Gå til innhold

Disney vil ha flere spill basert på sine filmer og serier


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Gjest Slettet-QB4VTZbn

Huff, dette lover ikke godt. Ikke nok med at Disney ødelegger sine filmlisenser som Star Wars, nå skal de vel også ødelegge flere dataspill med politisk korrekt identietspolitikk, mangfold, "representasjon" og annen tidsrelevant propaganda.

Hva med et nytt Dark Forces med Kyle Katarn? Et spill med en god og moden historie uten politisk propaganda, og uten en protagonist som ser ut som en 14-åring? Skulle tro at vestlige spillselskaper kunne lære av suksessen til CDPR, men neida. Politikk er viktigere enn kvalitet i disse tider dessverre.

Heldigvis produserer fremdeles Øst-Europa og Russland gode "no-nonsense" dataspill, enn så lenge...

Lenke til kommentar

Er ein ting med kommentaren din som eg ikkje heilt forstår. Du fryktar at Disney skal øydelegge filmlisensar, men du skriv samtidig at Disney har mange "politisk korrekte" element som du ikkje liker. Vil du seie at Disney øydelegg sine eigne "politisk korrekte" filmar med å lage "politisk korrekte dataspel basert på dei? Burde ikkje filmlisensane vere øydelagte frå før med logikken din?

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Geir T skrev (2 timer siden):

Huff, dette lover ikke godt. Ikke nok med at Disney ødelegger sine filmlisenser som Star Wars, nå skal de vel også ødelegge flere dataspill med politisk korrekt identietspolitikk, mangfold, "representasjon" og annen tidsrelevant propaganda.

Hva med et nytt Dark Forces med Kyle Katarn? Et spill med en god og moden historie uten politisk propaganda, og uten en protagonist som ser ut som en 14-åring? Skulle tro at vestlige spillselskaper kunne lære av suksessen til CDPR, men neida. Politikk er viktigere enn kvalitet i disse tider dessverre.

Heldigvis produserer fremdeles Øst-Europa og Russland gode "no-nonsense" dataspill, enn så lenge...

Har du noen eksempler på spill som har blitt dårlige på grunn av at de har hatt mangfold og vært tidsrelevante?

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Gjest Slettet-QB4VTZbn

Jeg refererer f.eks. til spill som Battlefield 5 og Assassin's Creed Odyssey, hvor handlingen tilsynelatende plasseres i en historisk korrekt setting i større eller mindre grad, men bedriver omfattende historierevisjonisme for å tilfredstille hylekoret på sosiale medier og deler av spillpressen (Eurogamer, Polygon etc.).

Kindleguy, jeg forstår ikke helt spørsmålet ditt. Hvis Disney eier lisensen til et franchise (f.eks. Star Wars), så vil det være en sjekkliste som spillselskapet må følge mht. handling, teamer, rollebesetning osv., for å få rettigheter til å lage og utgi spillet. Hvis noen virkelig mener at Disneys Star Wars-triologi var velykket, sett fra et kvalitetsmessig perspektiv, vel vel...

Endret av Slettet-QB4VTZbn
Lenke til kommentar
Geir T skrev (8 minutter siden):

Jeg refererer f.eks. til spill som Battlefield 5 og Assassin's Creed Odyssey, hvor handlingen tilsynelatende plasseres i en historisk korrekt setting i større eller mindre grad, men bedriver omfattende historierevisjonisme for å tilfredstille hylekoret på sosiale medier og deler av spillpressen (Eurogamer, Polygon etc.).

Begge spillene har vært alternativ historie. Fantasi.

Og Battlefield V er svært tro til den virkelige historien.

Lenke til kommentar
Gjest Slettet-QB4VTZbn

Battlefield V er ikke tro mot den virkelige historien, i hvert fall ikke slik spillet ble originalt promotert og fremstilt. Kvinner løp ikke rundt på slagmarkene som fotsoldater i WW2, det er bare tull og tøys. Jeg ser at noen prøver å påstå at dette faktiske skjedde, men det er og blir feil. (Å trekke inn en handfull kvinnelige russiske snikskyttere er ikke et reelt motargument.) 

Hvis det var kun 1-2 eksempel på disse tingene så hadde ikke folk brydd seg, men problemet er totalen av spill og filmer/TV-serier hvor man roter til settingen/handlingen for å sikre seg "woke"-poenger hos Twitter-aktivistene med blått kontrollmerke.

Hvis bare spill og filmer returnerte til slik ting var for 8-10 år siden, så hadde problemene vært løst.

Endret av Slettet-QB4VTZbn
Lenke til kommentar
Geir T skrev (1 time siden):

Kvinner løp ikke rundt på slagmarkene som fotsoldater i WW2, det er bare tull og tøys. Jeg ser at noen prøver å påstå at dette faktiske skjedde, men det er og blir feil. (Å trekke inn en handfull kvinnelige russiske snikskyttere er ikke et reelt motargument.) 

Joda, kvinner løp rundt i Afrika, Frankrike, Nederland, Sverige, Norge, Russland, Tyskland og Japan. For eksempel.

 

Det var til og med en britisk kvinne i Frankrike, som sloss mot tyskerne, etter at hun hadde amputert en fot.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
3 hours ago, Geir T said:

Jeg refererer f.eks. til spill som Battlefield 5 og Assassin's Creed Odyssey, hvor handlingen tilsynelatende plasseres i en historisk korrekt setting i større eller mindre grad, men bedriver omfattende historierevisjonisme for å tilfredstille hylekoret på sosiale medier og deler av spillpressen (Eurogamer, Polygon etc.).

Kindleguy, jeg forstår ikke helt spørsmålet ditt. Hvis Disney eier lisensen til et franchise (f.eks. Star Wars), så vil det være en sjekkliste som spillselskapet må følge mht. handling, teamer, rollebesetning osv., for å få rettigheter til å lage og utgi spillet. Hvis noen virkelig mener at Disneys Star Wars-triologi var velykket, sett fra et kvalitetsmessig perspektiv, vel vel...

Odyssey hadde romvenser og mytologiske monstre. Å klage på at man  kunne spille en kvinne i det spillet er like uærlig som han som påsto at Witcher tv  serien  ble ødelagt fordi en kvinne kunne slåss med sverd. 

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Geir T skrev (8 timer siden):

Battlefield V er ikke tro mot den virkelige historien, i hvert fall ikke slik spillet ble originalt promotert og fremstilt. Kvinner løp ikke rundt på slagmarkene som fotsoldater i WW2, det er bare tull og tøys. Jeg ser at noen prøver å påstå at dette faktiske skjedde, men det er og blir feil. (Å trekke inn en handfull kvinnelige russiske snikskyttere er ikke et reelt motargument.) 

Hvis det var kun 1-2 eksempel på disse tingene så hadde ikke folk brydd seg, men problemet er totalen av spill og filmer/TV-serier hvor man roter til settingen/handlingen for å sikre seg "woke"-poenger hos Twitter-aktivistene med blått kontrollmerke.

Hvis bare spill og filmer returnerte til slik ting var for 8-10 år siden, så hadde problemene vært løst.

Battlefield 5 er tidenes skuffelse og god sammensurium av politisk møl og bugs.

Uenig angående AC:Odyssey. Jeg likte begge protagonistene. I motsetning til Battlefield så er dette en fantasisjanger da er jeg åpen for at ting kan være alternativt.

Jeg forstår godt at Disney ønsker å ha flere spill. $pillindustrien er større enn både film og musikkindustrien kombinert. Ifølge seertall så er de nye Star Wars-filmene tidenes dårligste filmer vist på kino. Så dersom Disney ønsker å tjener penger så burde de kanskje skjerpe seg litt.

Endret av Heradon
Lenke til kommentar

Geir T, du skriv sjølv følgjande:

"Ikke nok med at Disney ødelegger sine filmlisenser som Star Wars, nå skal de vel også ødelegge flere dataspill med politisk korrekt identietspolitikk, mangfold, "representasjon" og annen tidsrelevant propaganda."

Det verkar ikkje som du er fornøgd med Disneys versjon av Star Wars på filmlerretet. Korleis kan det du meiner er dårlege Star Wars-spel øydelegge det du meiner er dårlege filmar? Utgjer det nokon forskjell?

Tilbake til det eg eigentleg tenkte på:

Eg veit ikkje kva du meiner om IP-ar som Disney har laga sjølv, men la oss seie at Frost er for politisk korrekt for din smak (unnskyld om eg tar feil). Vil eit politisk korrekt spel om Frost øydelegge ein politisk korrekt film endå meir.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...