Gå til innhold

Høyttaleren på telefon er ødelagt


Taurean

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Det er som regel egne moduler:

https://www.ebay.co.uk/itm/202814012921

Problemet er å få opp selve telefonen, og om den er limt sammen eller ikke. Etter det så er det bare å være forsiktig nok, og håpe at Samsung ikke har vært ivrige med å lime ting innvendig. Mulig iFixit eller andre på Youtube har video på åpning av den.

Skulle bytte batteri på min iPod Classic siste generasjon. Det var ett lite hel"#¤" å få åpnet den, og de hadde vært så greie å lime fast batteriet over låsenkapp kabelen slik at denne røk når batteriet ble tatt ut. Heldigvis så var erstattninger enkle å få tak i å få byttet.

 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
AndersT2 skrev (8 timer siden):

Det er som regel egne moduler:

https://www.ebay.co.uk/itm/202814012921

Problemet er å få opp selve telefonen, og om den er limt sammen eller ikke. Etter det så er det bare å være forsiktig nok, og håpe at Samsung ikke har vært ivrige med å lime ting innvendig. Mulig iFixit eller andre på Youtube har video på åpning av den.

Skulle bytte batteri på min iPod Classic siste generasjon. Det var ett lite hel"#¤" å få åpnet den, og de hadde vært så greie å lime fast batteriet over låsenkapp kabelen slik at denne røk når batteriet ble tatt ut. Heldigvis så var erstattninger enkle å få tak i å få byttet.

 

Tusen takk for godt svar. Har åpna telefoner før og mikka rundt, dog ikke med denne.

Fyf, det hørtes crazy ut ^^ På min siste telefon, måtte jeg bytte simkortleser fordi de pinnene hadde røket på 2 av 4 eller hva det var. Jeg fikk brutt løs leseren som var vanskelig nok. Fikk kjøpt ny. Men å lodde den på var umulig, i hvert fall med vanlig loddeutstyr, siden loddingen ble så tykk (2-3 mm), så fikk man ikke satt på innerdekselet etterpå ^^ Fantastiske greier. Heldigvis hadde en bekjent en lik telefon som ikke ble brukt, så -fikk- jeg innmaten til den, og skiftet ut hele hovedkortet (med simkortleser på). Så klarte jeg å miste telefonen i skogen et halvt år etterpå ^^,

 

Men nå har det på mystisk vis løst seg. Jeg husker det var sånn med en gammel samsung nexus s jeg hadde, når jeg hørte på lyd med øretelefoner. Da kunne jeg klemme på den nederst på spesielt vis, og plutselig ble lyden bra.

Jeg får håpe det var noe forbigående eller ikke permanent.

Sprøtt hvor mye rart som kan skje med telefoner og hvor forbasket sykt vanskelig det må være å fikse ting.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...