Gå til innhold
Spørsmål om helse? Still spørsmål anonymt her ×
Husk at de som svarer ikke nødvendigvis er helsefaglig personell. Ta kontakt med fastlege ved bekymringer!

Coronavirus og post


Cerent

Anbefalte innlegg

Vet ikke om dette er rett plass på forumet, men har pleid å bestille en del varer fra Kina og når hører jeg om det tidligere ukjente coronaviruset, corvid-19 så blir jeg litt bekymret for at jeg kan få viruset med i en av pakkene. Har ikke hørt noen advarsler mot dette, mest mot å holde seg unna personer som er smittet, så er det noen fare eller ikke noe å bekymre seg over?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Gjest Slettet-x7D6du0Hjb
Cerent skrev (7 minutter siden):

Vet ikke om dette er rett plass på forumet, men har pleid å bestille en del varer fra Kina og når hører jeg om det tidligere ukjente coronaviruset, corvid-19 så blir jeg litt bekymret for at jeg kan få viruset med i en av pakkene. Har ikke hørt noen advarsler mot dette, mest mot å holde seg unna personer som er smittet, så er det noen fare eller ikke noe å bekymre seg over?

Hei, Cerent. 

Nei, det tviler jeg på. 

Denne videoen tok det faktisk opp: 

 

Lenke til kommentar

Som alltid med disse tingene så har hjernen en tendens til å slå over i "self-preservation mode" av frykt for eget liv og helse uten å tenke helt rasjonelt over saken - men nei, det er ikke mulig å bli smittet av dette viruset via Kina-pakker.

Som videoen over bekrefter så har et virus så kort overlevelsestid uten noen å infisere at det er for lengst helt dødt innen de 4-5 ukene det tar for pakken å ankomme Norge.

Men det er uansett god vane å vaske hendene godt etter å ha pakket opp en slik pakke, og holde hendene unna øyne og evt. sår på kroppen. Ikke pga. infeksjoner, men for egen del den...hva enn det er det lukter av alle slike billig-pakker er ikke noe jeg vil gni meg inn med.

  • Liker 3
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...