Gå til innhold
Trenger du råd om juss? Still spørsmål anonymt her ×

Brydd på hybelkontrakt


TT1

Anbefalte innlegg

Hei, eg har skrive under på ei hybel kontrakt, og trenger å flytte ut. Eg skreiv under ei 11 måneds kontrakt på ei hybel eg skulle dele med ei jente.

Utleigarane til hybelen har ikkje holdt det dei har lovt. Når eg flytta inn bodde det ein gutt der. Dei sa også at vis det var noko gala, skulle eg ta kontakt så dei kunne fikse det. Dei har ikkje komt å fiksa det, og viss dei fiksa det har det tatt fleire månadar. 

Har ikkje råd til å betale for to plassar, kva vil eventuelt skje viss eg berre pakka saman å reiser. Eller er det mulig å komme seg ut av kontrakta lovlig.

På forhånd takk  :)

Endret av TT1
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Gadden skrev (På 13.2.2020 den 19.07):

Hvor mange måneder bodde gutten der? Hvor lenge har du bodd der? Hvor mange måneder har de brukt på å fikse ting og hvilke ting er det snakk om? 

Han flytta inn samtidig som meg! Har bodd der sidan august 2019. Dei brukte sirka ein til to månadar på å fikse ting. F.eks. batteri til røykvarsel, døra (som enda ikkje er fiksa), kjøleskapet osv.

Endret av TT1
Lenke til kommentar

Det er meget sent å klage etter et halvt år. 

Hvis du hadde klaget øyeblikkelig på at du fikk en gutt å dele hybelen med så hadde du hatt en veldig god sak. (Type kunne krevd rettelse øyeblikelig, kunne nektet å flytte inn og krevd at utleier dekket merkostnader med å finne et annet sted å bo.) 

Men nå som du klager lenge etterpå så blir vel tankegangen at det egentlig ikke er det at du bor med en gutt som er problemet. Men f.eks at du ikke lenger vil gå på den skolen du har startet på. 

Og det å klage på at problemer som har blitt fikset tidligere. Har blitt fikset sent er heller ingen oppsigelsesgrunn.

Du må i det minste levere oppsigelsen mens det er et problem.

(Du burde også tenke på om problemene dine egentlig går under det som er vanlig vedlikehold. F.eks tett sluk som  kan løses med å ta bort hår/Plumbo)

Lenke til kommentar

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...