Gå til innhold

Trådløs lading med magnetdeksel ???


Anbefalte innlegg

har plutselig et aldri så lite og dumt spørsmål. 

Madammen har lyst å bruke trådløs lading. Men hun vil ikke la dette gå på bekostning av dekselet hun nå bruker. Dette er i lommebok format, og hun mp derfor ta ut telefonen fra dekselet hver gang hun skal lade. Så dette blir bare mer tungvindt. 

Derfor googlet jeg litt å finner et lommebokdeksel hvor man bare løsner telefonen via magnet. Da har jo telefonen bare et sånt tynt deksel på, og kan legges rett på ladeplaten. 

MEN siden det er magnet i dette. Vil dette gjøre noe galt med tanke på lading? 

Veldig dårlig forklart, så her er en link til lignende produkt:

https://www.iphonehuset.no/gear-buffalo-wallet-iphone-xs-max-12099.html

 

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Neppe noe problem. Så lenge det ikke er bare metall mellom trådløsladeren og baksiden av telefonen blir den nok ladet induktivt etter intensjonen.

Du får ellers kjøpt plater til telefonen du kan klistre på utsiden (lader via integrert flatkabel fra den inn i ladeporten på telefonen), men det kan bli ganske stygt direkte på utsiden og passer best til telefoner som ikke har trådløs lading innebygget hvor man kan gjemme det bak et gummi/plast-deksel. Like greit å lade med kabel egentlig fordi trådløsladingen har en god del enerigtap som er mye høyere enn å bare lade vanlig. Bruker normalt lading med magnetisk kabel som er et greit kompromiss. Lettvint og effektivt.

Endret av vidor
Lenke til kommentar
bigggan skrev (25 minutter siden):

Min Samsung lader trådløst selv med deksel på, så skulle vell gå an for andre telefoner også?

Det stemmer på en prikk. 

Jeg har deksel på min også. 

Men her spør jeg om et deksel som er full av magneter inni seg, da den lett skal festes på innsiden av et lommebok-etui når den ikke ligger på lading. Like enkelt skal den kunne taes ut fra lommebok-etuiet når den skal lades. 

Slik jeg beskrev i innlegget over ...

Endret av Smultring77
Lenke til kommentar
On 2/17/2020 at 8:08 PM, Smultring77 said:

Det stemmer på en prikk. 

Jeg har deksel på min også. 

Men her spør jeg om et deksel som er full av magneter inni seg, da den lett skal festes på innsiden av et lommebok-etui når den ikke ligger på lading. Like enkelt skal den kunne taes ut fra lommebok-etuiet når den skal lades. 

Slik jeg beskrev i innlegget over ...

Det finnes løsninger hvor det fungerer, ja

Lenke til kommentar

Etter at jeg byttet til en slikt deksel, virker ikke trådløs lading lenger. Det er den typen som er todelt. og delene kobles sammen med magnet. Det ligger tydeligvis noe av metall i det tynne coveret på baksiden av telefonen som gjør at det ikke er mulig. 

Noe slikt er mitt: https://www.mytrendyphone.no/shop/iphone-7-puro-203034p.html

Endret av zanta
Lenke til kommentar
11 minutes ago, zanta said:

Etter at jeg byttet til en slikt deksel, virker ikke trådløs lading lenger. Det er den typen som er todelt. og delene kobles sammen med magnet. Det ligger tydeligvis noe av metall i det tynne coveret på baksiden av telefonen som gjør at det ikke er mulig. 

Noe slikt er mitt: https://www.mytrendyphone.no/shop/iphone-7-puro-203034p.html

Du må nok ha en lader og ett deksel som støtter det.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...