Gå til innhold

Utbygger svarer ikke på reklamasjon


sk0yern

Anbefalte innlegg

Hei
Kjøpte et ny hus for litt over 3 år siden, og det har vært litt småtteri som utbygger både har rettet, og ikke rettet underveis.

Generelt er utbygger ytterst treg med å svare, det kommer lovnader om at feil skal bli utbedret, men ingenting skjer.

Ingen av manglene til nå har vært veldig viktig å få rettet fort, men nå ha gulvvarme i en etasje sluttet å fungere.
Siden det er vinter, er det ikke greit å holde på i månedsvis for å få dette rettet.
Midlertidig kan jeg selvfølgelig kjøpe inn frittstående varmeovner, så vi fryser ikke i hjel.

Har funnet denne oversikten som virker ganske god hos forbrukerrådet: https://www.forbrukerradet.no/forside/bolig/kjop-og-salg-av-bolig/mangler-nybygg/
Under retting/reperasjon står det: "Entreprenøren kan kreve å få rette feil og mangler selv, hvis reparasjonen skjer innen rimelig tid og uten vesentlig ulempe for deg."
Siden det er vinter, vil jeg gjerne ha dette rettet ASAP, uten å vente på treg utbygger. 
Hvordan går jeg fram her? Jeg har sendt mail, ringt, lagt igjen beskjed på telefonsvarer til daglig leder.
Hvor lenge må jeg vente før jeg kan hente inn egne håndverkere? 
Hvis utbygger ikke sier seg villig til å dekke kostnader rundt dette, så er det konfliktrådet neste?

 

 

 

 

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Er som regel rørleggerfirmaet som tester og setter i drift, men varierer. Kan være totalleveranse på VVS. Spørs også på hvordan det er oppbygd, er det bygd med romtermostater? Slike feil er nesten alltid en bagatell, kan være en løs ledning, en feil innstilling og slikt. Kanskje luft i systemet.

Lenke til kommentar

Nei det er klart. Vet ikke hva som gjøres rundt omkring nå men vannbåren varme blir jo bare mer og mer av. Det er langt mer fleksibelt da man kan velge varmekilde selv på mange ulike måter. Men klart varmefolie og kabel er en billig løsning som det kan være vanskelig å slå økonomisk.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...