Gå til innhold

[Løst] IT goder og system admin start lønn og intervju til nå til Mandag


Anbefalte innlegg

Så jeg har blitt invitert til intervju for en system administrator rolle og jobben har med drifting,nettverk,datakunnskaper.

Jeg har 5.5 år med IT erfaring

  •  2.5 år med support for HP teknisk over telefon
  • ca. 3 år som lærling og og bestått IKT driftsfag fagbrev
  • 1 år fullført og med gode karakterer  nettverksadministrator fagskole

Jeg har intervju nå til mandag og vet ikke helt hva jeg skal forvente meg da jeg ikke har noe form for IT drifting erfaring.

  • Startlønn uten erfaring innen sys admin rolle
  • Goder som er vanlig i IT arbeidslivet

Trenger faktisk noen raske innspill før helgen er over. Så setter stor pris på råd/erfaring.

Endret av zlpw0ker
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

400 høres lite ut, du bør nok prøve å få den nærmere 500.000, litt avhengig av hvor i landet dette er, og om det er privat eller offentlig. 

Vanlige goder er som oftest fri mobiltelefon og bredbånd. Noe støtte til trening. Fleksibel arbeidstid.

Det er også verdt å sjekke opp i om det er forventet at du skal reise noe - da er det viktig å sjekke opp i hvordan arbeidsgiver gjør det med reisetid. Også om det er forventet at du skal være del av noe vaktordning! 

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Finn ut om det er betalt overtid og hva slags overtidsbetaling, vil drastisk påvirke hva slags grunnlønn man bør forvente.

Responstid ved vakter, det siste vil påvirke hva man kan gjøre på vakt (og hvor).

Utrykningstillegg hvis man blir ringt på fritiden utenfor vakter?

Hvis det ikke er helt klart bør du få oversikt over arbeidsoppgaver som inngår i jobben, ulike plattformer, andre rutineoppgaver, ulike lokasjoner, større migreringprosjekter til nye plattformer/fra gamle,  (windows, windows servere, linux, unix, stormaskin, etc.)

 

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Tusen takk for svar:) Setter enorm pris på det, føler jeg nå står bedre til å spørre/forvente/forlange.
Jeg vil heller ikke virke grådig da jeg ikke har erfaring for årslønn.
Søkerne kommer til intervju etter de har sendt søknader virker det som.
For meg så blir det vel ca. 1.5t med reise. Er det mulig å få dette dekt som gode?

Her er litt mer informasjon:

Det er privat sektor.
Det står også at det må regnes med litt reising til andre lokasjoner.
Det er bakvakt gang i blant.

Hva er forventa timeslønn for sys admin uten erfaring inn sys admin rollen?

Endret av zlpw0ker
Lenke til kommentar

Da kan jeg komme med litt mer informasjon til deg. 

zlpw0ker skrev (5 timer siden):

For meg så blir det vel ca. 1.5t med reise. Er det mulig å få dette dekt som gode?

Det er veldig sjeldent at reise til og fra jobb blir kompensert, så tror ikke det er noe å hente her. 

 

zlpw0ker skrev (5 timer siden):

Det er privat sektor.

Da ville jeg ha satset på opp mot 500.000, men vært fornøyd med 450.000.

 

zlpw0ker skrev (5 timer siden):

Det står også at det må regnes med litt reising til andre lokasjoner.

Da er det viktig å finne ut om dette er reising i den vanlige arbeidstiden, eller om det er reising på fritiden. 
Er det reising på fritiden, bør du finne ut hvordan dette er kompensert. Noen plasser er det ikke noen kompensasjon for reising på fritiden, mens andre plasser er det kompensert med at du får avspasere timene. 

 

zlpw0ker skrev (5 timer siden):

Det er bakvakt gang i blant.

Jeg har skrevet et par kommentarer i denne tråden angående bakvakt. Anbefaler deg å lese gjennom denne tråden. 

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...