Gå til innhold

Nokia 7 Plus lader dårlig, mistenker problemer med ladeport


Gaea

Anbefalte innlegg

Har en Nokia 7 Plus som jeg kjøpte i april ifjor og telefonen lader ikke så bra lengre. Jeg har prøvd å bytte kabel og omformere (kjøpte nylig ny ifra Subtel), jeg har pirket inni ladeporten med tannpirker for å få ut evt smuss , men kom ikke noe særlig ut og har ikke avhjulpet problemet.  Jeg har mistanke om at ladeporten er den som ikke fungerer som den skal, da jeg merker at den ikke vil sitte så godt (men sitter i) og at jeg må lade på en spesiell måte for å i det hele tatt få ladet. Noen ganger lader telefonen og andre ganger ikke. Telefonen oppgir selv at den fungerer bra. Trådløs lading er dessverre ikke mulig med min telefon, hadde jo selvfølgelig gått over til det hvis mulig. 

Hva gjør jeg?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
daruu skrev (12 timer siden):

Jeg har brukt denne her: https://www.biltema.no/bilpleie/bilvedlikehold/beskyttende-tetningsmidler/oksidrens-2000042533 på  ladekontakter tidligere, å det har "reddet" flere oppladbare ting hos meg. 

Må brukes med omhu så man ikke får noe inn i telefonen, også bør den egentlig være uten strøm når man renser(men det er litt vanskelig å få til på mobil) 

Takk for tips. Hvordan bruker man det da, altså hvor sprayer man når det ikke skal noe inn i telefon? For mine problemer ligger jo inni telefonen mest sannsynlig. 

Jeg har forøvrig kjøpt ny telefon idag (blir bare stress med reklamasjon pga telefon ble kjøpt i nettbutikk), er det noe jeg kan gjøre for å forebygge ladeproblemer i fremtiden slik at neste telefon varer lengre.. kan jeg ha gjort noe galt? (Selv om jeg mener at jeg er meget forsiktig med mobilen, bare bortsett fra at jeg mister den på gulvet med jevne mellomrom) 

Lenke til kommentar

Sprayer forsiktig inn i kontakta, mens man holder telefonen så det renner ut og nedover, ikke opp og innover i telefonen. 

Den sprayen fjerner mye av "dritten" som samler seg inni kontakten, og om det er "dritt" som er problemet så vil jeg tippe at det ville hjulpet. Men det kan jo også hende at kontakta har fått en mekanisk skade, da hjelper det ikke mye med sprayen :)

Lenke til kommentar
daruu skrev (11 timer siden):

Sprayer forsiktig inn i kontakta, mens man holder telefonen så det renner ut og nedover, ikke opp og innover i telefonen. 

Den sprayen fjerner mye av "dritten" som samler seg inni kontakten, og om det er "dritt" som er problemet så vil jeg tippe at det ville hjulpet. Men det kan jo også hende at kontakta har fått en mekanisk skade, da hjelper det ikke mye med sprayen :)

Takk for god forklaring:) Virker som en ting som er kjekt å ha så mulig jeg får kjøpe inn neste gang er innom en butikk som selger slikt. 

Lenke til kommentar
  • 4 uker senere...
  • 1 måned senere...
  • 4 måneder senere...

Ladeporten på flere generasjoner Nokia er svak. Har selv 7+ som knapt er til å lade mer. Telefoner og kamera er helt super, men hva hjelper det uten strøm. De fine kontaktene i telefonen blir ganske enkelt utslitt etter kort tid, og pluggen begynner å vakle. Ender med at den tar lading bare i enkelte stillinger. Selv om du får utbedret på garantien er den nye porten fremdeles svak. 

Nytt strømkort med ladeport kan komme på 7-900,- kr, hvis de idet hele tatt vil reparere.

Et godt råd mens ladeporten ennå fungerer: Kjøp deg en magnetisk ladekabel. Da blir pluggen stående fast i telefonen, men du kan flytte eller ta bort kabelen uten å gjøre skade. Du får dette på Kjell&Co eller Biltema, eller på Internett.

Lenke til kommentar
  • 1 år senere...
  • 4 uker senere...

Interessant. Vi får konkludere med at ladeporten har vært dårlig med denne type telefon, og at man burde styre unna denne modellen.

Nå er det lenge siden jeg kvitter meg den telefonen der, og har hatt andre telefoner i etterkant. Har Samsung Galaxy S20 FE siden ifjor og lading har så langt ikke vært et problem. 

Takk for svar og tips alle :)

Lenke til kommentar

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...