Gå til innhold
Spørsmål om bil og motor? Still spørsmål her ×

Løftepunkter på Passat 3C 08-modell


Anbefalte innlegg

Jeg gjør ting jeg ikke har gjort før og skal fikse litt på bilen selv. Har kjøpt både garasjejekk og støttebukker, men problemet er at både jekken og støttebukkene "krangler" om samme jekkepunktet. Spørsmålet er om det er noen andre punkter jeg kan trygt jekke opp bilen på slik at jeg får på plass støttebukkene?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Gjest Slettet+234981
kremt skrev (5 minutter siden):

Pleier å ha brukt festepunkter for bærearmer under bilen på tidligere vag jeg har hatt.

Bekrefter denne. Hvis det har noe betydning.  Bruker samme metoden selv på alle bilmerker.  

Lenke til kommentar

Takk for hjelpa! Det funka som bare det ? Hehe, jeg har prøvd Google, men tydeligvis ikke søkt på de rette tingene.

Skal bytte koblingsskive, men den sitter dønn. Får fortsette i morra. Da jeg løsna på eksosen, knakk 3 av de 4 skruene (rust) til braketten under anlegget. Er den veldig viktig? Så ikke ut som om det var noe bærende - beskyttelse kanskje? (mulig jeg tar det i egen tråd)

Lenke til kommentar
Gjest Slettet+234981
panzerwolf skrev (2 timer siden):

Takk for hjelpa! Det funka som bare det ? Hehe, jeg har prøvd Google, men tydeligvis ikke søkt på de rette tingene.

Skal bytte koblingsskive, men den sitter dønn. Får fortsette i morra. Da jeg løsna på eksosen, knakk 3 av de 4 skruene (rust) til braketten under anlegget. Er den veldig viktig? Så ikke ut som om det var noe bærende - beskyttelse kanskje? (mulig jeg tar det i egen tråd)

Koblingsskive - Clutch? 

Forstår ikke helt hvilken brakett du mener heller. 

Lenke til kommentar
Gadden skrev (11 timer siden):

Koblingsskive - Clutch? 

Forstår ikke helt hvilken brakett du mener heller. 

Kalles også hardyskive. Sitter mellom mellomakselen og differensialen bak (har firehjulstrekk). Forsøker å følge denne videoen: 

men mistenker at den gamle skiva har rusta fast. Håper litt WD40 hjelper. Lommeboka og lysten til å lære litt var i veien for å ta det på verksted, men begynner å lure litt nå ?

mobile999 skrev (10 timer siden):

Det er sannsynligvis en av de du ser i denne videoen ved 0:05-0:06.

https://www.youtube.com/watch?v=UYq-J8bxJic

 

Ja, stemmer

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...