Gå til innhold

Ønsker tilbakemeldinger på reiseblogg


Nisu

Anbefalte innlegg

Jeg er nå på en fantastisk reise verden rundt med familien min og har opprettet en reiseblogg for å dokumentere litt av reisen. 

Problemet er at den ut ifra trafikken tydelig ikke funker .... ?

Finnes det noen ærlige sjeler der ute som kan fortelle meg om eller evt hvorfor den ikke funker? 

Hva skal til for at du gidder å lese en reiseblogg? 

Tar imot tips med stor takknemlighet ?

 

https://tripsus.blogg.no/

Endret av GiaMahan
Endret tittel på tråd til trådstarter til en mer beskrivende tittel
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Nisu skrev (9 minutter siden):

Jeg er nå på en fantastisk reise verden rundt med familien min og har opprettet en reiseblogg for å dokumentere litt av reisen. 

Problemet er at den ut ifra trafikken tydelig ikke funker .... ?

Finnes det noen ærlige sjeler der ute som kan fortelle meg om eller evt hvorfor den ikke funker? 

Hva skal til for at du gidder å lese en reiseblogg? 

Tar imot tips med stor takknemlighet ?

 

https://tripsus.blogg.no/

 

Hva mener du med at trafikken ikke funker?

Lenke til kommentar
RaveX skrev (3 minutter siden):

Du kaller vell ikke folk idiot sånn uten videre ? 

 

 

Forøvrig er ikke det å reklamere på ett forum måten å gjøre det på. Har du godt innhold kommer folk selv. 

Takk for forsvar ?

Enig i at det ikke er et fint sted for reklame, men det var heller ikke meningen min i dag... Problemet er vel som du skriver, har man ett godt innhold kommer folk.. Det har de ikke gjort og derfor spør jeg bare helt ærlig om hjelp fra andre som kanskje ser hva problemet er, for jeg står litt låst..

 

Lenke til kommentar

Jeg leste kun denne saken om spøkelsesbyen i Phước Tỉnh, så beklager om jeg går glipp av et større bilde.

Men utifra det innlegget ville jeg foreslått at du jobbet mer mer språk og innhold.
Du er fks i denne byen, og hevder at opplevelsen var 'utrolig merkelig' uten å utdype, viser til noen hus som ble forlatt halveis i byggeprosessen, uten å fortelle hvorfor, du forklarer heller ikke hvordan byen ble en 'spøkelsesby', utover setningen:

"Det var samtidig spennede å se baksidens medalje og hvor feil satsingen kan gå i enkelte områder."

Hvorfor er det medaljens bakside, er det at byen er forlatt i direkte relasjon til at en annen by er besøkt?
Dette medalje-utrykket tilsier jo gjerne at 'medaljens bakside' er en nødvendig del av medaljens forside.
Fks. et slakteri, ville være et nødvendig onde for å produsere en kjøttbit; Medaljens bakside.
Jeg forstår likevel hva du mener med utrykket, og det er fullstendig vanlig og akseptetert å bruke det på den måten du gjør, men når man skriver som en 'jobb' (eller hva du tenker det skal være.) burde man vel hige etter å utrykke seg så klart, konsist, og korrekt som mulig?

Introduksjonsvis sier du at dere kan oppleve noe 'ekte' i denne byen, hva mener du med det? Autentisk? Hvorfor i så fall, hva er det som gjør byen mer ekte enn noe annet sted?
Samme med 'spennende' i første sitat også, det utrykker ikke egentlig godt hvordan stedet er, det sier litt om din følelse, men vi får ikke vite hvorfor du finner det spennende, kanskje beskriv de elementene som gir deg disse følelsene, fremfor bare slutt-følelsen?
Det er også tilsynelatende noe standardisert over noen av setningene:

"Her var det nok en gang tenkt at det skulle være masse liv og latter. Alt som står igjen er en haug med gamle karuseller og tivolieffekter på den store forsøplede plassen."

Jeg tviler ikke på at du har formulert setningen selv, jeg tror likevel man finner en ganske lignende formulering i nesten samtlige Tsjernobyl-reportasjer.

Kanskje se mer på de små tingene, du nevner det er vanskelig å få seg mat der, men at dere allerede har pakket med, kanskje ville det vært interessant å gå litt mer i detalj på hva dere har handlet, hvordan forbereder man seg, om man skal til en helt forlatt plass?

Lykke til!
 

 

  • Innsiktsfullt 1
Lenke til kommentar
Aiven skrev (4 minutter siden):

Du har mye flotte bilder. Teksten er nokså kjedelig i mine øyne, om jeg skal lese en reiseblogg er teksten viktig og da krever jeg høy litterær kvalitet. Men egentlig ser jeg kun reiseblogger på YouTube, vurdert videoblogg?

Takk, det er godt å få tilbakemelding fra noen som faktisk har erfaring med reiseliv selv. Spør jeg noen av mine nærmeste får ikke 100% sannhet. 

Kult med videoblogg da, kan jeg spørre om navnet på kanalen din og sjekke den ut? 

Er litt for pysete for å begynne med det selv tror jeg ?

Lenke til kommentar
Atib Azzad skrev (10 minutter siden):

Jeg leste kun denne saken om spøkelsesbyen i Phước Tỉnh, så beklager om jeg går glipp av et større bilde.

Men utifra det innlegget ville jeg foreslått at du jobbet mer mer språk og innhold.
Du er fks i denne byen, og hevder at opplevelsen var 'utrolig merkelig' uten å utdype, viser til noen hus som ble forlatt halveis i byggeprosessen, uten å fortelle hvorfor, du forklarer heller ikke hvordan byen ble en 'spøkelsesby', utover setningen:

"Det var samtidig spennede å se baksidens medalje og hvor feil satsingen kan gå i enkelte områder."

Hvorfor er det medaljens bakside, er det at byen er forlatt i direkte relasjon til at en annen by er besøkt?
Dette medalje-utrykket tilsier jo gjerne at 'medaljens bakside' er en nødvendig del av medaljens forside.
Fks. et slakteri, ville være et nødvendig onde for å produsere en kjøttbit; Medaljens bakside.
Jeg forstår likevel hva du mener med utrykket, og det er fullstendig vanlig og akseptetert å bruke det på den måten du gjør, men når man skriver som en 'jobb' (eller hva du tenker det skal være.) burde man vel hige etter å utrykke seg så klart, konsist, og korrekt som mulig?

Introduksjonsvis sier du at dere kan oppleve noe 'ekte' i denne byen, hva mener du med det? Autentisk? Hvorfor i så fall, hva er det som gjør byen mer ekte enn noe annet sted?
Samme med 'spennende' i første sitat også, det utrykker ikke egentlig godt hvordan stedet er, det sier litt om din følelse, men vi får ikke vite hvorfor du finner det spennende, kanskje beskriv de elementene som gir deg disse følelsene, fremfor bare slutt-følelsen?
Det er også tilsynelatende noe standardisert over noen av setningene:

"Her var det nok en gang tenkt at det skulle være masse liv og latter. Alt som står igjen er en haug med gamle karuseller og tivolieffekter på den store forsøplede plassen."

Jeg tviler ikke på at du har formulert setningen selv, jeg tror likevel man finner en ganske lignende formulering i nesten samtlige Tsjernobyl-reportasjer.

Kanskje se mer på de små tingene, du nevner det er vanskelig å få seg mat der, men at dere allerede har pakket med, kanskje ville det vært interessant å gå litt mer i detalj på hva dere har handlet, hvordan forbereder man seg, om man skal til en helt forlatt plass?

Lykke til!
 

 

Tusen hjertelig takk ?

Det var akkurat slike ekte og litt skeptiske tilbakemeldinger jeg håpet på. 

Du har skrevet en lang og utfyldende tekst jeg virkelig kan lære mye av. Jeg er så utrolig enig i det meste du setter fingeren på...

Sannheten er vel kanskje at det ikke funker med en quick-fix når man skal få til en bra tekst, jeg skjønner nå at jeg rett og slett ikke har tid til å få det til heller. 

Takk for åpenbaringen, og takk for at du gadd å ta deg tid for å vise meg det ?

Lenke til kommentar
Nisu skrev (6 timer siden):

Takk, det er godt å få tilbakemelding fra noen som faktisk har erfaring med reiseliv selv. Spør jeg noen av mine nærmeste får ikke 100% sannhet. 

Kult med videoblogg da, kan jeg spørre om navnet på kanalen din og sjekke den ut? 

Er litt for pysete for å begynne med det selv tror jeg ?

Jeg har ikke noe kanal selv, men jeg kan poste en jeg har sett litt på, om det kan være inspirasjon.

 

https://www.youtube.com/channel/UCxDZs_ltFFvn0FDHT6kmoXA

 

 

Når det kommer til å skrive gode tekster, så krever det vel at man gjerne leser mye og skriver mye, før man blir noe særlig god. For de fleste handler det om målrettet arbeid over tid. Jeg tviler ikke på at dere lever et liv som mange gjerne kunne tenkt seg, men så gjelder det å formidle den gleden og kjærligheten som dere opplever rundt i verden sammen.

Endret av Aiven
Lenke til kommentar

Noe som skremte meg fra å besøke den bloggen igjen var at det var en enkel webside som var "2 km lang" med masse innhold som gjorde det umulig navigere på eller å få oversikt. Mange nettledere vil også gi opp med den websiden som så ut til å inneholde flere hundre bilder.

Ellers er det jo vanlig å poste på sosiale medier for å dra folk inn til bloggen. Instagram, facebook og slikt. Og videoer ville absolutt også gjort seg.

Og istedenfor 20 bilder etter hverandre på en webside burde man hatt en slags fotokarusell hvor man kan kan sveipe gjennom bildene. Nå drukner man bare i innhold og mister oversikt.

"Kan du hjelpe meg?" er en veldig lite beskrivende tittel på denne tråden. Og det er kanskje symptomatisk. Hva går egentlig bloggen ut på? Skal du selge eller kjøpe ryggsekker i Vietnam? Kikket litt på siden, men ble ikke stort klokere.

 

Endret av robertaas
Lenke til kommentar
Aiven skrev (21 timer siden):

Jeg har ikke noe kanal selv, men jeg kan poste en jeg har sett litt på, om det kan være inspirasjon.

 

https://www.youtube.com/channel/UCxDZs_ltFFvn0FDHT6kmoXA

 

 

Når det kommer til å skrive gode tekster, så krever det vel at man gjerne leser mye og skriver mye, før man blir noe særlig god. For de fleste handler det om målrettet arbeid over tid. Jeg tviler ikke på at dere lever et liv som mange gjerne kunne tenkt seg, men så gjelder det å formidle den gleden og kjærligheten som dere opplever rundt i verden sammen.

Takk igjen, ops, leste litt kjapt sist.. 

Sjekket ut den videobloggen og den er jo utrolig bra. 

Ikke sikkert du kan svare på det, men bare lurer litt på en ting i forhold til det.. Mange av videoene inneholder jo ganske lange videosnutter med andre mennesker. Mange av de litt mindre flatterende.. 

Trodde det superstrengt å legge ut uten samtykke, noe som er litt vanskelig i store folkemengder... 

Tørr nesten ikke å legge ut ett bilde der man kan skimte noen såvidt på avstand engang.. 

 

Jeg skal prøve å jobbe mer med tekstene mine, men mulig jeg bare må innse at jeg ikke kommer helt opp uansett. 

Men mer glede, der burde jeg klare å formidle?

Takk igjen for flott support, det settes pris på! 

Lenke til kommentar
robertaas skrev (1 time siden):

Noe som skremte meg fra å besøke den bloggen igjen var at det var en enkel webside som var "2 km lang" med masse innhold som gjorde det umulig navigere på eller å få oversikt. Mange nettledere vil også gi opp med den websiden som så ut til å inneholde flere hundre bilder.

Ellers er det jo vanlig å poste på sosiale medier for å dra folk inn til bloggen. Instagram, facebook og slikt. Og videoer ville absolutt også gjort seg.

Og istedenfor 20 bilder etter hverandre på en webside burde man hatt en slags fotokarusell hvor man kan kan sveipe gjennom bildene. Nå drukner man bare i innhold og mister oversikt.

"Kan du hjelpe meg?" er en veldig lite beskrivende tittel på denne tråden. Og det er kanskje symptomatisk. Hva går egentlig bloggen ut på? Skal du selge eller kjøpe ryggsekker i Vietnam? Kikket litt på siden, men ble ikke stort klokere.

 

Først av alt, tusen hjertelig takk for tilbakemelding!! 

Jeg forstår så godt hva du mener. 

Nettsiden er absolutt ikke lett å få oversikt på. 

Dessverre er der slik at bloggplattformen jeg bruker ikke tillater noen andre oppsett enn slik den fremstår.

Fotokaruseller er en fiffig ting som jeg bruker på en annen blogg jeg administrerer via wordpress. Dessverre er ikke bloggno tilrettelagt med verken scrollers, karuseller, lysbildwfremvisning eller andre kjekke finesser. 

Så oppsettet er dessverre helt låst tilslik det fremstår og den eneste muligheten jeg har for å unngå de 2 kilometerne er å droppe noen av  bildene eller teksten. 

 

Jeg vet det er mange som "reklamerer" for blogger på SoMe, men hater det egentlig selv.. Er så slitsomt med feeder som bare inneholder linker til blogg. 

Ang videoer må jeg nok gruble litt først, det blir liksom å tre inn i en helt annen verden ?

Overskriften har blitt fikset?

Og hehe... Nei, jeg skal verken selge eller kjøpe noen ryggsekker ? er det så utydelig altså...? Har mye å jobbe med ser jeg.

 

Men igjen tuuuuusen takk for så mange bra tips og at du deler tankene dine ?

Det er bare slik jeg kan bli bedre! 

 

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...