Gå til innhold

Finner ikke skriver ved installasjon


Anbefalte innlegg

Jeg ble i dag den stolte eier av en Canon PIXMA PRO-100S, en A3-skriver jeg gått og siklet på lenge.

Men nå i kveld, når jeg skulle installere skriveren fra den medfølgende CD-en, så søker den etter skriveren, men finner den ikke! Jeg prøver å installere skriveren som trådløs skriver, jeg har alternativene USB-tilkobling og kablet tilkobling til nettverket (LAN), men trådløs passer meg best og har ikke forsøkt disse andre alternativene.

Maskinen har nettilgang og på skriveren lyser nettverksindikatoren opp. Skriveren er plassert ca 1 m fra ruteren. Det sitter en Canon-skriver til i nettverket, den kommer heller ikke opp når maskinen søker etter skrivere. Så vidt jeg husker ble denne skriveren i sin tid installert uten problemer.

Det er sikkert noe jeg gjør galt, men skjønner ikke hva det kan være. Noen som tidligere har hatt et liknende problem?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
RRhoads skrev (5 minutter siden):

Foreløpig har jeg bare puttet CDen i CD-spilleren og fulgt instruksjonene på skjermen.

Det var mye å lese der, blir nok sittende oppe er god stund i kveld! ?

Lenke til kommentar
Gjest Slettet+234981
Datata skrev (1 time siden):

Samme nett: Ja.

2.4 eller 5 GHz? Aner ikke!

Trådløse nett er gjerne begge. 2 4 og 5 du kan velge. Begge vil dukke opp før du velger og kobler deg til. Pc og skriver bør/må være på samme frekvens.  

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...