Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Arodem skrev (10 timer siden):

Du tror det er ille? Vi irriterte tydeligvis på oss noen på Twitter som antyder at han driver med betting på hva slags Metacritic-score spill får. 

Såpass ja...haha. Sleng inn anmeldelsen deres på Opencritic også da vettu så hører dere vel ifra han igjen ?

 

 

dreams.jpg

Lenke til kommentar

Altså, jeg er helt for at anmeldelser er subjektive, men dere viser strengt tatt gang på gang at dere velger anmeldere som er rake motsetningen av målgruppen. Dere må da skjønne selv at noe er riv ruskende galt når dere er de eneste anmeldere (i VERDEN) som har scoret dette lavere enn 8 av 10.

Og etter å ha lest anmeldelsen, som for meg virker som 7/10 eller 8/10, så begynner jeg å mistenke at karakterene dere setter rett og slett er clickbait.

  • Liker 2
Lenke til kommentar
3 hours ago, Gringorilla said:

Altså, jeg er helt for at anmeldelser er subjektive, men dere viser strengt tatt gang på gang at dere velger anmeldere som er rake motsetningen av målgruppen. Dere må da skjønne selv at noe er riv ruskende galt når dere er de eneste anmeldere (i VERDEN) som har scoret dette lavere enn 8 av 10.

Og etter å ha lest anmeldelsen, som for meg virker som 7/10 eller 8/10, så begynner jeg å mistenke at karakterene dere setter rett og slett er clickbait.

Hvem mener du er målgruppen for Dreams da?

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Sorry, men hvem er målgruppen? Folk som elsker LittleBigPlanet? Minecraft? Plattform- skyte- eller rollespill? Det er meg. Hva blir rake motsetningen av Dreams? Hvis én anmelder som gir spillet 10 hadde vært den eneste i verden, ville spille hatt en gjennomsnittskarakter på 100 på metacritic. Hva så? Det er ikke noe faktum at Dreams er så «bra» som metacritic-scoren skulle tilsi. Alle har sin egen mening, min er ganske godt beskrevet over, hvor jeg snakker om hvor fantastisk dette er som et skaperverktøy. Hva er du egentlig uenig i i anmeldelsen?

  • Liker 3
Lenke til kommentar

Målgruppen i seg selv kan være så mangt, men det bør i alle fall være en person med mer tålmodighet enn du virker å ha.

Videre er det selvfølgelig bra at man får et mangfold av anmeldelser, men på samme måte som at jeg som ingeniør må stoppe opp om mine regnestykker får et helt annet svar enn mine medingeniører, så bør også du stoppe opp når din karakter avviker med hele 22%-poeng fra nærmeste karakter fra en annen anmelder, og 30%-poeng fra gjennomsnittet. Avviket mellom samtlige av de andre anmelderne (i VERDEN) er altså MINDRE enn avviket mellom din karakter og den NÆRMESTE andre karakteren. Det bør være en vekker for at du kanskje har gått glipp av noe vesentlig i spillet, på samme måte som ingeniørens regnestykke kan ha mistet et fortegn en plass. Og nei, jeg sier ikke at anmeldelser skal være matematiske eller objektive. Jeg sier bare at dette burde fått deg til å tenke.

Og igjen, så er det et poeng i det jeg sier at dine punkter i anmeldelsen ikke samsvarer med karakteren. Karakteren er betydelig strengere enn anmeldelsen skulle tilsi. Og nettopp dette får meg til å tenke at karakteren er clickbait. På Dreams-forumene florerer det av utlendinger som har klikket seg inn på nettopp deres anmeldelse fordi den skiller seg såpass ut i mengden, og dette har dere nok merket, og det er nok ikke første gangen.

Når det gjelder dine punkter i anmeldelsen, så er jeg ikke direkte uenig i så veldig mye, og jeg synes du har et veldig godt poeng i at det meste av det som tilbys i spillet (som spiller) finner du bedre utført i separate spill. Dette er for det meste (men ikke alltid) rett, men likevel bør det spille en rolle at man her får mye for pengene for eksempel.

Det kanskje største problemet er at du anmelder spillet som en som ikke er interessert i den kreative delen av spillet, til tross for at dette er hoveddelen. Det virker ikke som du har brukt særlig med tid på å utforske den delen heller, som kanskje er grunnen til at du skiller deg såpass ut fra de andre. Ikke virker du engang å ha satt deg inn i hvordan det fungerer med collaborations, versjon-oppdateringer, at man kan bruke hverandres kreasjoner i sine egne og/eller forbedre hverandres kreasjoner.

Og enda et stort problem er at du virker å tro at målene til spillene i Dreams er å være lik eller like teknisk gode som "vanlige" spill. Nei, målet er at det er nettopp DIN idé som kommer til live, og det er DIN artistiske sans som vises på skjermen.

Generelt gjør du feil det samme som du anklager meg for å gjøre feil. Nemlig at du prøver å kvantifisere kunst.

  • Liker 1
  • Innsiktsfullt 1
Lenke til kommentar

Super Mario Maker er ett type spill for dem som vil lage baner eller dem som bare har lyst å spille baner. Tar ikke lang tid å få laget noe morsomt i Mario Maker. Ser for meg at for å få laget noe nevneverdig i Dreams må du legge inn en god del timer arbeid for å få programmert alt riktig.

For de som har en kunstnerisk side ved seg så er nokk dette absolutt ett spill verd å plukke opp. Vil nokk selv kanskje vente til PS5 kommer ut slik at jeg kan slippe å spille det for det meste i 30fps. For de som bare har lyst å spille å ikke skape så kanskje det kan være verd å vente en liten stund ekstra for at enda bedre spill laget av communitiet er blidd ferdig.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Er ikke noe å vente på. Det mest ihuga communityet har laget ting på spillet i et år allerede under Early Access. Det ligger allerede tusenvis av spill der, hvorav minst et tresifret antall er absolutt verdt å spille. Men bare det å surfe gjennom de forskjellige kreasjonene, nærmest uavhengig av kvalitet, er en opplevelse i seg selv. Lastetiden mellom de forskjellige drømmene er tilnærmet lik null, på grunn av måten spillet er bygd opp, så det tar i underkant av et par sekunder å hoppe fra drøm til drøm.

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Gringorilla skrev (8 timer siden):

Og igjen, så er det et poeng i det jeg sier at dine punkter i anmeldelsen ikke samsvarer med karakteren. Karakteren er betydelig strengere enn anmeldelsen skulle tilsi. Og nettopp dette får meg til å tenke at karakteren er clickbait. På Dreams-forumene florerer det av utlendinger som har klikket seg inn på nettopp deres anmeldelse fordi den skiller seg såpass ut i mengden, og dette har dere nok merket, og det er nok ikke første gangen.

Vel, her har faktisk ikke Andreas innsikt, men jeg har det. Kan melde om at andelen utenlandske klikk på anmeldelsen av Dreams er prosentmessig lik Warcraft III Reforged, og ca. 5 % høyere enn Dragon Ball Z: Kakarot. Disse anmeldelsene har en norskandel på rundt 80-85 %. Gamer.no i sin helhet har mellom 1. september og i dag en norskandel på 80 %, så det gir altså ingen store utsving tydeligvis. 

Det er også svært lite å hente å drive denne typen clickbaiting som du anklager oss for å gjøre. Vi gjør ikke det med overlegg. 

 

  • Liker 2
Lenke til kommentar

"det Dreams nå kan tilby av opplevelser kan ikke sammenlignes med andre, dedikerte spill."

Snublet nettopp over en kommentar på et annet forum, som oppsummerer hva som er galt med denne uttalelsen:

" it's like getting to see just a bunch of really cool local bands.. or reading unpublished stories from a good writer.. it's not a bout polished game experience.. or some AAA title first person shooter.. you already have all of those.. but you will never find this kind of random creativity.. it's just at the beginning.. but man it's amazing.."

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...