Gå til innhold

Vaping vs elektronikk


W6ZWU1EA

Anbefalte innlegg

Hei. 

Har en bekjent som er glad i å 'vape', 'dampe' e-sigg. Tastaturet på laptoppen til vedkommende hadde begynt å oppføre seg rart så jeg sa jeg kunne ta en titt på den. Tok den med meg hjem for å åpne den opp å sjekke ståa. Blei lettere sjokkert over det jeg så. Klissete 'kondens' inni hele laptoppen! Overrasket over at PCen i det hele tatt var i live med kun en mindre feil på tastatur... 

Ville bare dele til 'skrekk og advarsel'. Dette er nok et ganske heftig tilfelle. Husk å lufte ut og blåse vekk fra PCer og elektronikk generelt. Enten rense sjæl (jeg har fått anbefalt isopropyl for å rense komponenter) eller få noen du kjenner til å gjøre det en gang i blant. 

Gjeldene laptop er en Lenovo Y50

Ha en god en. 

 

IMG_20200216_205224.jpg

IMG_20200216_205236.jpg

IMG_20200216_212952_208.jpg

IMG_20200216_212952_204.jpg

IMG_20200216_212952_207.jpg

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Jeg måtte kjøpe ny stasjonær pc i fjor ette den kortsluttet, fikk selv sjokk når jeg la merke til at delene var fylt med e-juice. Desverre så stordamper jeg 80/20 vg/pg 0.2ohm på 80w i ett lite rom, så det tar ikke lang tid før rommet er fylt opp med jordbær damp.

Tråden her er meget interessant ettersom jeg prøver å finne en fin løsning på dette problemet ettersom min nye pc samler e-juice, og jeg føler jeg må inn å tørke av fuktigheten pc'en minst engang i uken ettersom dette stresser meg når PC'en er high end. 

Jeg har kjøpt inn en liten "dehumidifier" ettersom jeg på toppen av alt bor på Malta der luftfuktigheten er ekstrem høy (80% +)
Dehumidifier hjelper ikke mye, men er nysgjerring på deres tips her. 

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...