget jeg på mobilen min, så viste jeg bilder av at andre folk har gått med sokker i sandalene så sa jeg "men du tar feil, er mange som går med sokker i sandalene. så påstanden din er feil"

Dette stinker av såret ego, og du vil for enhver pris slå henne i hodet med at du har rett og hun tar feil. Det handler ikke lenger om en simpel forskjell i personlige preferanser, men at du skal ha rett og vil ha henne til å innrømme at hun tok feil. Skulle jeg ha gjettet så er det slik du oppfører deg i de fleste diskusjoner - konfronterende, skal ha rett for en hver pris, vil sannsynligvis ikke innrømme feil og får et kick ut av å "vinne," selv om det er fordi motparten går lei og regelrett gir faen i å diskutere videre. Man har jo sett tilløp til det i denne tråden - du vil egentlig ikke diskutere, du vil at andre skal si du har rett slik at du kan få "vinner-kicket" ditt.

Sitat

Jeg viste henne bilder av at påstanden hennes var objektivt feil, men hun valgte og ikke unnskylde seg.

Så når vi var sammen i utlandet så sa jeg til henne at vi er hver for oss, og at vennskapet var over siden hun hadde valgt å mishandle meg.

Hun kalte meg en barnslig psykopatisk drittsekk. Men det var jo hun som var slem mot meg og ikke omvendt?

Så hun nektet deg kicket ditt, og nå syter du på et forum fordi du i bunn og grunn har abstinenser og vil at ukjente mennesker på interveven skal fortelle deg at du har rett.

At du velger å beskrive en diskusjon som endte med å gå litt over stokk og stein som "mishandling," og avsluttet hva enn slags forhold dere hadde på grunn av det, får deg bare til å fremstå som en smålig, selvsentrert sutrekopp, og hvis dette er hva som går for å være "mishandling" hos deg så vil jeg være så frekk og påstå at du ikke aner hva mishandling er. I dette tilfellet vil jeg faktisk si hun har rett, og at du fremstår som en barnslig drittsekk som atpåtil får trassanfall og, billedlig talt, skriker og tramper med beina fordi du ikke får viljen din. Som sagt, dere er ca like skyldige begge to.

Som en fotnote:

Sitat

jasså? når jeg gjorde det i min barndom så førte det bare til flere slag.

min far sa til meg "om folk er stygge mot deg, vend det andre kinnet".

jeg prøvde det ut i praksis, så ble det andre kinnet mitt slått. 

ingen mester strategi du anbefaler meg her

Så du bruker en mestringsstrategi som ble utviklet da du var barn, og de rundt deg i bunn og grunn oppførte seg som hodeløse kyllinger. Nå har du sannsynligvis blitt en (ung?) voksen mann, og bruker fremdeles den samme mestringsstrategien du utviklet i barndommen, og antar at ingenting har forandret seg. Sett sammen med det andre du har skrevet i denne tråden vil jeg helle ganske sterkt i retning av at du selv skaper disse "psykopatene" du møter gjennom din egen oppførsel mot andre, samt gjennom mentale "filtere" som gjør at du tolker andres oppførsel slik at den stemmer med hvordan du tror verden fungerer. Ordtaket om at hvis man kun har en hammer så behandler man alt som spiker synes å passe bra her.

[/rant]

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Raven_Heart skrev (11 minutter siden):

Vel ... *knekke knoker og slipe øksa*

Etter hva som står i førsteposten og dømme så vil jeg si dere er ca like skyldige begge to.

Dette er et utsagn der "ingen" i det store og hele er en veldig bred generalisering. Du velger likevel å ta det både bokstavelig og som et personlig angrep.

Det mest fornuftige svaret hadde vært å svare at du syns det er ubehagelig å sitte på flyet med sko og at sandaler føles mye bedre for deg, samt at du tok på sokker fordi det var ti minusgrader ute og du ikke ville fryse på beina. Personlige preferanser er godt og vel uangripelige i en slik sammenheng, og hadde med stor sannsynlighet enten drept diskusjonen der og da eller, hvis hun hadde valgt å fortsette, fått henne til å se ut som en sosialt rar person som prøver å skape konflikter ut av ingenting.

Istedet reagerer du som en hund som har blitt sparket litt for mange ganger, og går i full konfrontasjonsmodus med en gang. Dette gir igjen henne grunn til å eskalere videre og kalle deg en kuk og drittsekk, og selv om det isolert sett kan anses som en i overkant sterk reaksjon har jeg likevel en viss forståelse for det hvis det er slik du oppfører deg til vanlig.

Som før nevnt, her reagerer hun fordi du i bunn og grunn gir henne tillatelse til å trappe opp, og er konfronterende istedenfor å begrunne valgene dine og avslutte diskusjonen der og da. Slik du framstiller det her så fremstår du også som en egosentrisk sytpeis som opererer på ryggmargsrefleks istedenfor å stoppe og tenke deg om. Joda, hun kunne ha vært litt mindre aggressiv, men oppførselen din bidrar i rimelig stor grad til å gi grobunn for hennes reaksjoner.

Dette stinker av såret ego, og du vil for enhver pris slå henne i hodet med at du har rett og hun tar feil. Det handler ikke lenger om en simpel forskjell i personlige preferanser, men at du skal ha rett og vil ha henne til å innrømme at hun tok feil. Skulle jeg ha gjettet så er det slik du oppfører deg i de fleste diskusjoner - konfronterende, skal ha rett for en hver pris, vil sannsynligvis ikke innrømme feil og får et kick ut av å "vinne," selv om det er fordi motparten går lei og regelrett gir faen i å diskutere videre. Man har jo sett tilløp til det i denne tråden - du vil egentlig ikke diskutere, du vil at andre skal si du har rett slik at du kan få "vinner-kicket" ditt.

Så hun nektet deg kicket ditt, og nå syter du på et forum fordi du i bunn og grunn har abstinenser og vil at ukjente mennesker på interveven skal fortelle deg at du har rett.

At du velger å beskrive en diskusjon som endte med å gå litt over stokk og stein som "mishandling," og avsluttet hva enn slags forhold dere hadde på grunn av det, får deg bare til å fremstå som en smålig, selvsentrert sutrekopp, og hvis dette er hva som går for å være "mishandling" hos deg så vil jeg være så frekk og påstå at du ikke aner hva mishandling er. I dette tilfellet vil jeg faktisk si hun har rett, og at du fremstår som en barnslig drittsekk som atpåtil får trassanfall og, billedlig talt, skriker og tramper med beina fordi du ikke får viljen din. Som sagt, dere er ca like skyldige begge to.

Som en fotnote:

Så du bruker en mestringsstrategi som ble utviklet da du var barn, og de rundt deg i bunn og grunn oppførte seg som hodeløse kyllinger. Nå har du sannsynligvis blitt en (ung?) voksen mann, og bruker fremdeles den samme mestringsstrategien du utviklet i barndommen, og antar at ingenting har forandret seg. Sett sammen med det andre du har skrevet i denne tråden vil jeg helle ganske sterkt i retning av at du selv skaper disse "psykopatene" du møter gjennom din egen oppførsel mot andre, samt gjennom mentale "filtere" som gjør at du tolker andres oppførsel slik at den stemmer med hvordan du tror verden fungerer. Ordtaket om at hvis man kun har en hammer så behandler man alt som spiker synes å passe bra her.

[/rant]

Vakkert! Jeg er klinisk diagnostiser til å ha narsissistisk personlighetsforstyrrelse så mye av det du sier passer nok bra. jeg har en sterk allergi mot kritikk. selv liten kritikk som andre mennesker ikke vil reagere på , men jeg tolker ting litt anderledes

Endret av WubWub
Lenke til kommentar
Gadden skrev (3 timer siden):

Du kunne bare ledd det bort isteden for å være så hårsår  

Jeg går med sokker i sandal på jobb (sykehus).

Eksen kom med tidvis kommentarer over tid som tærte på, alt fra at gulvet ikke var godt nok vasket til at osten ikke var kuttet på riktig størrelse til vår datters matpakke. Selvfølgelig er dette bare bagateller, men det kom fra noe underliggende som stadig mante tll krangel. Er ikke bare å le seg av slikt og man går lei, så kan godt forstå trådstarter hvis en står i slikt over tid.

Endret av nacario
  • Liker 3
Lenke til kommentar

Først tenkte jeg kanskje dette med sokker i sandaler var en spøk, men ok, lets do this.

 

Sokker i sandaler har faktisk "endelig" blitt trendy for snart 1 år siden, så da kunne du vist henne denne artikkelen og flere andre :)https://www.minmote.no/#!/artikkel/24630030/slik-styler-du-den-omstridte-sokk-i-sandal-trenden

Det har vært en slags uskreven kotyme i mange år at man ikke går med sokker i sandaler eller flip flops med mindre man ønsker å bli ledd av aller sett på som harry. Men det er som regel "weakminded people" som lar slikt ta over hverdagen sin. Folk som er redd for å bli sett på som annerledes eller å skille seg ut. (ikke uten grunn)

En ting er de som ikke våger å utfordre satte trender men det som er verre er de som utnevner seg selv til trendpoliti og går på andre slik som dette. De er hakket verre en første gruppen.

Men når det er sagt så ville jeg bare ledd av det og ikke gjort noe mer ut av det og vil hun ikke bli sett sammen med deg så er jo svaret enkelt og greit "Ok - as you wish" med et smil :).

Ellers bare å møte alle som ser rart på sokkene dine med et smil.

 

EDIT:
Men såkalt "nagging" over tid på helt uviktige ting er selvsagt et symptom på noe verre og kan blir slitsomt når man summerer totalen over tid. Men mindre man er mester i å overse, noe som ofte irriterer "naggerne" mer.

Det går fint ann å bli nedbrutt og trakassert av psykologisk vold, men isolerte hendelser er jo ikke i den gata.

Endret av Theo343
Lenke til kommentar
GiaMahan skrev (3 timer siden):

Wubwub, bare legg slike destruktive mennesker bak deg. Slike mennesker vil du ikke ha i livet ditt. Kast ikke bort energi på mennesker som henne. Neste gang ignorerer du og så trekker du deg unna, er ikke alle kamper som er verdt å ta, også holder du deg med hyggelige folk i reisefølget.

Wubwub, går ikke du forresten med kvinneklær, eller blander jeg deg med noen?  Skulle jo da tro at du ikke brydde deg så mye om hva andre mener. Men kanskje mer sosialt akseptert å gå i kvinneklær som mann, enn å gå med sokker i sandalene, jeg vet ikke. Jeg bryr meg forøvrig ikke særlig mye om noen av delene, så lenge folk har det bra med seg selv så er det alt jeg bryr meg om. 

jo har på meg kvinneklær fra tid til annen :)

Lenke til kommentar
nacario skrev (1 time siden):

Jeg går med sokker i sandal på jobb (sykehus).

Eksen kom med tidvis kommentarer over tid som tærte på, alt fra at gulvet ikke var godt nok vasket til at osten ikke var kuttet på riktig størrelse til vår datters matpakke. Selvfølgelig er dette bare bagateller, men det kom fra noe underliggende som stadig mante tll krangel. Er ikke bare å le seg av slikt og man går lei, så kan godt forstå trådstarter hvis en står i slikt over tid.

Enig, her får trådstarter full forståelse fra meg også. 

Men det er jo ikke så mye mer konstruktivt å gjøre enn å bare ignorere enkelte og prioritere folk som bygger en opp i stedet for å bryte ned. Man trenger ikke alltid forsvare seg sjøl, fordi noen ganger provoserer folk kun for å få en reaksjon ut av en og husk at folk kan være sta og drive å lempe dritt på en fordi de ikke har det så bra med seg selv. Å ignorere og er jo kraftfullt i seg selv; det viser at det vedkommende sier er så lite verdifullt at du ikke vil bruke din verdifulle tid på det. Sett grenser, plei sunne og konstruktive relasjoner, Wubwub. Er ikke alltid man kan ignorere folk, da, men gjør det i de situasjonene man kan :)

Lenke til kommentar
Theo343 skrev (18 timer siden):

Men når det er sagt så ville jeg bare ledd av det og ikke gjort noe mer ut av det og vil hun ikke bli sett sammen med deg så er jo svaret enkelt og greit "Ok - as you wish" med et smil :).

Ellers bare å møte alle som ser rart på sokkene dine med et smil.

 

 

Yepp var det jeg gjorde, hun sa hun ikke ville bli sett med meg. Så i løpet av de 14 dagene vi var på ferie sammen så slapp hun å bli sett med meg, for jeg dro ikke ut med hu.

Hun kaldte meg så en barnslig psykopat. Men jeg gjorde jo bare det hun hadde bedt meg om, hun sa hun ikke vil bli sett sammen med meg. Så klagde hun og mobbet meg når hun fikk det som hun ville?

Altså jeg er helt enig i at sokker i sandaler er fælt, men det var ikke det jeg kranglet om. Hun kunne sagt "sokker i sandaler er fælt, kan du ta de av?" så ville jeg svarte "ja helt enig!" så hadde jeg tatt de av.

Men hun sa "det er ingen som går med sokker i sandalene. jeg vil ikke bli sett med deg", hun kaldte meg her indirekte en "ingen" og hun vil ikke bli sett med meg.

Så jeg ignorerte hu for 14 dager akkurat som hun hadde bedt meg om, slik at hun slapp å bli sett sammen med meg. Be careful what you wish for?

Lenke til kommentar
Gjest Slettet+234981
Drunkenvalley skrev (27 minutter siden):

...Kor vil du egentleg med denne tråden? Det er greit nok å prate om det, eg ser berre ikkje kva retning dette er meint å gå.

Hvis det er lov å gjette?: Bekreftelse 

Endret av Slettet+234981
Lenke til kommentar
WubWub skrev (3 timer siden):

Yepp var det jeg gjorde, hun sa hun ikke ville bli sett med meg. Så i løpet av de 14 dagene vi var på ferie sammen så slapp hun å bli sett med meg, for jeg dro ikke ut med hu.

Hun kaldte meg så en barnslig psykopat. Men jeg gjorde jo bare det hun hadde bedt meg om, hun sa hun ikke vil bli sett sammen med meg. Så klagde hun og mobbet meg når hun fikk det som hun ville?

Altså jeg er helt enig i at sokker i sandaler er fælt, men det var ikke det jeg kranglet om. Hun kunne sagt "sokker i sandaler er fælt, kan du ta de av?" så ville jeg svarte "ja helt enig!" så hadde jeg tatt de av.

Men hun sa "det er ingen som går med sokker i sandalene. jeg vil ikke bli sett med deg", hun kaldte meg her indirekte en "ingen" og hun vil ikke bli sett med meg.

Så jeg ignorerte hu for 14 dager akkurat som hun hadde bedt meg om, slik at hun slapp å bli sett sammen med meg. Be careful what you wish for?

Psykopat er nok ganske voldsomt, men er enig i at du godt har din rolle i dette som gir bensin på bålet. Dere begge har nok en sterk vilje som virker mot sin hensikt, for å si det på en fin måte, basert på måten du ordlegger deg og beskriver dine valg (å eksempelvis ignorere noen man er sammen med i 14 dager skal mye til, i tillegg basert på det som skjedde.). Hvis dere ikke viser mer velvilje ovenfor hverandre får dere gå hvert til sitt, enkelt og greit 

Lenke til kommentar

Hvis det å oute noen for å gå med sokker i sandalene sine er mishandling, skulle du hørt hva forrige arbeidsgiveren min klarte å lire av seg.

Jeg ble kalt inn på teppe fordi jeg hadde fått føling (lavt blodsukker). Der fikk jeg et avviksskjema, og tydelig beskjed at diabetes ikke er noe jeg skal ha når jeg er på jobb. Arbeidsgiveren min mente at diabetes var noe jeg heller kan velge å ha når jeg er hjemme, og at det ikke passet seg å velge og ha en slik sykdom når man er på jobb. Hun mente at jeg valgte å ha diabetes, fordi hun mente jeg hatet jobben min og ville bruke sykdommen som unnskyldning fordi jeg ville slippe unna arbeid.

Når jeg prøvde å forklare rolig hvordan diabetes fungerer, og at for lange pauser uten mat, eller feil dose insulin kan gi føling, ble jeg møtt med at jeg var for lite ydmyk. Og at jeg burde ta til meg den konstruktive tilbakemeldingen jeg fikk og ikke tro at jeg vet alt så mye bedre enn henne.

Ikke overraskende så sluttet jeg ?

Lenke til kommentar
On 2/18/2020 at 1:20 PM, WubWub said:

Jeg føler meg ofte veldig misforstått, mange kaller meg en psykopat eller narsissist. 

Som den gangen jeg var på reisefot, jeg hadde på meg et par sandaler og sokker. Damen i reisefølget mitt sa "Du kan ikke gå sånn, det er ingen som har sokker i sandaler"

Jeg svarte "Hva mener du? Ingen har det ? du ser vel at jeg har det"

Hun svarte "Nei ingen har det"

Jeg svarte "Hæ? Du ser vel at jeg har det? Kaller du meg ingen eller hva er greia?"

Hun svarte "din forbanna kuk, du driver å kjører hodet mitt hele tiden, du er en skikkelig drittsekk"

Jeg svarte "Men, det er jo du som plager meg, hvorfor kaller du meg en drittsekk når det er du som er ufin?"

Hun svarte "Nei er ingen som går med sokker i sandalene, jeg vil ikke bli sett sammen med deg"

Så logget jeg på mobilen min, så viste jeg bilder av at andre folk har gått med sokker i sandalene så sa jeg "men du tar feil, er mange som går med sokker i sandalene. så påstanden din er feil"

sandals-crocs-and-white-socks.jpg

Jeg viste henne bilder av at påstanden hennes var objektivt feil, men hun valgte og ikke unnskylde seg.

Så når vi var sammen i utlandet så sa jeg til henne at vi er hver for oss, og at vennskapet var over siden hun hadde valgt å mishandle meg.

Hun kalte meg en barnslig psykopatisk drittsekk. Men det var jo hun som var slem mot meg og ikke omvendt?

 

skal si den sokken ble litt av en detonator ja..her har det vært mye uforløst ville sikkert en hjernekrymper sagt...

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...